er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

raca

serinasmor skriver:

mit svar er meget simpelt ..

jeg stoler på deres vurderinger ... de er voksne og ansvarlige mennesker .. det har jo intet med lovgivning at gøre .. Jeg stoler på at det, de vurderer er sikkert - er sikkert .. at du så måske har haft en uheldig oplevelse (gætter jeg på ud fra dit eksempel) har jo intet med serinas bedster at gøre ... hvor det ene hold i øvrigt selv har austostol og det andet låner vores .. kan slet ikke følge dit eksempel .. for jeg ved og stoler på at serinas bedster gør hvad der er bedst for hende ..

ja, jeg stoler på folk gør deres bedste, men nogle gange mangler de oplysning til og gøre det.

det kan både gælde

slik,

sukker

tilsætnings stoffer

trafik sikkerhed osv..

også vil jeg da håbe der er nogle der oplyser mig, så jeg kan træffe andre valg hvis jeg finder det nødvendigt, og hvis det var forældrene der oplyste mig så ville jeg følge det virkeligt langt.. i respet for forældrenes ønsker mht til eget barn. 

dvs jeg ville ikke give muslimske børn svinekød

vegetarens ønske om intet kød til hans børn

og morens ønske om nul sukker nul eller nul slik,

vi handler udfra vores baggrund, og på nogle områder er vi bare ikke vidende nok til at handle rigtigt,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Louisiana

Hold da op, hvor er folk godt nok stygge overfor TS..! Og hinanden i det hele taget  

Det her ikke handler om slikket, men om princippet. Og TS skriver, at der er givet lov til, at spise kage og is (eller hvad det var), altså har der været rig mulighed for, at hygge med søde sager, da det har været ønsket. Der står ingen steder, at der kun må hygges med kedelige klidkager  

Og - Der er masser af muligheder for, at hygge, uden der skal være en pose slik involveret. Hvis man kun kan hygge med slik, er det godt nok en trist tilværelse.

Men igen - det handler IKKE om slikket, men om PRINCIPPET i, at RESPEKTERER forældrenes ønsker, lige meget hvor åndssvagt man selv måtte mene det er. Vi har alle nogle meninger om, hvordan vi vil gøre med vores børn, som andre synes er helt hen i hegnet. Men det ændrer da næppe på jeres synspunkter, og holdninger til, hvordan jeres børn skal opdrages?

Anmeld

30. april 2012

Carl-Emil's mor

Mussen2 skriver:

Vi har altid haft den mening at vores datter ikke  skulle rpoppes md søde sager og at vi selv ville introducerer hende for de søde sager når vi mente det var tid.

mine svigerforældre havde ret svært ved at respekterer dette og fra det øjeblik vi stod i døren fik hun stukket en is i hånden. det var bogstavelig talt før vi havde sagt hej, at isen var nævnt. Det fik vi sat en stopper for (det vaar da hun var noget mindre end nu, hvohun er knap 3)

sidenhen har vi løbendde introduceret is, kge, chokolade osv. men ikke soddavand, slik og is. det har vi villet vente med. dog har hun den seneste måned til fredagsslik fået et snørebånd, da vi gerne vil lære hend hvad slik er inden hun skal i børnehave.

det har altså været het klart at vi ingenslik har ville have.

i weekenden blev hun så passet af svigerne og jeg har så fået en mistankde om at de har givet hende slik. for da jeg var oppe og handle, ville min datter lige pldselig have en pose haaribo, ligesom den hun fik af farfar

jeg sade det til min mand, men sagde også at det jo kunne være en fejl g at hun måske barre havde set den eller noget

men nej, min mand kommer hjem i dag og fortæller atsvigerne har givet hende en lille pose haribo.

Fuck hvor er jeg skuffet! hvis de har behov for at skulle købe hende, hvorfor fanden så ikke holde sig til kage og is ller legetøj, som de ved hun må få. 

øv jeg synes det er ringe og har meget lyst til at sige det til dem med store bogstaver.

Der var ingen og mener INGEN!!!! der skal proppe noget i mit barn der ikke er sundt hvis de ikke er 100% på han må få det!!! Jeg bager feks aldrig med fedtstof eller rafineret sukker! Sådan bliver det også når han skal smage!!! Jeg er totalt fan af nul-sukker så var blevet så skuffet og følt min grænse var blevet belortet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.