er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Månsson skriver:

Tror ts har sat sig ind i hvilke stoffer der er i de forskellige ting og har så valgt at hendes barn må få nogle enkelte ting som hun finder ok og der er haribo ikke i blandt

ahhh...så noget slik er okay og andet slik er ikke okay. Det kan man da ikke forvente at bedsteforældrene kan finde rundt i. Så må hun lave en liste

Synes nu også at man lidt har "ret" til den glæde at kunne forkæle børnene som bedsteforældre. Men er godt klar over at ikke alle er enige her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

BellaT

Jeg er godt nok glad for at en lille pose slik til mine børn ikke gør mig i så dårligt humør. Det må være anstrengende af h. til.

Prøv at slippe kontrollen lidt. De har gjort det i den bedste mening. Det er alt der tæller.

Anmeld

28. april 2012

L&V

mor:) skriver:

ahhh...så noget slik er okay og andet slik er ikke okay. Det kan man da ikke forvente at bedsteforældrene kan finde rundt i. Så må hun lave en liste

Synes nu også at man lidt har "ret" til den glæde at kunne forkæle børnene som bedsteforældre. Men er godt klar over at ikke alle er enige her

Mon ikke hun har fortalt hvad hun syntes er okay... Tror os gerne de må forkæle alt det de vil med chokolade, kage og is som hun har skrevet. Og nej alle er ikke enige og det skal man heller ikke være for så er der jo ingen debat

Anmeld

28. april 2012

Mussen2 skriver:

Jeg er enig med dig, bedstefoældre skal have lov til at forkæle. Ex. Være længe oppe, få livretter, få kage is osv. Men hvorfor lige give hende det som vi har frabedt og holdt os fra. Hvorfor lige denne ene ting? Er det virkelig lige den der er tungen på vægtskålen i forhold til om de bliver forkælet. 

Jeg har lagt en strategi for hvad og hvornår hun må få de forskellige usunde sager ud fra hvad jeg tror på. Og jo en enkelt pose ændrer nemlig det hele. Før var det noget voksne fik, det var hun på det rene med og noget mor og far bestemte. Det har gjort indtryk på hende at hun så fik det ved farfar og farmor.

Men igen det er ikke mængden eller det at det er slik, ,ere det at de med fuld overlæg bryder vores regle. De kunne have givet hende ti is uden jeg havde gøet...

Med al respekt så tror jeg ikke at de har gjort det for at trodse dig eller for at skade din datter. De har nok synes det var harmløst at give sådan en lille pose når nu hun får is/kage. Sådan tænker man hvis man ikke har sat sig ind i det.

Og så skal hun da nok forstå at bare fordi hun har fået det hos dine bedsteforældre betyder det ikke at hun må få det derhjemme.

Anmeld

28. april 2012

Månsson skriver:

Mon ikke hun har fortalt hvad hun syntes er okay... Tror os gerne de må forkæle alt det de vil med chokolade, kage og is som hun har skrevet. Og nej alle er ikke enige og det skal man heller ikke være for så er der jo ingen debat

Det har du ret i

Anmeld

28. april 2012

chael

Mussen2 skriver:

Jeg synes ikke du debaterer på en behagelig måde og jeg synes du tillægger sagen nogle sider som ikke er der. Bl ? Ajeg sender min mand ud og " skælder" dem ud... Det mindes jeg ikke at have skrevet.

Som sagt hver sin mening, det er ok. Men lad os holde os til sagen, om det er ok bedsteforældrene bryder forældrenes principper

Nej lige det skriver du ikke, men du skriver din mand kommer fra sine forældre og har fået det bekræftet at jeres barn har fået slik.

Jeg synes bare, at hvis du resten af livet skal slås med principper af de størrelse, så må det godt nok være anstrengende!!

Som jeg har skrevet før så kan jeg godt forstå mange svigerfamilier støder sammen over sådanne små-ting, i min verden er det småting.

Og som en anden skrev, er det da ikke noget at gøre sig uvenner med svigerfamilien over.

Men okay, jeg lukker den også her.

Du vil kun have forstående og anerkendende svar.

Anmeld

28. april 2012

L&V

Det har du ret i

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

Med al respekt så tror jeg ikke at de har gjort det for at trodse dig eller for at skade din datter. De har nok synes det var harmløst at give sådan en lille pose når nu hun får is/kage. Sådan tænker man hvis man ikke har sat sig ind i det.

Og så skal hun da nok forstå at bare fordi hun har fået det hos dine bedsteforældre betyder det ikke at hun må få det derhjemme.

Nej, det har du ret i og det er også det jeg prøver at sige til mig selv. De har gjort det for at glæde hende. Det ved jeg. Føler mig bare pisset på sådan lidt groft sagt

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

Månsson skriver:

Anmeld

28. april 2012

Mussen2 skriver:

Nej, det har du ret i og det er også det jeg prøver at sige til mig selv. De har gjort det for at glæde hende. Det ved jeg. Føler mig bare pisset på sådan lidt groft sagt

jeg havde en lille "episode" med min svigermor.

Vi kom til lidt kaffe hjem hos hende hvor vi også fik lidt brød med syltetøj. Hun sagde så: "skal jeg ikke give ham en lille ske syltetøj."

Det sagde jeg NEJ til.  Han skal ikke have sukker endnu, hvorefter hun sagde til min dreng: "det får du når dine forældre ikke er her".

Og så sagde hun: hvis hun skal passe ungerne så skal hun også have ret til at forkæle en lille smule og det er hendes glæde ved at passe et barn. Det er også at kunne forkæle barnet.

Jeg tænkte over det og blev enig med mig selv om at jeg fuldt ud forstår hende. Og jeg må prøve at slippe kontrollen lidt når jeg har valgt at hun skal passe hvilket sker alt for sjældent da jeg har svært ved at undvære ham og slippe kontrollen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.