Amandas-mor skriver:
Det er fuldstændig klassisk at så stort et barn bliver sultent længe før den anbefalede alder. Man kan ikke stoppe børn ind i skemaer ligesom robotter selv om det desværre er sådan de fleste læger og sp'er tænker.
I gamle dage (som ikke er så gamle, det er fra da jeg var barn og jeg er 30) sagde man at når et barn vejede 6 kg skulle man holde øje med om det var begyndt at blive mere sultent, for hvis det viste parathed var vægten til at det måtte få noget mere end bare mælk. Os der så har fået meget store børn ved fødslen vil self. også have børn der vejer "mere-end-mælk-vægten" længe før den anbefalede alder og jeg er simpelthen så rasende over at høre den der historie igen og igen med at systemet slet ikke vil lytte hverken sp eller læge. Jeg har bare hørt den så tit.
Det er indlysende at et barn som er helt slapt og sløvt og har for få tis-bleer SKAL have noget hjælp. Du skal bare glemme alt om det skema og så gøre det som dit barn har brug for. Det ville være omsorgssvigt ikke at hjælpe sådan et barn. Du er en god mor som har gjort det rigtige (måske ville jeg dog prøve de ting af også som jeg skriver i mit indlæg og i alt fald skifte til majs/risgrød eller grøntsagsmos om ikke andet og så kun bruge sveskerne som behandling ved evt hård mave) 
Min egen datter skreg af sult fuldstændigt sindssygt da hun var 2 mdr gammel og fik lov til at gøre det i 14 dage fordi ingen ville lytte på at vi bad om hjælp og ikke ville tro på at hun skreg af sult. Hun skreg konstant og opgav helt både at pludre og lege fordi hun bare græd og græd. Hun nægtede at drikke sin mme fordi hun jo ikke blev mæt af det og derfor blev frustreret på det. Til sidst fik min kæreste nok og ringede op og talte dunder til sp'en og endelig fik vi da lov til at give hende vælling. Straks var hun et helt andet barn og ville gerne tage flasken igen, for nu mættede den jo. Jeg græd af lettelse, da jeg indenfor et halvt døgn havde min glade lille pige igen som smilede og lo og pludrede og legede. 14 dage senere (altså knap 3 mdr gammel) kom hun på grød efter råd fra lægen. Der var ingen problemer, kun en glad lille pige som trivedes igen.
Jeg fortryder af hele mit hjerte at jeg var så autoritetstro at jeg lod hende skrige i 14 dage fordi jeg lyttede til systemet. Jeg skulle bare have givet hende det hun havde brug for fra start. Ligesom du gjorde 
Åh tak er lykkelig for dit indlæg rart at høre om andre med samme problem og tak fordi du kan se det fra min side af og ikke dunker mig i hovedet vil jo nemlig bare mit barn det bedste! Og syntes ikke det funger lige pt. Når h*n ikke tisser, ikke gider lege mm. Men bare sover!
Tak fordi du ikke ser mig som en dårlig og uansvarlig mor..
Er det helt forkert at prøve de forskellige ting af uden sp inden over når hun ikke rigtigt reger på hvad vi fortæller hende?
Anmeld