er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Mussen2

mor:) skriver:

jeg havde en lille "episode" med min svigermor.

Vi kom til lidt kaffe hjem hos hende hvor vi også fik lidt brød med syltetøj. Hun sagde så: "skal jeg ikke give ham en lille ske syltetøj."

Det sagde jeg NEJ til.  Han skal ikke have sukker endnu, hvorefter hun sagde til min dreng: "det får du når dine forældre ikke er her".

Og så sagde hun: hvis hun skal passe ungerne så skal hun også have ret til at forkæle en lille smule og det er hendes glæde ved at passe et barn. Det er også at kunne forkæle barnet.

Jeg tænkte over det og blev enig med mig selv om at jeg fuldt ud forstår hende. Og jeg må prøve at slippe kontrollen lidt når jeg har valgt at hun skal passe hvilket sker alt for sjældent da jeg har svært ved at undvære ham og slippe kontrollen.

Er meget enig med dig. De skal have lov til at forkæle, om det så er at være længeoppe, se masser af fjernsyn, Kun spise syltetøjsmadder, gå i nattøj hele dagen osv osv. Det synes jeg er helt ok og det ønsker jeg for mit barn. Virkelig. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor vores eneste håndfaste princip skal brydes. De kan gøre masser af ting, som hun ikke må herhjemme bl.a spise syltetøj af en ske. Det lyder faktisk rigtig hyggeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mussen2 skriver:

Er meget enig med dig. De skal have lov til at forkæle, om det så er at være længeoppe, se masser af fjernsyn, Kun spise syltetøjsmadder, gå i nattøj hele dagen osv osv. Det synes jeg er helt ok og det ønsker jeg for mit barn. Virkelig. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor vores eneste håndfaste princip skal brydes. De kan gøre masser af ting, som hun ikke må herhjemme bl.a spise syltetøj af en ske. Det lyder faktisk rigtig hyggeligt

Jeg tror fordi børnenes bedsteforældre er så gamle som de er. Dengang måtte man jo næsten alt. Nok ikke derfor....hehe.

Men jeg ved det virkelig ikke. Vi må bare huske på at de mener det godt og hvis dit forhold til din svigermor ellers er godt, så er det helt sikkert ikke for at være respektløs overfor dig

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

mor:) skriver:

Jeg tror fordi børnenes bedsteforældre er så gamle som de er. Dengang måtte man jo næsten alt. Nok ikke derfor....hehe.

Men jeg ved det virkelig ikke. Vi må bare huske på at de mener det godt og hvis dit forhold til din svigermor ellers er godt, så er det helt sikkert ikke for at være respektløs overfor dig

De er faktisk ret gamle forholdet er heldigvis rigtig godt, så du har nok ret i at jeg ikke skal tage det så personligt

Anmeld

28. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mussen2 skriver:

De er faktisk ret gamle forholdet er heldigvis rigtig godt, så du har nok ret i at jeg ikke skal tage det så personligt

hehe..det er mine også...måske ikke helt så tosset det med alderen

Dejligt med gode forhold til svigerne

Anmeld

28. april 2012

dpb

Mussen2 skriver:

nej, det synes jeg faktisk ikke det er. jg har sat nogle rammer op, som jeg som mor tror på og lever efter. at andre hr andre spilleregler er ok, men jeg mener at alle bør respekterer forældrenes spilleregler.

Jeg har læst at man bør holde børn fra sodavand og slik indtil eter 3 års alderen,  grundet risiko for kræft og dethar jeg valgt at tro på og handle efter. Jerg synes det er møj forkert at trodse forældrenes ønsker, jeg synes faktisk det er respektløs. 

Jeg har selv set frem til at jeg, kunne give hende et forhold til slik, som jeg har ønsket, når jeg synes tden var. 

Det err princippet i det, når de nu 100 procenbt ved at vi siger det ikke er ok. resultatt er nu at min datter stod oghev i Hariboposen oppe ved købmanden.

Som indledning vil jeg sige at jeg ikke har kæmpet mig gennem samtlige sider i tråden

Dernæst vil jeg sige at jeg sagtens kan forstå at du føler dig trådt på, i og med de ikke respektere de grænser i har sat! Uanset årsag.... og ja, hygge er ikke nødvendigvis forbundet med slik eller søde sager i det hele taget... de kunne i princippet vel lige så godt have givet sæbebobler og stået og pustet sæbebobler med hende, for det er da mindst lige så meget lig hygge i min verden

Når det så er sagt, så må jeg jo nok erkende at dit grundlag med risiko for at det kan være kræftfremkaldende giver jeg personligt ikke meget for... for i vor dage syntes jeg at det snart sagt er alt man så ikke kan/ må spise mindes også at bla. svinekød har været oppe til debat i forhold til kræftfremkaldene og andre fødevarer ligeså.... undlader du så også at give hende det? bare en tanke

Personligt er jeg ikke helsefreak på nogen områder og dermed ej heller med slik, men alt med måde vores unger har vi forsøgt at holde fra det til de var omkring 1år, men det er da blevet sværere for hvert barn for i et uopmærksomt øjeblik fra os forældre er der lige blevet hugget noget af storebrors

Men man respektere andre folks holdninger er man nødt til, om man er enig eller ej

Qnuz

Anmeld

29. april 2012

dpb

Mira0911 skriver:

Jeg tror ikke lige vi har været omkring naturlige farver, men der er jo stadig E numre i slikket... 

Hun får jo ikke slik mere, da hun fik, da fik hun alt fra Chokolade, vingummier til sød lakrids.. 

Der er vel e-numre i mange/de fleste ting efterhånden

Har i en liste eller lign. over hvilke e-numre hun ikke kan tåle??

Er sådan set bare nysgerrig, da vi ikke har nogen i familien med den type allergi Så syntes det var interessant at høre om, hvordan i undgår de "dumme" e-numre?

TS: Beklager, at jeg også lige får brugt din tråd til noget andet end planlagt

Qnuz

Anmeld

29. april 2012

Chikita88

jydeinden skriver:

jaa kan godt være jeg er gammeldags, og kan godt ske jeg bliver haglet ned nu. Men jeg kan altså ikke helt se hvad problemet er i at hun får en lille pose hvis det er dem jeg tror det er, en gang imellem. Kunne forstå hvis din datter var 1 eller 2 år gammel og fik det på daglig basis, men når hun er 3 og der kun er tale om en gang imellem, så ville det absolut IKKE kunne bringe mit pis i kog.

Er det ikke vigtigst at dit barn har hygget sig og haft en god oplevelse hos sine bedste forældre?

og  jeg er  faktisk KUN enig med  dig i det

Anmeld

29. april 2012

SjeBets

Aniteb skriver:

Nej, for jeg ville aldrig drømme om at bestemme hvad andre gør når de passer mit barn... Jeg laver nogen regler som gælder i mit hjem, jeg kan ikke bestemme hvad andre gør... Men hvis jeg er sammen med barnet vil jeg være i min ret til at sige nej... Men mit barn er alene med sine bedsteforældre, så er det dem der styrer showet...

jeg har heller aldrig brugt det med at give en seddel med mine børn når de blev passet hos deres bedsteforældre med do´s and dont´s,  jeg tænker de er normalt begaver mennesker, som gør mig en tjeneste, så går ud fra de gør hvad de finder fornuftig. 

Og ja jeg mener ikke vi skal stoppe vores børn med sodavand og slik, men jeg mener på den anden side at nogle forældre er blevet hysteriske, og min svigerinde er en af dem og hun har tre unger i dag som er småfede, fordi nu de selv kan bestemme æder de alt det som deres mor ikke tillod dem da de var små, her hjemme har vi både slik og sodavand til at stå uden at de plager om det tilhverdag.

Og ja jeg tror også på med de her lister af hvad man ikke må og hvad man må, der vil man blive skuffet nok igen og igen og hvis man bliver sur på dem som passer over de små ting, så gider de måske ikke passe tilsidst fordi at der bliver brok i sidste ende ... 

Anmeld

29. april 2012

FrkZier

jeg forstår godt at du bliver skuffet over de ikke respektere dine ønsker! - MEN i min optik er det bedsteforældrenes privillegium at de må forkæle ungerne.. de kommer fra en helt anden tid, de er slet ikke ligeså sukker forskrækkede som mange er nu, så det jo ikke fordi de prøver at tage livet af dit barn, de er bare overbevist om at man hygger sig skide godt med en håndfuld slik - og jeg er STEN sikker på dit barn har hygget sig, og er det ikke lidt det vigtigste?

JA det er pisse ærgeligt at folk ikke altid respektere det man siger, men det er vel også en del af det at lade sit barn blive passet? - der bliver tingene ikke gjort 100% som de gør der hjemme.. og så længe det ikke er hver dag han/hun for slik og det ikke bliver til en vane, men det kun er en gang imellem når bedsterne lige synes det er tid til lidt forkælelse

Anmeld

29. april 2012

BetonSlotsPrinsesserne

jydeinden skriver:

jaa kan godt være jeg er gammeldags, og kan godt ske jeg bliver haglet ned nu. Men jeg kan altså ikke helt se hvad problemet er i at hun får en lille pose hvis det er dem jeg tror det er, en gang imellem. Kunne forstå hvis din datter var 1 eller 2 år gammel og fik det på daglig basis, men når hun er 3 og der kun er tale om en gang imellem, så ville det absolut IKKE kunne bringe mit pis i kog.

Er det ikke vigtigst at dit barn har hygget sig og haft en god oplevelse hos sine bedste forældre?

Den håber jeg med på...
Jeg var selv meget skrap med slik og søde sager det første år.
Nu spiser hun slik en gang imellem, men ikk alt. Og s har jeg holdt hende så vidst muligt fra sodanvand til hun var 3.
Hun er blevet 3 og får lidt af min cola nogle gange, bestemt ikk hver dag og sjællendt i hver uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.