Frugtmos til baby 2 1/2 månede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Hvad er der med de svesker? Man høre ellers så meget godt om dem?

På børne afdelinger fraråder man det til små børn fordi deres Tarmene ikke kan klare det.. Det giver en utrolig pressrtrang og man bliver emun over for effekten efter 14 dage.. Hvorfor føler i jer nødsaget til at starte med mos nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Zelinasmor

Anonym skriver:

Okay troede det var noget af det bedste hvorfor er det noget af det værste?

Han kan få jordens største mavepine og tyndskid for at sige det ligeud. Svesker er godt mod hård mave hvis barnet er OVER 4 mdr.

Anmeld

20. april 2012

Maja_4000

Alle dem jeg har snakket med (sp'er , læger osv.) siger at der ikke skal andet end mme/mm i maven på en baby til h*n er 4 måneder .. Og aller helst vente til 6 måneder !

Jeg synes det lyder som om det er aaalt for tidligt .. Kan du ikke ringe til jeres sp og snakke med hende om det ?

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

På børne afdelinger fraråder man det til små børn fordi deres Tarmene ikke kan klare det.. Det giver en utrolig pressrtrang og man bliver emun over for effekten efter 14 dage.. Hvorfor føler i jer nødsaget til at starte med mos nu

Vores barn er flaske barn men er ikke glad for sin flaske nogen dage vil h*n stor set ikke spise, bliver sløv mm. Men ingen hjælp at hente nogen sted pga. H*n vejer lidt meget!? Det handler jo ikke om vægt men trivelse men det lader jeg til at være den eneste der mener!

Anmeld

20. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Vores barn er flaske barn men er ikke glad for sin flaske nogen dage vil h*n stor set ikke spise, bliver sløv mm. Men ingen hjælp at hente nogen sted pga. H*n vejer lidt meget!? Det handler jo ikke om vægt men trivelse men det lader jeg til at være den eneste der mener!

Absolut ikke. Tænker da bestemt os dit barn ska trives og derved ikke ska ha mos da det kan ende ud i noget der bliver mere træls.. Har i prøvet og skifte mme? Hvor meget får jeres barn af mme? Sover det som det skal, døjer det med maven? Sorry alle spørgsmålene men hvis man ska hjælpe må man jo vide lidt mere

Anmeld

20. april 2012

Mira0911

Har hørt der er noget i svesker som slet ikke er godt for børnene... 

Anmeld

20. april 2012

Pinkrose

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Jeg har en lille baby på 2 1/2 månede som er flaske barn problemet er bare h*n ikke er glad for sin flaske og derfor ikke får nok at spise...

Og god veninde fortalte så at de var startet på frugtmos med deres børn da de var ca. Samme alder som min, så vi har prøvet at give lidt sveskemos og hold da op det blev guffet med stor fornøjelse man kunne virkelig se h*n nød det og det stoppet endda h*n's kolik anfald...

Det er et helt andet barn vi har fået..

Hvad tænker i om det?

Og er der nogen risikoer ved at starte så tidligt?

Er ano. Da jeg ikke ved hvordan det her bliver modtaget men vær sød ikke at dømme os!

Jeg vil også sige som de andre sveske mos er en sum ting og typisk noget man ville give hvis de ikke kan komme af med afføring. Og set at give frugt mos er heller ikke en go ide som det første da de vender sig til den søde smag og måske når han skal til at have grød ikke vil have pga det ikke er sødt.

Hvis i ikke kan få nok mælk i ham ville jeg som det første på mandag ringe og snakke om det her med din sundheds plejerske. Hun kan råde dig nok meget bedre end vi kan da hun også kender dit barn.

Og hvis i endelig kan give ham noget ville kg give risgrød som er så fint og tyndt som også er det første man giver nå de skal have andet end bare flaske og bestemt ikke mere end 1 dag om dagen. Han har virkelig brug for mme så kan i evt putte mælken i eb kop og prøve at se om han vil have det sådan hjalp på min pige

Anmeld

20. april 2012

lycly

Det er alt alt for tidligt. Det er lige før jeg vil sige hellere meget lidt mælk end mos.

Nu skriver du ikke om SP'en har været inde over, men det synes jeg helt klart hun skal. Der er en grund til at sundhedsstyrrelsen siger minimum 4 mdr og helst 6. Babyers mave er slet ikke klar.

Dømmer dig på ingen måde for jeg ved godt at når man står frustreret i en situation er man nærmest villig til at prøve hvad som helst.

Anmeld

20. april 2012

Mor010711

Organerne på babyer i den alder er ikke rigtigt udviklede endnu. Organerne kan ikke udskille affaldsstofferne der er i mad og på den måde kan din bebs blive meget syg. 

Men kan godt forstå du er frustreret og villig til at prøve nærmest hvad som helst. Som de andre siger, så hør din SP. Skift evt. MME som en anden også skriver. Der er åbenbart kæmpe forskel i smagen på det. Fandt jeg ud af, da jeg prøvede at skifte med min egen datter

Anmeld

20. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

begge mine drenge har fået grød/mos før 4mdr.

Min ældste (nu 3år) fik grød/mos som 2½mdr. ca da han ikke ville ha mme... han har ikke taget skade hverken af sveskerne eller noget nadet...

min yngste (nu 5mdr.) startede på grød som 1½mdr. gammel da han brækkede sig af mme (havde prøvet alle mærker) og jeg lavede tynd hirsegrød og blandede sveske mos i og han har ALDRIG døjet med mave eller noget andet... nu som 5mdr. gammel spiser han rugbrød og grov toastbrød med leverpostej og han døjer stadig ikke.. som væske får han alm. sødmælk med honning, kamille te med honning/sukker eller alm vand med sukker... og alle siger han er den gladeste dreng de nogensinde har set...han sover igennem om natten ovenpå en gang grød ved 6tiden.. sover fra 19.00-04.00ca. udviklingsmæssig er han foran...

så jeg kan kun sige go for it... bare vær sikker på han får væske nok og han ikke får hård mave... og selvom du giver frugt mos behøver h*n ikke blive vænnet til sød mad,men evt. bland det i hirsegrød(det er oz godt mod hård mave)

held og lykke med det og husk at du bedstkan se på dit barn om det er i trivsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.