Frugtmos til baby 2 1/2 månede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Absolut ikke. Tænker da bestemt os dit barn ska trives og derved ikke ska ha mos da det kan ende ud i noget der bliver mere træls.. Har i prøvet og skifte mme? Hvor meget får jeres barn af mme? Sover det som det skal, døjer det med maven? Sorry alle spørgsmålene men hvis man ska hjælpe må man jo vide lidt mere

Vi har skiftet mere end en gang dog uden lykke, vi må dog desværre holde os til syrnet allo. Da det er det eneste h*s mave kan tåle, h*n får afføringsmiddel da h*n har lidt af forstoppelse dog ikke mere og h*n skal tag omkring 1liter i døgnet dog tager h*n nogen dage kun 400 ml. H*n sover meget skiftevis nogen dage står den næsten kun på søvn... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Vi har skiftet mere end en gang dog uden lykke, vi må dog desværre holde os til syrnet allo. Da det er det eneste h*s mave kan tåle, h*n får afføringsmiddel da h*n har lidt af forstoppelse dog ikke mere og h*n skal tag omkring 1liter i døgnet dog tager h*n nogen dage kun 400 ml. H*n sover meget skiftevis nogen dage står den næsten kun på søvn... 

Okay enten ville jeg snakke med sp eller læge for det kan jo tyde på barnet ikke får de vitaminer eller mineraler det har brug for og det ska det jo ha gennem mælk, har du prøvet en anelse sukker i mælken?

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Denisep skriver:

Jeg vil også sige som de andre sveske mos er en sum ting og typisk noget man ville give hvis de ikke kan komme af med afføring. Og set at give frugt mos er heller ikke en go ide som det første da de vender sig til den søde smag og måske når han skal til at have grød ikke vil have pga det ikke er sødt.

Hvis i ikke kan få nok mælk i ham ville jeg som det første på mandag ringe og snakke om det her med din sundheds plejerske. Hun kan råde dig nok meget bedre end vi kan da hun også kender dit barn.

Og hvis i endelig kan give ham noget ville kg give risgrød som er så fint og tyndt som også er det første man giver nå de skal have andet end bare flaske og bestemt ikke mere end 1 dag om dagen. Han har virkelig brug for mme så kan i evt putte mælken i eb kop og prøve at se om han vil have det sådan hjalp på min pige

Han snakkede med sundhedsplejerske, egen læge, vagte læge mm. Men pga. H*n's vægt mener de ikke vi skal være bekymret tros det h*n nogen dage er helt slap og næsten ingen tis bleer har... Det h*n vejer tog h*n på den første månede og har derefter stået ret stille... H*n tog dog også alt for meget på i starten...

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Okay enten ville jeg snakke med sp eller læge for det kan jo tyde på barnet ikke får de vitaminer eller mineraler det har brug for og det ska det jo ha gennem mælk, har du prøvet en anelse sukker i mælken?

Nej for har fået at vide at det gør man kun til børn der skal gå fra amning til flaske... Har dog overvejet hvordan man evt. Kunne tilføre smag til mme. 

Anmeld

20. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Nej for har fået at vide at det gør man kun til børn der skal gå fra amning til flaske... Har dog overvejet hvordan man evt. Kunne tilføre smag til mme. 

Det er os rigtigt men det er så absolut bedre end at gi mos nu.. Sukker kan du trappe ud af hvor mos ska du kun trappe op i.. Hvor meget vejer barnes siden du siger det er vægten der gør at ingen vil hjælpe

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det er os rigtigt men det er så absolut bedre end at gi mos nu.. Sukker kan du trappe ud af hvor mos ska du kun trappe op i.. Hvor meget vejer barnes siden du siger det er vægten der gør at ingen vil hjælpe

6.3kg født 3.5 kg

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

6.3kg født 3.5 kg

Anmeld

20. april 2012

L&V

Anonym skriver:

6.3kg født 3.5 kg

Ja okay det er en basse.. tror altså jeg ville prøve med sukker også smakke med vagt sp'en hvis du ikk er glad ved din egen

Anmeld

20. april 2012

LR85

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Jeg har en lille baby på 2 1/2 månede som er flaske barn problemet er bare h*n ikke er glad for sin flaske og derfor ikke får nok at spise...

Og god veninde fortalte så at de var startet på frugtmos med deres børn da de var ca. Samme alder som min, så vi har prøvet at give lidt sveskemos og hold da op det blev guffet med stor fornøjelse man kunne virkelig se h*n nød det og det stoppet endda h*n's kolik anfald...

Det er et helt andet barn vi har fået..

Hvad tænker i om det?

Og er der nogen risikoer ved at starte så tidligt?

Er ano. Da jeg ikke ved hvordan det her bliver modtaget men vær sød ikke at dømme os!

jeg ville ikke gøre det, da deres tarm ikke er nok udviklede til at kunne tage maden, og slet ikke frugt, med syre og lign.

Anmeld

20. april 2012

mor2011_

det er alt alt for tidligt og hans mave eller tarm er slet ikke klar ti ldet det kan give problemer med maven eller allergi senere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.