er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

lukasmor

Det her er ikke et spørgsmål om hvor vidt man er enig i de regler forældrene har sat for deres barn, det er et spørgsmål om at andre ikke respekterer det! Jeg kender en hvis dreng på 3 år ikke må se tv. Det må mit barn gerne og synes personligt at børn skal have lov til at hygge med en tegnefilm men hans forældre har valgt at det skal han ikke og derfor ville jeg aldrig sætte drengen foran tvet hvis jeg skulle passe ham!

Forældrene viser stor tillid ved at overække deres kæreste eje, og så skal man altså ikke bryde den!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

Jeg kan helt sikkert godt forstå, at du er skuffet over, at de ikke respekterer jeres valg og grænser, det var jeg også blevet skuffet over!

Jeg må læse på lektien, når engang vi er så heldige, at vi får de to gyldne streger

jeg lovede at vende tilbage jeg fandt setdet hvor jeg havde læst at slik øger risikoen for kræft. Har lige skrevet et indlæg ovenover denne men fik ikke citeret dig.

Anmeld

30. april 2012

Kløver

Øv hvor kan jeg godt forstå dig, det handler jo måske ikke om det at hun fik noget sødt men at de ikke respekterede jeres ønsker
Har selv et par bedsteforældre til vores søn, som ikke respekterer. Da han var 6 mdr gammel fik han lov at smage is uden der blev spurgt, 9 mdr ostelagkage trods jeg havde sagt han ikke måtte få når vi er derude til fødselsdag, kan bedstefaren ikke helt styre det, og så får han bare, normalt giver de ham ikke, men man bliver ked af de ikke respekterer når man siger nej, vores søn er 15 mdr nu og der har længe været snak om han da skal smage øl, og frygter de en dag vil give ham det :s

Man kan have mange meninger om hvad de må få, om man er sippet, meget løs osv. Men i sidste ende er det forældrene som bestemmer

Anmeld

30. april 2012

Kløver

Lukasmor skriver:

Det her er ikke et spørgsmål om hvor vidt man er enig i de regler forældrene har sat for deres barn, det er et spørgsmål om at andre ikke respekterer det! Jeg kender en hvis dreng på 3 år ikke må se tv. Det må mit barn gerne og synes personligt at børn skal have lov til at hygge med en tegnefilm men hans forældre har valgt at det skal han ikke og derfor ville jeg aldrig sætte drengen foran tvet hvis jeg skulle passe ham!

Forældrene viser stor tillid ved at overække deres kæreste eje, og så skal man altså ikke bryde den!

Jeg er enig

Anmeld

30. april 2012

serinasmor

hmmm ... debatten havde taget en drejning mod om det er slik der er den onde eller ej ..

det springer jeg gerne let og elefant hen over

Hos os har vi fra starten aftalt med bedsterne at i deres hjem gælder deres regler .. at jeg så godt kan synes tøsen måske har fået fx chokolade for tidligt i hendes liv er en anden sag .. summasummarum er at hun hyggede sig mens hun var afsted ..jeg kunne jo bare lade være med at få hende passet.. bedsternes hus bedsternes regler .. De er jo ansvarlige voksne mennesker

men når nu det ikke er det du har aftalt og du troede i havde en aftale om at hun da ikke skulle have slik - ja så kan jeg da godt forstå du er skuffet

Anmeld

30. april 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Jeg lovede lige at vende tilbage hvis jeg fandt stedet, hvor vi havde læst at det var skadeligt og årsag til kræft. Jeg har nu fundet det og det er i Politikkens forlag Bogen om barnet. Jeg vil gerne sende dig en PB med afskriften, hvis du er mere interesseret

Tusind tak det må du da gerne, hvis ikke det er for bøvlet? Ellers må jeg på biblioteket og låne den

Anmeld

30. april 2012

Tanja1234

Jeg kan sagtens sætte mig ind i situationen. Vi har også haft nogle gode kontroverser med de forskellige bedsteforældre om de sammen ting.

Det her handler ikke om hvilke ting man vælger at følge som forældre, det handler om at man skal respektere de valg forældrene har taget også selvom man er uenig.

Hjemme hos os tager vi den gerne igen og igen hvis det er nødvendigt..

(Vi har valgt at vores datter gerne må smage på de søde sager, hun er 1 år, men der er absolut ingen grund til at hun skal spise et stort stykke kage, is eller hvad det nu er - fordi hun efterspørger det ikke. Hun vil gerne smage og det skal hun have lov til, men så længe hun ikke kræver mere end det, så er det sådan vi gør det - men det kan være svært for bedsteforældre at huske )

Anmeld

30. april 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

Tusind tak det må du da gerne, hvis ikke det er for bøvlet? Ellers må jeg på biblioteket og låne den

Comming right up, når bettemanden tillader det

Anmeld

30. april 2012

chael

SØS skriver:

Jeg tror du har misforstået rigtig mange af indlæggene, idet du har tolket, at det for os andre har handlet om hvorvidt børn skal have slik eller ej. - Hvilket, i hvert for mit vedkommende slet ikke er tilfældet.

Derimod handler det for mig om, hvorvidt vi forældres principper altid er vigtigst. Én i tråden nævnte, at ligegyldigt hvad vi forældre "befaler" så skal det følges, om det så er, at barnet kun må få de blå m&m's  - og DET er SÅ forkert synes jeg. Selvfølgelig skal vi udstikke de overordnede retningslinjer, men når vi lader vores børn passe ude så må vi også sørme give rum til at lade fornuften råde. Du har skrevet , at dit barn har fået diverse søde sager (var det kage og is?) men stejler fuldstændig over en mini pose Haribo, og som jeg forstår dig, så er det fordi det er princippet i det, og det er dette jeg mener er urimeligt. Jeg mener, at når vi som forældre sætter regler op for vores børn og de der passer dem, så skal de sgu være rimelige og inden man bliver "skide hamrende skuffet og SUR" over at reglerne bliver brudt, så må man altså liiige træde et skridt tilbage og se på sammenhængen og facts. - DETTE var min pointe.

Mvh. Line

Anmeld

30. april 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Comming right up, når bettemanden tillader det

Super tak, men der ingen hast, jeg er jo ikke gravid endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.