Frugtmos til baby 2 1/2 månede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

maria_wlt

rikkeregnbue skriver:

Det vil jeg i hvert fald. Det nytter bare heller intet at hun sulter og jeg som i nat, skal op hver time for at give hende de 30 ml hun gider tage af flasken

Og udover det gerne vil rage i vores andres mad. Så mener jeg, at det kunne være man skulle prøve at starte op på noget andet. Jeg har jo selvfølgelig i tanken, at HVIS maven siger fra.. Jamen så venter vi jo også med at starte op på andet

Håber at i finder den rigtige løsning.. Hun er jo stadig en lille fis kan jeg se (3 mdr)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Maja88

Fenja09 skriver:

Jeg synes at du igen, igen skal tage fat i din læge, hvis du mener at dit barn ikke trives. Det er alt for tidligt at give mos og grød og sveskegrød er altså noget værre skidt. Jeg ved godt at rigtig mange mødre tale for svesker ( når barnet er gammelt nok) men vi fik af vide nede på Skejby af samtlige læger, at det er noget af det værste man kan give sit barn. Det gør intet at man putter lidt i grøden, for at give smag, men det er også det eneste svesker burde bruges til. Det gør tarmene slappe - istedet burde du, hvis der er problemer med maven give Movicol.

Man kan også få mme på recept, måske det var noget til jeres barn? Vi prøvede selv 4 mærker mme før vi fandt det mærke der passede bedst til vores datter.

/Fenja

alle former for aff. middel gør tarmene slappe.. heriblandt movicol og lactulose..

skal ikke kunne sige om svesker giver samme effekt.. men gø r de andre...

til TS... kan slet ikke forstå man kan tage en SÅ VIGTIG beslutning uden samråd med sin sp...

jeg ville stoppe med mos og så vende det med SP

Anmeld

23. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

maria_wlt skriver:

Håber at i finder den rigtige løsning.. Hun er jo stadig en lille fis kan jeg se (3 mdr)  

Ja, men en stor baby

Anmeld

23. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

det er fint i har jeres meninger, og det respektere jeg, så snak pænt til mig trods min mening...!

Anmeld

23. april 2012

Frøken J.

Oliver,Troia&Wictor skriver:

det er fint i har jeres meninger, og det respektere jeg, så snak pænt til mig trods min mening...!

Ja, der er i hvert fald ingen grund til at angribe dig personligt Men jeg vil stadig gerne vide hvordan du forsvarer at give så lille et barn honning, og så ofte, når du ved, at det - såfremt han får den bakterie - i 50% af tilfældene fører til død. Hvorfor tør du løbe den risiko, når han godt kan undvære honning?

Anmeld

23. april 2012

Tona

Hej alle sammen.

Jeg har en lille baby på 2 1/2 månede som er flaske barn problemet er bare h*n ikke er glad for sin flaske og derfor ikke får nok at spise...

Og god veninde fortalte så at de var startet på frugtmos med deres børn da de var ca. Samme alder som min, så vi har prøvet at give lidt sveskemos og hold da op det blev guffet med stor fornøjelse man kunne virkelig se h*n nød det og det stoppet endda h*n's kolik anfald...

Det er et helt andet barn vi har fået..

Hvad tænker i om det?

Og er der nogen risikoer ved at starte så tidligt?

Er ano. Da jeg ikke ved hvordan det her bliver modtaget men vær sød ikke at dømme os!

Jeg tænker, at når et flaskebarn er så sultent at man ikke har anden udvej end at supplere op med andet, så er det altid bedst at man prøver mme 2 af først og ser om det ikke mætter mere. Fx Allumin 2 som de gerne må få i den alder. Hvis det ikke hjælper nok, så tænker jeg at vælling ville være bedre. Det skal være majsvælling.

Nu er dit problem jo at barnet ikke vil tage flasken nok. Hvis det er pga at barnet ikke bliver mæt nok af alm. mme kan det faktisk godt være at det hellere vil tage flasken hvis der er mme 2 (eller i yderste konsekvens vælling i den). Det er værd at prøve. Det er måske også værd at prøve med en anden flaske/anden sut hvis du ikke har prøvet det allerede. Nogle børn vil kun have en slags sut nemlig. Min datter nægtede at drikke af flasken med mindre der var en rund (gammeldags) sut på den fx.

Hvis det stadig er umuligt kan du prøve at give mme 2 (eller vælling hvis det andet ikke hjælper) i en kop eller i en tudekop hvis h*n gerne vil tage det.

Hvis alt det fejler, så vil jeg mene at grøntsagsmos er det blideste at starte op på. Hvis h*n får problemer med forstoppelse kan man give en skefuld sveskemos og så hjælper det.

Der findes børn der er så sultne i den alder at man er nødt til at give noget ekstra (bla var min datter sådan en), men det er vigtigt at du først får forsøgt alt andet inden.

EDIT: jeg ser nu at I har startet op med frugtmos allerede. Super at det er gået så fint. Måske kan nogle af mine andre foreslag alligevel bruges.

Anmeld

23. april 2012

Tona

Anonym skriver:

6.3kg født 3.5 kg

Det er fuldstændig klassisk at så stort et barn bliver sultent længe før den anbefalede alder. Man kan ikke stoppe børn ind i skemaer ligesom robotter selv om det desværre er sådan de fleste læger og sp'er tænker.

I gamle dage (som ikke er så gamle, det er fra da jeg var barn og jeg er 30) sagde man at når et barn vejede 6 kg skulle man holde øje med om det var begyndt at blive mere sultent, for hvis det viste parathed var vægten til at det måtte få noget mere end bare mælk. Os der så har fået meget store børn ved fødslen vil self. også have børn der vejer "mere-end-mælk-vægten" længe før den anbefalede alder og jeg er simpelthen så rasende over at høre den der historie igen og igen med at systemet slet ikke vil lytte hverken sp eller læge. Jeg har bare hørt den så tit.

Det er indlysende at et barn som er helt slapt og sløvt og har for få tis-bleer SKAL have noget hjælp. Du skal bare glemme alt om det skema og så gøre det som dit barn har brug for. Det ville være omsorgssvigt ikke at hjælpe sådan et barn. Du er en god mor som har gjort det rigtige (måske ville jeg dog prøve de ting af også som jeg skriver i mit indlæg og i alt fald skifte til majs/risgrød eller grøntsagsmos om ikke andet og så kun bruge sveskerne som behandling ved evt hård mave)

Min egen datter skreg af sult fuldstændigt sindssygt da hun var 2 mdr gammel og fik lov til at gøre det i 14 dage fordi ingen ville lytte på at vi bad om hjælp og ikke ville tro på at hun skreg af sult. Hun skreg konstant og opgav helt både at pludre og lege fordi hun bare græd og græd. Hun nægtede at drikke sin mme fordi hun jo ikke blev mæt af det og derfor blev frustreret på det. Til sidst fik min kæreste nok og ringede op og talte dunder til sp'en og endelig fik vi da lov til at give hende vælling. Straks var hun et helt andet barn og ville gerne tage flasken igen, for nu mættede den jo. Jeg græd af lettelse, da jeg indenfor et halvt døgn havde min glade lille pige igen som smilede og lo og pludrede og legede. 14 dage senere (altså knap 3 mdr gammel) kom hun på grød efter råd fra lægen. Der var ingen problemer, kun en glad lille pige som trivedes igen.

Jeg fortryder af hele mit hjerte at jeg var så autoritetstro at jeg lod hende skrige i 14 dage fordi jeg lyttede til systemet. Jeg skulle bare have givet hende det hun havde brug for fra start. Ligesom du gjorde

Anmeld

23. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

Frøken J. skriver:

Ja, der er i hvert fald ingen grund til at angribe dig personligt Men jeg vil stadig gerne vide hvordan du forsvarer at give så lille et barn honning, og så ofte, når du ved, at det - såfremt han får den bakterie - i 50% af tilfældene fører til død. Hvorfor tør du løbe den risiko, når han godt kan undvære honning?

sjovt har honning været normalt til børn før i tiden f.eks. varm ælk med honning, men nu synes sundhedsstyrelsen at det er farligt, min ældste  har ikke taget jeg og mine brødre har ikk taget skade, mine forældre har ikke tager skade osv. osv.

jeg følger mit hjerte og kan se på mine børn at de har godt på trods af de får honning.. der er så meget der er skadelig for børn, de må heller ikk få alm mælk for de kan blive allergiske... osv

da min søn var lille hed det at de måtte få mos fra 4mdr. men pludselig er det bedst de venter til 6mdr. mine børn trives med det de får og har ingen allegier eller er specielt syge, så noget må der gøres rigtigt!

Anmeld

23. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

Amandas-mor skriver:

Det er fuldstændig klassisk at så stort et barn bliver sultent længe før den anbefalede alder. Man kan ikke stoppe børn ind i skemaer ligesom robotter selv om det desværre er sådan de fleste læger og sp'er tænker.

I gamle dage (som ikke er så gamle, det er fra da jeg var barn og jeg er 30) sagde man at når et barn vejede 6 kg skulle man holde øje med om det var begyndt at blive mere sultent, for hvis det viste parathed var vægten til at det måtte få noget mere end bare mælk. Os der så har fået meget store børn ved fødslen vil self. også have børn der vejer "mere-end-mælk-vægten" længe før den anbefalede alder og jeg er simpelthen så rasende over at høre den der historie igen og igen med at systemet slet ikke vil lytte hverken sp eller læge. Jeg har bare hørt den så tit.

Det er indlysende at et barn som er helt slapt og sløvt og har for få tis-bleer SKAL have noget hjælp. Du skal bare glemme alt om det skema og så gøre det som dit barn har brug for. Det ville være omsorgssvigt ikke at hjælpe sådan et barn. Du er en god mor som har gjort det rigtige (måske ville jeg dog prøve de ting af også som jeg skriver i mit indlæg og i alt fald skifte til majs/risgrød eller grøntsagsmos om ikke andet og så kun bruge sveskerne som behandling ved evt hård mave)

Min egen datter skreg af sult fuldstændigt sindssygt da hun var 2 mdr gammel og fik lov til at gøre det i 14 dage fordi ingen ville lytte på at vi bad om hjælp og ikke ville tro på at hun skreg af sult. Hun skreg konstant og opgav helt både at pludre og lege fordi hun bare græd og græd. Hun nægtede at drikke sin mme fordi hun jo ikke blev mæt af det og derfor blev frustreret på det. Til sidst fik min kæreste nok og ringede op og talte dunder til sp'en og endelig fik vi da lov til at give hende vælling. Straks var hun et helt andet barn og ville gerne tage flasken igen, for nu mættede den jo. Jeg græd af lettelse, da jeg indenfor et halvt døgn havde min glade lille pige igen som smilede og lo og pludrede og legede. 14 dage senere (altså knap 3 mdr gammel) kom hun på grød efter råd fra lægen. Der var ingen problemer, kun en glad lille pige som trivedes igen.

Jeg fortryder af hele mit hjerte at jeg var så autoritetstro at jeg lod hende skrige i 14 dage fordi jeg lyttede til systemet. Jeg skulle bare have givet hende det hun havde brug for fra start. Ligesom du gjorde

respekt

Anmeld

23. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

Amandas-mor skriver:

respekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.