Mussen2 skriver:
Vi har altid haft den mening at vores datter ikke skulle rpoppes md søde sager og at vi selv ville introducerer hende for de søde sager når vi mente det var tid.
mine svigerforældre havde ret svært ved at respekterer dette og fra det øjeblik vi stod i døren fik hun stukket en is i hånden. det var bogstavelig talt før vi havde sagt hej, at isen var nævnt. Det fik vi sat en stopper for (det vaar da hun var noget mindre end nu, hvohun er knap 3)
sidenhen har vi løbendde introduceret is, kge, chokolade osv. men ikke soddavand, slik og is. det har vi villet vente med. dog har hun den seneste måned til fredagsslik fået et snørebånd, da vi gerne vil lære hend hvad slik er inden hun skal i børnehave.
det har altså været het klart at vi ingenslik har ville have.
i weekenden blev hun så passet af svigerne og jeg har så fået en mistankde om at de har givet hende slik. for da jeg var oppe og handle, ville min datter lige pldselig have en pose haaribo, ligesom den hun fik af farfar
jeg sade det til min mand, men sagde også at det jo kunne være en fejl g at hun måske barre havde set den eller noget
men nej, min mand kommer hjem i dag og fortæller atsvigerne har givet hende en lille pose haribo.
Fuck hvor er jeg skuffet! hvis de har behov for at skulle købe hende, hvorfor fanden så ikke holde sig til kage og is ller legetøj, som de ved hun må få.
øv jeg synes det er ringe og har meget lyst til at sige det til dem med store bogstaver.
Det er naturligvis indiskutabelt, at din datter ikke har taget skade af, at bedsteforældrene har givet hende slik. Det er heller ikke dit problem. Derimod er problemet, at de handler direkte imod jeres retningslinjer. Og det synes jeg, at du har god grund til at være skuffet over.
Jeg kender mange i min omgangskreds/familie, der har andre holdninger til, hvad børn må smage end jeg har. Eksempelvis synes mange, at det er ok at lade et barn smage en øl eller andet spiritus. Jeg er ikke i tvivl om, at en enkel tår øl ikke skader barnet, men jeg vil blive utrolig vred og skuffet, hvis de giver min kommende datter lov til at smage. Det er min grænse, og den forventer jeg, at min familie respekterer!
Det er jeres ret som forældre at sætte grænserne for, hvad jeres børn må. Det er uanset, om jeres grænser bunder i sundhed, økologi eller religion (ingen ville vel f.eks. give jeres barn en pølse, hvis I var muslimer - uanset at det ikke skader barnet).
Hvis jeg var dig, ville jeg bede min mand tale med sine forældre og "genopfriske" retningslinjerne for dem.