Frugtmos til baby 2 1/2 månede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

modesty skriver:

Dit barn kan kun tåle syrnet allomin, har haft forstoppelse og får afføringsmiddel og du vil starte på mos ved 2,5 mdr.?! Kan du ikke selv se at der er noget galt med det billede?

forsvar lige ts:

min søn ville ikk ha mme og havde ekstrem meget forstoppelse så han fik grød bla. med sveske som knap 2mdr. gammel hans problem med forstoppelse stoppede helt da han begyndte på det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

Ariel skriver:

Ikke fordi jeg vil blande mig i hvad du gør med dit barn, men er du bekendt med risikoen ved at give et barn på 5 mdr. honning?

Tja jeg har 3 børn, som alle 3 har fået masser af honning, og de har sqi ikk taget skade! og giver forsat min dreng på 5mdr honning flere gange dagligt..

Anmeld

22. april 2012

Frøken J.

Oliver,Troia&Wictor skriver:

Tja jeg har 3 børn, som alle 3 har fået masser af honning, og de har sqi ikk taget skade! og giver forsat min dreng på 5mdr honning flere gange dagligt..

Jeg forstår ikke du tør løbe den risiko Her er hvad der kan ske, hvis de forgiftes med den virus, der kan findes i honning:

Symptomer på forgiftning
Symptomerne på forgiftning starter normalt 12-36 timer efter, at man har spist mad med giftstoffet i. Symptomerne er først kvalme, opkastning og evt. diarré, herefter synsforstyrrelser og muskellammelser. Ca. 50 pct. af tilfældene medfører død efter 3-6 dage. Dødeligheden kan nedsættes ved behandling med modgift (antitoksin). Giftstoffet er ekstremt giftigt selv i meget små mængder.

Anmeld

22. april 2012

modesty

forsvar lige ts:

min søn ville ikk ha mme og havde ekstrem meget forstoppelse så han fik grød bla. med sveske som knap 2mdr. gammel hans problem med forstoppelse stoppede helt da han begyndte på det....

Det er da godt for din søn, men det betyder ikke at det er det samme for andre børn. Der er en grund til (ja, der er faktisk flere grunde til) at man siger at babyer under 4 mdr. ikke skal have fast føde. Selvfølgelig vil der altid være undtagelser der bekræfter reglen. 

Anmeld

22. april 2012

maria_wlt

Når du ikke selv har stået i en situation hvor dit barn ikke kan holde noget i sig, eller nægter at spise sin flaske, så er man nødt til at gøre noget!!! Her var svaret grød, og de har virket på mine drenge, så drop dit uansvarlige og galskab!!!

Man gør hvad man synes der er bedst for sit barn!

Nu er du tydeligvis ikke den rette til at fortælle mig hvad der er rigtig at gøre.. Når du selv giver dit barn på 5 mdr honning fordi de jo ikke lige død af det.. 

Seriøst...

Anmeld

22. april 2012

Krussedulle

Ved godt at der er noget som hedder "alt med måde" ... Men dét dér er... Ja, jeg er målløs!

Anmeld

22. april 2012

Ranarupta

Dét at give sit barn honning før det er 1 år gammelt - det forstår jeg simpelthen ikke.
Barnet kan dø af det.
Er det virkelig en risiko, der er værd at løbe?
(Og argumenterne om, at de andre børn ikke har taget skade er i mine øjne ikke holdbar...) 

Anmeld

22. april 2012

Zeus

Anonym skriver:

Vi har skiftet mere end en gang dog uden lykke, vi må dog desværre holde os til syrnet allo. Da det er det eneste h*s mave kan tåle, h*n får afføringsmiddel da h*n har lidt af forstoppelse dog ikke mere og h*n skal tag omkring 1liter i døgnet dog tager h*n nogen dage kun 400 ml. H*n sover meget skiftevis nogen dage står den næsten kun på søvn... 

Han SKAL ikke have 1 ltr. i døgnet.. Ved godt man siger at de skal have 1/6 af deres vægt, men det er en retningslinje. 1 ltr. i døgnet når han kun er 2 1/2 måned, er meget - de "må" ikke overstige 1 ltr i døgnet, og han har stadig halvanden måned til han skal have andet end mme, så synes faktisk det er godt, hvis han af sig selv kører lidt ned i mængden..

Desuden har de jo perioder hvor de spiser mere eller mindre end hvad de plejer, og så går det tilbage til det normale igen.. Lad være med at presse ham til at spise mere end han kan..

Og ring så til sp'en og forklar at i er utrygge ved hans spisemønster, og at i gerne vil have en samtale, hvor hun kan forklare hvorfor hun ikke er..

Anmeld

22. april 2012

Laura.

Krussedulle skriver:

Ved godt at der er noget som hedder "alt med måde" ... Men dét dér er... Ja, jeg er målløs!

Så er jeg heldigvis ikke den eneste.. ved ikke hvad jeg skal sige!

Anmeld

22. april 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Forstår virkelig ikke at du tør løbe den risiko og sætte dine børns helbred på spil!!!!   

Jeg synes det er dybt godnat og dybt uansvarligt!!!! Ja, jeg kender ikke dig og dine børn og ved godt at du ved hvad der er bedst for dine børn, men hvad ville du gøre hvis dit 5 mdr. gammel barn blev alvorlig syg eller døde pga. at du har givet ham honning??? Jeg ved ihvertfald at jeg ville have det meget dårligt med mig selv og have en kæmpe skyldfølelse og dårlig samvittighed!!

Undskyld mit sure opstød men det ligger bare så fjernt fra hvad jeg ville gøre og udsætte mit barn for.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.