mor:) skriver:
Jeg er nok en af dem der mener at når bedsteforældrerne passer så skal de også have lov til at forkæle lidt. Børn kan sagtens skelne mellem at der er regler hos bedsteforældre, andre regler derhejmme og helt andre regler i institution.
Og så må jeg også indrømme at jeg er forvirret over at dit barn har fået en lille smule slik og kage, is osv., men en lille pose haribo er ikke i orden.
En enkel pose ændrer ikke hele dit barns forhold til slik. Du har jo allerede introduceret slik for dit barn og du bliver jo ved med at introducere slik for hende, uanset om hun har fået en lille pose haribo eller ej, så er der så meget andet slik hun ikke har smagt.
Jeg er enig med dig, bedstefoældre skal have lov til at forkæle. Ex. Være længe oppe, få livretter, få kage is osv. Men hvorfor lige give hende det som vi har frabedt og holdt os fra. Hvorfor lige denne ene ting? Er det virkelig lige den der er tungen på vægtskålen i forhold til om de bliver forkælet.
Jeg har lagt en strategi for hvad og hvornår hun må få de forskellige usunde sager ud fra hvad jeg tror på. Og jo en enkelt pose ændrer nemlig det hele. Før var det noget voksne fik, det var hun på det rene med og noget mor og far bestemte. Det har gjort indtryk på hende at hun så fik det ved farfar og farmor.
Men igen det er ikke mængden eller det at det er slik, ,ere det at de med fuld overlæg bryder vores regle. De kunne have givet hende ti is uden jeg havde gøet...
Anmeld