er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

chael

132319 skriver:

Enig, begge mine børn har et meget afslappet forhold til slik og kan sagtens gå forbi slikhylden i supermarkedet uden at gribe ud efter det eller plage, netop fordi de har fået det forholdsvis tidligt.

Den med slik og sodavand før 3 år, der skulle øge risikoen for kræft, har jeg ALDRIG hørt om. Det lyder virkelig mærkeligt i mine ører  -Men hey, man kan jo efterhånden få kræft af at gå på gaden! 

præcis, samme herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

MorDk

Aniteb skriver:

Nej, for jeg ville aldrig drømme om at bestemme hvad andre gør når de passer mit barn... Jeg laver nogen regler som gælder i mit hjem, jeg kan ikke bestemme hvad andre gør... Men hvis jeg er sammen med barnet vil jeg være i min ret til at sige nej... Men mit barn er alene med sine bedsteforældre, så er det dem der styrer showet...

Ja ok hver sin holdning/mening... 

Kan ikke engang skrive "hvis nu" for du har sat punktum... og fred være med det.

Anmeld

28. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mussen2 skriver:

nej, det synes jeg faktisk ikke det er. jg har sat nogle rammer op, som jeg som mor tror på og lever efter. at andre hr andre spilleregler er ok, men jeg mener at alle bør respekterer forældrenes spilleregler.

Jeg har læst at man bør holde børn fra sodavand og slik indtil eter 3 års alderen,  grundet risiko for kræft og dethar jeg valgt at tro på og handle efter. Jerg synes det er møj forkert at trodse forældrenes ønsker, jeg synes faktisk det er respektløs. 

Jeg har selv set frem til at jeg, kunne give hende et forhold til slik, som jeg har ønsket, når jeg synes tden var. 

Det err princippet i det, når de nu 100 procenbt ved at vi siger det ikke er ok. resultatt er nu at min datter stod oghev i Hariboposen oppe ved købmanden.

Jeg er nok en af dem der mener at når bedsteforældrerne passer så skal de også have lov til at forkæle lidt. Børn kan sagtens skelne mellem at der er regler hos bedsteforældre, andre regler derhejmme og helt andre regler i institution.

Og så må jeg også indrømme at jeg er forvirret over at dit barn har fået en lille smule slik og kage, is osv., men en lille pose haribo er ikke i orden.

En enkel pose ændrer ikke hele dit barns forhold til slik. Du har jo allerede introduceret slik for dit barn og du bliver jo ved med at introducere slik for hende, uanset om hun har fået en lille pose haribo eller ej, så er der så meget andet slik hun ikke har smagt.

Anmeld

28. april 2012

L&V

mor:) skriver:

Jeg er nok en af dem der mener at når bedsteforældrerne passer så skal de også have lov til at forkæle lidt. Børn kan sagtens skelne mellem at der er regler hos bedsteforældre, andre regler derhejmme og helt andre regler i institution.

Og så må jeg også indrømme at jeg er forvirret over at dit barn har fået en lille smule slik og kage, is osv., men en lille pose haribo er ikke i orden.

En enkel pose ændrer ikke hele dit barns forhold til slik. Du har jo allerede introduceret slik for dit barn og du bliver jo ved med at introducere slik for hende, uanset om hun har fået en lille pose haribo eller ej, så er der så meget andet slik hun ikke har smagt.

Tror ts har sat sig ind i hvilke stoffer der er i de forskellige ting og har så valgt at hendes barn må få nogle enkelte ting som hun finder ok og der er haribo ikke i blandt

Anmeld

28. april 2012

MorDk

Månsson skriver:

Tror ts har sat sig ind i hvilke stoffer der er i de forskellige ting og har så valgt at hendes barn må få nogle enkelte ting som hun finder ok og der er haribo ikke i blandt

Anmeld

28. april 2012

Jonatansmor

jydeinden skriver:

jaa kan godt være jeg er gammeldags, og kan godt ske jeg bliver haglet ned nu. Men jeg kan altså ikke helt se hvad problemet er i at hun får en lille pose hvis det er dem jeg tror det er, en gang imellem. Kunne forstå hvis din datter var 1 eller 2 år gammel og fik det på daglig basis, men når hun er 3 og der kun er tale om en gang imellem, så ville det absolut IKKE kunne bringe mit pis i kog.

Er det ikke vigtigst at dit barn har hygget sig og haft en god oplevelse hos sine bedste forældre?

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

mor:) skriver:

Jeg er enig med dig, bedstefoældre skal have lov til at forkæle. Ex. Være længe oppe, få livretter, få kage is osv. Men hvorfor lige give hende det som vi har frabedt og holdt os fra. Hvorfor lige denne ene ting? Er det virkelig lige den der er tungen på vægtskålen i forhold til om de bliver forkælet. 

Jeg har lagt en strategi for hvad og hvornår hun må få de forskellige usunde sager ud fra hvad jeg tror på. Og jo en enkelt pose ændrer nemlig det hele. Før var det noget voksne fik, det var hun på det rene med og noget mor og far bestemte. Det har gjort indtryk på hende at hun så fik det ved farfar og farmor.

Men igen det er ikke mængden eller det at det er slik, ,ere det at de med fuld overlæg bryder vores regle. De kunne have givet hende ti is uden jeg havde gøet...

Anmeld

28. april 2012

MorDk

Mussen2 skriver:

Jeg er enig med dig, bedstefoældre skal have lov til at forkæle. Ex. Være længe oppe, få livretter, få kage is osv. Men hvorfor lige give hende det som vi har frabedt og holdt os fra. Hvorfor lige denne ene ting? Er det virkelig lige den der er tungen på vægtskålen i forhold til om de bliver forkælet. 

Jeg har lagt en strategi for hvad og hvornår hun må få de forskellige usunde sager ud fra hvad jeg tror på. Og jo en enkelt pose ændrer nemlig det hele. Før var det noget voksne fik, det var hun på det rene med og noget mor og far bestemte. Det har gjort indtryk på hende at hun så fik det ved farfar og farmor.

Men igen det er ikke mængden eller det at det er slik, ,ere det at de med fuld overlæg bryder vores regle. De kunne have givet hende ti is uden jeg havde gøet...

Jeg læser og forstår det du skriver... jeg er enig med dig...

Anmeld

28. april 2012

Maja_4000

Nu har jeg ikke læst tråden .. Men jeg har det på samme måde som dig .. Vores familier ved også at Caroline ikke skal have alt muligt .. Og hvis de så giver hende noget af det uden at spørge os , bliver jeg sgu også sur og skuffet

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

chael skriver:

Jeg synes bestemt også jeg debattere sobert.

Skarpt, ja!!

Det siger de jo nok, fordi de måske er bange for du flipper over det, eller sender deres søn til dem og "skælder" dem ud.

Men altså lad os da mødes igen om 20-30 år og se hvordan vi selv er.

Jeg er temlig sikker på vi ikke er en skid bedre.

Jeg synes ikke du debaterer på en behagelig måde og jeg synes du tillægger sagen nogle sider som ikke er der. Bl ? Ajeg sender min mand ud og " skælder" dem ud... Det mindes jeg ikke at have skrevet.

Som sagt hver sin mening, det er ok. Men lad os holde os til sagen, om det er ok bedsteforældrene bryder forældrenes principper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.