Frugtmos til baby 2 1/2 månede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

Anonym trådstarter

Tak til jer alle... Det har da ihvertfald sat nogle tanker igang! Hmm håner ikke der er sket noget ved den ene gang h*n har fået det!? Men så må vi nok heller holde os fra det og håbe at det hele nok skal løse sig af sig selv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Tak til jer alle... Det har da ihvertfald sat nogle tanker igang! Hmm håner ikke der er sket noget ved den ene gang h*n har fået det!? Men så må vi nok heller holde os fra det og håbe at det hele nok skal løse sig af sig selv!

Det er der ikke bare rolig det er ikke jordens undergang med en gang

Anmeld

20. april 2012

Klumpe-dumpe

Oliver,Troia&Wictor skriver:

begge mine drenge har fået grød/mos før 4mdr.

Min ældste (nu 3år) fik grød/mos som 2½mdr. ca da han ikke ville ha mme... han har ikke taget skade hverken af sveskerne eller noget nadet...

min yngste (nu 5mdr.) startede på grød som 1½mdr. gammel da han brækkede sig af mme (havde prøvet alle mærker) og jeg lavede tynd hirsegrød og blandede sveske mos i og han har ALDRIG døjet med mave eller noget andet... nu som 5mdr. gammel spiser han rugbrød og grov toastbrød med leverpostej og han døjer stadig ikke.. som væske får han alm. sødmælk med honning, kamille te med honning/sukker eller alm vand med sukker... og alle siger han er den gladeste dreng de nogensinde har set...han sover igennem om natten ovenpå en gang grød ved 6tiden.. sover fra 19.00-04.00ca. udviklingsmæssig er han foran...

så jeg kan kun sige go for it... bare vær sikker på han får væske nok og han ikke får hård mave... og selvom du giver frugt mos behøver h*n ikke blive vænnet til sød mad,men evt. bland det i hirsegrød(det er oz godt mod hård mave)

held og lykke med det og husk at du bedstkan se på dit barn om det er i trivsel

Ikke fordi jeg vil blande mig i hvad du gør med dit barn, men er du bekendt med risikoen ved at give et barn på 5 mdr. honning?

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Ariel skriver:

Ikke fordi jeg vil blande mig i hvad du gør med dit barn, men er du bekendt med risikoen ved at give et barn på 5 mdr. honning?

Hvad er risikoen?

Anmeld

20. april 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Hvad er risikoen?

Det skyldes en mistanke om, at spædbørn kan få "pølseforgiftning" af honning. "Pølseforgiftning", botulisme, er en meget alvorlig madforgiftning, som skyldes et giftstof afgivet af bakterien Clostridium botulinum. Bakterien er også konstateret i honning.

Større børn og voksne kan sagtens selv slå disse bakterier ihjel ved hjælp af de normale tarmbakterier, vi har i fordøjelsessystemet, og kan derfor uden risiko spise honning. Men spædbørns tarm har endnu ikke dannet normale tarmbakterier, og honning kan gøre dem alvorlig syge.

ALTSÅ, INGEN HONNING TIL BØRN UNDER ET ÅR

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Hvad er risikoen?

Hvorfor må små børn ikke få honning i deres mad?

Spørgsmål:

Jeg er en kvinde på 38 der gerne vil vide om det er korrekt at små børn ikke må honning i deres mad ? hvorfor ? og hvor gamle skal de være inden de må honning ?

Svar:

Små børn må ikke få honning på deres sut eller i deres mad, hvis de er under 1 år. Det skyldes at der er en lille risiko for at de får en infektion med en bakterie der hedder Clostridium botulinum.

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Oliver,Troia&Wictor skriver:

begge mine drenge har fået grød/mos før 4mdr.

Min ældste (nu 3år) fik grød/mos som 2½mdr. ca da han ikke ville ha mme... han har ikke taget skade hverken af sveskerne eller noget nadet...

min yngste (nu 5mdr.) startede på grød som 1½mdr. gammel da han brækkede sig af mme (havde prøvet alle mærker) og jeg lavede tynd hirsegrød og blandede sveske mos i og han har ALDRIG døjet med mave eller noget andet... nu som 5mdr. gammel spiser han rugbrød og grov toastbrød med leverpostej og han døjer stadig ikke.. som væske får han alm. sødmælk med honning, kamille te med honning/sukker eller alm vand med sukker... og alle siger han er den gladeste dreng de nogensinde har set...han sover igennem om natten ovenpå en gang grød ved 6tiden.. sover fra 19.00-04.00ca. udviklingsmæssig er han foran...

så jeg kan kun sige go for it... bare vær sikker på han får væske nok og han ikke får hård mave... og selvom du giver frugt mos behøver h*n ikke blive vænnet til sød mad,men evt. bland det i hirsegrød(det er oz godt mod hård mave)

held og lykke med det og husk at du bedstkan se på dit barn om det er i trivsel

Dejligt at høre om nogen der har prøvet at starte tidligt og hvor alt bare er gået som det skal... Beder kan det da ikke være... Hård med børnn der af den ene eller anden grund ikke kan eller vil have mme. Super flot at du havde mod på at sprænge ud i det!

Anmeld

20. april 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Jeg har en lille baby på 2 1/2 månede som er flaske barn problemet er bare h*n ikke er glad for sin flaske og derfor ikke får nok at spise...

Og god veninde fortalte så at de var startet på frugtmos med deres børn da de var ca. Samme alder som min, så vi har prøvet at give lidt sveskemos og hold da op det blev guffet med stor fornøjelse man kunne virkelig se h*n nød det og det stoppet endda h*n's kolik anfald...

Det er et helt andet barn vi har fået..

Hvad tænker i om det?

Og er der nogen risikoer ved at starte så tidligt?

Er ano. Da jeg ikke ved hvordan det her bliver modtaget men vær sød ikke at dømme os!

Det er FULDSTÆNDIG UANSVARLIGT at kunne tænke på at give sit lille spædbarn grød... 

Nu må galskaben stoppe..

Et spædbarn SKAL have mælk og atter mælk... 

Anmeld

20. april 2012

modesty

Anonym skriver:

Vi har skiftet mere end en gang dog uden lykke, vi må dog desværre holde os til syrnet allo. Da det er det eneste h*s mave kan tåle, h*n får afføringsmiddel da h*n har lidt af forstoppelse dog ikke mere og h*n skal tag omkring 1liter i døgnet dog tager h*n nogen dage kun 400 ml. H*n sover meget skiftevis nogen dage står den næsten kun på søvn... 

Dit barn kan kun tåle syrnet allomin, har haft forstoppelse og får afføringsmiddel og du vil starte på mos ved 2,5 mdr.?! Kan du ikke selv se at der er noget galt med det billede?

Anmeld

22. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

maria_wlt skriver:

Det er FULDSTÆNDIG UANSVARLIGT at kunne tænke på at give sit lille spædbarn grød... 

Nu må galskaben stoppe..

Et spædbarn SKAL have mælk og atter mælk... 

Når du ikke selv har stået i en situation hvor dit barn ikke kan holde noget i sig, eller nægter at spise sin flaske, så er man nødt til at gøre noget!!! Her var svaret grød, og de har virket på mine drenge, så drop dit uansvarlige og galskab!!!

Man gør hvad man synes der er bedst for sit barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.