Hvad mener du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

Monski

ja ja ja!! De satser skal altså bare ned, jeg synes det er fuldstændig sindsygt at det, økønomisk, bedre kan betale sig at være på kontanthjælp end på SU.. 
- faktisk burde man bytte om på de to ting, så SU'en kom op på kontanthjælp og omvendt.. 

Når man er på kontanthjælp burde man kun lige kunne klarer sig, og som studerende burde man kunne få lidt mere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

MortilCilas

Lunae skriver:

Der er netop kommet et forslag op om at sænke kontanthjælpen til unge under 30, så pengene bliver svarende til SU niveau.

Hvad tænker i om det?

Jeg synes det er en super god ide, for jeg synes det er ærgeligt at unge mennesker overvejer om de har råd til at tage en uddannelse eller ej. Endvidere skal det ALDRIG kunne betale sig ikke at ville yde noget for samfundet!

Når man er under 25 år og har været på kontanthjælpi 6 måneder, falder den til SU takst. Jeg selv faldt lige inde under den, men da jeg var over 3 måneder henne fik jeg for en på over 25år

Anmeld

19. april 2012

Mom2012

Amandas-mor skriver:

Det er glædeligt at du har gode erfaringer, og selvfølgelig er der også gode ting.

Jeg har arbejdet med området i mange år og er nu desuden ramt af kronisk sygdom, det samme er min far, min mor og min mand har også lige været igennem et svært forløb, men er nu rask igen heldigvis.

Dvs at jeg både gennem mit arbejde og gennem mine private forhold har kendskab til VIRKELIG mange sager. Det jeg ved med sikkerhed det er at de sidste par år har man virkelig strammet skruen og nu ignorerer man lægeerklæringer på samlebånd. Desværre. Jeg har mange eksempler på klienter som var sygemeldt af lægen og havde fået at vide at deres arbejdsevne var varigt nedsat (alvorlige sygdomme) og som alligevel bare fik at vide at de var mach gruppe 1 og raskmeldte og skulle ud og søge job. Desværre er det blevet normal praksis  

Det er jeg ked af at høre! 

Jeg er ved selvfølgelig  godt det kan forekomme. Jeg tror dog stadigvæk, at det vil være en god idé at sætte den ned, så det for de unge ikke virker mere attraktivt at være på kontanthjælp end at være på su eller at få et arbejde. 

Anmeld

19. april 2012

sarahb

Lunae skriver:

Der er netop kommet et forslag op om at sænke kontanthjælpen til unge under 30, så pengene bliver svarende til SU niveau.

Hvad tænker i om det?

Jeg synes det er en super god ide, for jeg synes det er ærgeligt at unge mennesker overvejer om de har råd til at tage en uddannelse eller ej. Endvidere skal det ALDRIG kunne betale sig ikke at ville yde noget for samfundet!

Anmeld

19. april 2012

Tona

Ann87 skriver:

Det er jeg ked af at høre! 

Jeg er ved selvfølgelig  godt det kan forekomme. Jeg tror dog stadigvæk, at det vil være en god idé at sætte den ned, så det for de unge ikke virker mere attraktivt at være på kontanthjælp end at være på su eller at få et arbejde. 

Jeg er helt enig med dig i at der skal gøres et eller andet...jeg tror bare ikke at det her er løsningen. Men du har helt ret i, at det IKKE er ok bare at gå derhjemme hvis man er rask og i stand til at arbejde/tage uddannelse.

Anmeld

19. april 2012

Mom2012

Amandas-mor skriver:

Jeg er helt enig med dig i at der skal gøres et eller andet...jeg tror bare ikke at det her er løsningen. Men du har helt ret i, at det IKKE er ok bare at gå derhjemme hvis man er rask og i stand til at arbejde/tage uddannelse.

Et sidespring, er vild med dit profilbillede! SÅ sødt! 

Anmeld

19. april 2012

Kay

jeg er lidt splittet... for min holdning er at selvfølgelig skal det ikke kunne betale sig at gå hjemme og krydder røv i stedet for at tage en uddannelse...

men da jeg blev færdiguddannet i en alder af 23 år... ud til ingen ting... eller jo meldte mig jo ind i a-kasse så fik dagpenge efter en måned... men intet job...

der skulle jeg til møde på jobcenteret med en masse andre under 30 år... og blev fandemer så led og ked af at det eneste det handlede om var at vi var dogne unge mennesker der skulle se at få os en uddannelse... og der sidder man med en mellemlang vidergående uddannelse og profisions batchelor og tænker... her passer jeg sgu ikke ind!

kom så til at tænke på dem der i studie tiden ik har råd til at melde sig i A-kasse... som når de er færdig uddannede kommer ud til kontan hjælp indtil de kan finde et job... men ja... på den anden side kender de jo indkomsten da de lige har været på su...

er lidt splittet...

Anmeld

19. april 2012

Tona

Ann87 skriver:

Et sidespring, er vild med dit profilbillede! SÅ sødt! 

Ih tak  Det er min datters hånd

Anmeld

19. april 2012

Mom2012

Amandas-mor skriver:

Ih tak  Det er min datters hånd

Det siger så meget synes jeg! 

Anmeld

19. april 2012

Den lykkelige

Jeg har skrevet "kan jeg ikke tage stilling til".. For jeg har betalt til fagforening ligesiden jeg blev udlært for snart 4 år siden, men har kun haft deltidsjob fordi det er umulig at få noget herude hvor jeg bor.. Så jeg mangler lige præcis 200 timer for at kunne være berettiget til dagpenge.. så jeg er desværre på kontanthjælp.. er 27 og forsørger og hvis den blev sat ned til SU sats ville vi gå total "nedenom og hjem".. Med hus, bil, barn osv ville vi ikke kunne klare den ellers..
MEN tilgengæld kan jeg se at MANGE af dem som sidder dernede kun gør det for at få det ekstra og synes det er "fede penge" at få istedet for job..
Så kommer an på ens situation!!
Jeg har sendt over 400 ansøginger siden jeg flyttede fra københavn og hertil.. men det er SÅ svært at få noget.. jeg ved med mig selv at jeg vil noget i mit liv, har ambitioner og mål.. Jeg bruger absolut ikke kontanthjælp som en "sove pude".. men som den eneste udvej!!! Mange af os er ikke samfunds nassere men folk der er havnet i en dårlig situation!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.