Nordjyden skriver:
Jeg hørte ingen brok over antallet af aborter, men jeg tror at 95% af befolkningen er enige om, at man ikke er klar til at blive mor i en alder af 13 ej heller 16.
Jeg er ikke i tvivl om, at alle der bliver gravide i en ung alder, har alle intentioner om at være en god mor, og tror at alt er lykke og idyl når man får en baby. Men når man er under 25 er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne af ens handlinger (hjerneforskning), så I kan ikke overskue de konsekvenser det får for Jeres liv og barnets. Man er I Jeres alder meget naiv, og har endnu ikke dannet ens identitet. Derudover er man ikke økonomisk i stand til at tage vare på et barn. Kommunen skal betales KH, tilskud til friplads i dp, forhøjet SU hvis du vil læse, børnebidrag, osv, hvilket vi andre skal betale over skatten.
Som du sikkert kan læse, er jeg meget imod at man bliver mor i så ung en alder, og jeg ved at der er mange der mener det sammen. Men derfor kan man jo godt være en god person og have alle intentioner om at blive en god mor.
Er generelt enig med dig i at man som 16 ikke er moden nok til at få et barn.
Dog ved jeg at den hjerneforskning er lavet på drenge/mænd, da de er mentalt bagud i forhold til kvinder - vi har lige haft om det i neuropsykologi.
Og så synes jeg egentlig du skære alle over en kam.
Jeg er 22 år, læser, men jeg får altså ikke forhøjet SU. Og en del i min klasse er altså på den anden side af 30 og får da også SU - så det er ikke kun unge.
Og desuden er der også mange ældre der sidder på KH, som vi også betaler til - igen, ikke kun unge.
Og børnebidrag får man kun som enlig. Det kan alle vel komme ud for.
Alle unge som ældre får børne familie ydelsen - igen igen, ikke kun unge.
Men du har ret i at de unge på 16 vil være afhængig af systemet.
Så dine fakta er altså ikke helt på plads omkring økonomien.
Men ja som sagt er jeg generelt enig i det omkring alder. Jeg synes bestemt heller ikke at det er ansvarligt at sætte et barn i verden når man kun er 16. Og brokker mig bestemt ikke over aborter når det gælder unge og synes faktisk flere bør overveje det mere nøje inden de beslutter at sætte et barn i verden. Dog skal det heller ikke bruges som prævention - så må man lære at passe bedre på.