Mussen2 skriver:
nej, det synes jeg faktisk ikke det er. jg har sat nogle rammer op, som jeg som mor tror på og lever efter. at andre hr andre spilleregler er ok, men jeg mener at alle bør respekterer forældrenes spilleregler.
Jeg har læst at man bør holde børn fra sodavand og slik indtil eter 3 års alderen, grundet risiko for kræft og dethar jeg valgt at tro på og handle efter. Jerg synes det er møj forkert at trodse forældrenes ønsker, jeg synes faktisk det er respektløs.
Jeg har selv set frem til at jeg, kunne give hende et forhold til slik, som jeg har ønsket, når jeg synes tden var.
Det err princippet i det, når de nu 100 procenbt ved at vi siger det ikke er ok. resultatt er nu at min datter stod oghev i Hariboposen oppe ved købmanden.
Som indledning vil jeg sige at jeg ikke har kæmpet mig gennem samtlige sider i tråden
Dernæst vil jeg sige at jeg sagtens kan forstå at du føler dig trådt på, i og med de ikke respektere de grænser i har sat! Uanset årsag.... og ja, hygge er ikke nødvendigvis forbundet med slik eller søde sager i det hele taget... de kunne i princippet vel lige så godt have givet sæbebobler og stået og pustet sæbebobler med hende, for det er da mindst lige så meget lig hygge i min verden
Når det så er sagt, så må jeg jo nok erkende at dit grundlag med risiko for at det kan være kræftfremkaldende giver jeg personligt ikke meget for... for i vor dage syntes jeg at det snart sagt er alt man så ikke kan/ må spise
mindes også at bla. svinekød har været oppe til debat i forhold til kræftfremkaldene og andre fødevarer ligeså.... undlader du så også at give hende det?
bare en tanke
Personligt er jeg ikke helsefreak på nogen områder og dermed ej heller med slik, men alt med måde
vores unger har vi forsøgt at holde fra det til de var omkring 1år, men det er da blevet sværere for hvert barn
for i et uopmærksomt øjeblik fra os forældre er der lige blevet hugget noget af storebrors
Men man respektere andre folks holdninger er man nødt til, om man er enig eller ej
Qnuz