er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

klmf

Jeg er lidt både og i det her spørgsmål. Din følelse af at blive 'snydt' er ikke rar og du mister måske lidt tilliden til bedsterne. På den anden side har jeg det sådan at vi ejer altså ikke vores børn suverænt. Ja, vi er deres forældre og skal helt sikkert udstikke de overordnede spilleregler og skal helt sikkert også have den daglige styring. Men... Bedsteforældre og børnebørn har en selvstændig relation, man som barnets forældre faktisk ikke har del i, det er noget specielt mellem dem. Et andet hjem, andre regler, andre syn på tingene, et andet følelsesmæssigt bånd, nogle andre overordnede linier... Jeg sætter enormt stor pris på min søns bedster på begge sider. Det er ikke altid de gør tingene helt efter mit hoved, men de elsker min lille dreng og han hygger sig altid ved dem.

Så... Synes du skal snakke med din mand om, at enten siger I (han) direkte til dem, at I faktisk blev skuffede over at de har brudt reglerne - og så må I jo også tage på jer hvis de synes I er for meget - eller også siger I 'Okay, det blev så ikke helt efter vores hoved med at introducere hende til slik, men nu er det så sådan' og så glemme det og komme videre derfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Mussen2

tak for svarene fra begge sider af sagen. Det har givet stof til eftertanke med de mange forskellige holdninger. 

Jeg har besluttet at ende den her, da jeg synes der var ved at blive sat ild til et bål jeg slet ikke havde set komme. Rigtig ærgeligt, da det for mig handlede om man kan holde på sine principper eller ej og ikke om man skal have slik eller hvornår man skal. For det er jeg ghelt på det rene med at der er mange delte meninger om.

Jeg synes der er kommet nogle fine belysninger af hvorfor bdsteforældrene har gjort som de har gjort og hvorfor nogle af jer mener der er ok der har gjort det. Det var jo egentlig den side  af sagen der var sund for mig at se også.

Anmeld

29. april 2012

CS

Mussen2 skriver:

Vi har altid haft den mening at vores datter ikke  skulle rpoppes md søde sager og at vi selv ville introducerer hende for de søde sager når vi mente det var tid.

mine svigerforældre havde ret svært ved at respekterer dette og fra det øjeblik vi stod i døren fik hun stukket en is i hånden. det var bogstavelig talt før vi havde sagt hej, at isen var nævnt. Det fik vi sat en stopper for (det vaar da hun var noget mindre end nu, hvohun er knap 3)

sidenhen har vi løbendde introduceret is, kge, chokolade osv. men ikke soddavand, slik og is. det har vi villet vente med. dog har hun den seneste måned til fredagsslik fået et snørebånd, da vi gerne vil lære hend hvad slik er inden hun skal i børnehave.

det har altså været het klart at vi ingenslik har ville have.

i weekenden blev hun så passet af svigerne og jeg har så fået en mistankde om at de har givet hende slik. for da jeg var oppe og handle, ville min datter lige pldselig have en pose haaribo, ligesom den hun fik af farfar

jeg sade det til min mand, men sagde også at det jo kunne være en fejl g at hun måske barre havde set den eller noget

men nej, min mand kommer hjem i dag og fortæller atsvigerne har givet hende en lille pose haribo.

Fuck hvor er jeg skuffet! hvis de har behov for at skulle købe hende, hvorfor fanden så ikke holde sig til kage og is ller legetøj, som de ved hun må få. 

øv jeg synes det er ringe og har meget lyst til at sige det til dem med store bogstaver.

det jeg læser er, at I ikke ønsker jeres barn skal have slik, sodavand eller is... måske I skulle overveje om jeres barns skulle passes hos din mands forældre.

Jeg mener det er jo fint, at I har de regler hjemme - om hvad hun må få og ikke få. Men jeg mener ikke, at man kan aflevere sit barn et andet sted og bestemme hvad hun må eller ikke må.

Men håber for jeres datters skyld, at hun får lov til at guffe hos farfar og farmor.

Anmeld

29. april 2012

Mira0911

Der er vel e-numre i mange/de fleste ting efterhånden

Har i en liste eller lign. over hvilke e-numre hun ikke kan tåle??

Er sådan set bare nysgerrig, da vi ikke har nogen i familien med den type allergi Så syntes det var interessant at høre om, hvordan i undgår de "dumme" e-numre?

TS: Beklager, at jeg også lige får brugt din tråd til noget andet end planlagt

Qnuz

Vi har ikke lavet en liste over det, men det burde vi jo nok... 

Vi undgår tingene helt... Det hun skider vand af er slik, Nutella, Chokolade kiks, choko cookies og syltetøj... Leverpostej kan hun heller ikke tåle, det kaster hun op af i stride strømme... 

Så vi er meget opmærksom mht. pålæg... Hun kan sagtens spise f.eks makrelsalat, tunsalat og forskellige slags kødpølse pålæg... Det har vi ikke set nogen reaktion på.. 

Anmeld

29. april 2012

ønskebørn74

Vi har altid haft den mening at vores datter ikke  skulle rpoppes md søde sager og at vi selv ville introducerer hende for de søde sager når vi mente det var tid.

mine svigerforældre havde ret svært ved at respekterer dette og fra det øjeblik vi stod i døren fik hun stukket en is i hånden. det var bogstavelig talt før vi havde sagt hej, at isen var nævnt. Det fik vi sat en stopper for (det vaar da hun var noget mindre end nu, hvohun er knap 3)

sidenhen har vi løbendde introduceret is, kge, chokolade osv. men ikke soddavand, slik og is. det har vi villet vente med. dog har hun den seneste måned til fredagsslik fået et snørebånd, da vi gerne vil lære hend hvad slik er inden hun skal i børnehave.

i weekenden blev hun så passet af svigerne og jeg har så fået en mistankde om at de har givet hende slik. for da jeg var oppe og handle, ville min datter lige pldselig have en pose haaribo, ligesom den hun fik af farfar

jeg sade det til min mand, men sagde også at det jo kunne være en fejl g at hun måske barre havde set den eller noget

men nej, min mand kommer hjem i dag og fortæller atsvigerne har givet hende en lille pose haribo.

Fuck hvor er jeg skuffet! hvis de har behov for at skulle købe hende, hvorfor fanden så ikke holde sig til kage og is ller legetøj, som de ved hun må få. 

øv jeg synes det er ringe og har meget lyst til at sige det til dem med store bogstaver.

hvis mine forældre el. svigeforælde engang når vi får børn ikke respekterer hvad vi siger.. er det slut med alene tid med vores børn..

mine forældre er jehovas vidner og min søster har kampe med dem om at hun ikke vil have de læser deres pis med deres datter el. hiver hende med til deres pis..

her bliver det nemt.. for første gang det sker, er det slut.. og det gælder med alt.. vores barn/børn, vores regler.. PUNKTUM..

Anmeld

29. april 2012

dpb

Mira0911 skriver:

Vi har ikke lavet en liste over det, men det burde vi jo nok... 

Vi undgår tingene helt... Det hun skider vand af er slik, Nutella, Chokolade kiks, choko cookies og syltetøj... Leverpostej kan hun heller ikke tåle, det kaster hun op af i stride strømme... 

Så vi er meget opmærksom mht. pålæg... Hun kan sagtens spise f.eks makrelsalat, tunsalat og forskellige slags kødpølse pålæg... Det har vi ikke set nogen reaktion på.. 

Ja, det kræver jo netop at man er langt mere opmærksom på hvordan hun reagere tænker jeg

Det kan godt være jeg spørger lidt dumt, men kan man ikke blive testet på en eller anden måde?? tænker bare det må være rart at få vished omkring det... selvfølgelig er i bevidste om nogle af de ting hun ikke kan tåle, men omfanget kan jo være enormt hvis det er nogle af de e-numre der optræder i stribevis af daglivarer

Havde det været mig, havde jeg nok gået læger osv. på nerverne, netop fordi jeg ville have vished så der kunne udarbejdes en liste... er nok lidt kontrolfreak/perfektionist hvad angår den slags Elsker nærmest at lave lister

Qnuz

Anmeld

29. april 2012

Mira0911

dpb skriver:

Ja, det kræver jo netop at man er langt mere opmærksom på hvordan hun reagere tænker jeg

Det kan godt være jeg spørger lidt dumt, men kan man ikke blive testet på en eller anden måde?? tænker bare det må være rart at få vished omkring det... selvfølgelig er i bevidste om nogle af de ting hun ikke kan tåle, men omfanget kan jo være enormt hvis det er nogle af de e-numre der optræder i stribevis af daglivarer

Havde det været mig, havde jeg nok gået læger osv. på nerverne, netop fordi jeg ville have vished så der kunne udarbejdes en liste... er nok lidt kontrolfreak/perfektionist hvad angår den slags Elsker nærmest at lave lister

Qnuz

Jo vi burde og gå til lægen og få det tjekket, men når jeg ved at det er alt det som jeg nævnte før til dig i forrige indlæg, synes jeg ikke at jeg ville gå til lægen, da jeg jo selv sørger for at hun ikke får det.. 

Jeg ville helt klart gå til lægen hvis det var alt hvad hun indtog, saftevand osv osv... 

Det er kun lige alt slags slik, chokolade, choko kiks osv at det er galt når hun får det.. 

Anmeld

29. april 2012

female

Mussen2 skriver:

Det er naturligvis indiskutabelt, at din datter ikke har taget skade af, at bedsteforældrene har givet hende slik. Det er heller ikke dit problem. Derimod er problemet, at de handler direkte imod jeres retningslinjer. Og det synes jeg, at du har god grund til at være skuffet over. 

Jeg kender mange i min omgangskreds/familie, der har andre holdninger til, hvad børn må smage end jeg har. Eksempelvis synes mange, at det er ok at lade et barn smage en øl eller andet spiritus. Jeg er ikke i tvivl om, at en enkel tår øl ikke skader barnet, men jeg vil blive utrolig vred og skuffet, hvis de giver min kommende datter lov til at smage. Det er min grænse, og den forventer jeg, at min familie respekterer!

Det er jeres ret som forældre at sætte grænserne for, hvad jeres børn må. Det er uanset, om jeres grænser bunder i sundhed, økologi eller religion (ingen ville vel f.eks. give jeres barn en pølse, hvis I var muslimer - uanset at det ikke skader barnet).

Hvis jeg var dig, ville jeg bede min mand tale med sine forældre og "genopfriske" retningslinjerne for dem. 

Anmeld

29. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mussen2 skriver:

tak for svarene fra begge sider af sagen. Det har givet stof til eftertanke med de mange forskellige holdninger. 

Jeg har besluttet at ende den her, da jeg synes der var ved at blive sat ild til et bål jeg slet ikke havde set komme. Rigtig ærgeligt, da det for mig handlede om man kan holde på sine principper eller ej og ikke om man skal have slik eller hvornår man skal. For det er jeg ghelt på det rene med at der er mange delte meninger om.

Jeg synes der er kommet nogle fine belysninger af hvorfor bdsteforældrene har gjort som de har gjort og hvorfor nogle af jer mener der er ok der har gjort det. Det var jo egentlig den side  af sagen der var sund for mig at se også.

Jeg tror du har misforstået rigtig mange af indlæggene, idet du har tolket, at det for os andre har handlet om hvorvidt børn skal have slik eller ej. - Hvilket, i hvert for mit vedkommende slet ikke er tilfældet.

Derimod handler det for mig om, hvorvidt vi forældres principper altid er vigtigst. Én i tråden nævnte, at ligegyldigt hvad vi forældre "befaler" så skal det følges, om det så er, at barnet kun må få de blå m&m's  - og DET er SÅ forkert synes jeg. Selvfølgelig skal vi udstikke de overordnede retningslinjer, men når vi lader vores børn passe ude så må vi også sørme give rum til at lade fornuften råde. Du har skrevet , at dit barn har fået diverse søde sager (var det kage og is?) men stejler fuldstændig over en mini pose Haribo, og som jeg forstår dig, så er det fordi det er princippet i det, og det er dette jeg mener er urimeligt. Jeg mener, at når vi som forældre sætter regler op for vores børn og de der passer dem, så skal de sgu være rimelige og inden man bliver "skide hamrende skuffet og SUR" over at reglerne bliver brudt, så må man altså liiige træde et skridt tilbage og se på sammenhængen og facts. - DETTE var min pointe.

Mvh. Line

Anmeld

30. april 2012

Mussen2

Mussen2 skriver:

jg skal se om jeg kan finde brochuren 

Jeg lovede lige at vende tilbage hvis jeg fandt stedet, hvor vi havde læst at det var skadeligt og årsag til kræft. Jeg har nu fundet det og det er i Politikkens forlag Bogen om barnet. Jeg vil gerne sende dig en PB med afskriften, hvis du er mere interesseret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.