henh01 skriver:
Hov hov jeg talte ikke om folk der allerede var på kontant hjælp, men om de der i arbejde, under uddannelse osv der ikke er medlem af en a kasse!
At du har en træls situation er en skam, men jeg tror nu alligevel ingen mennesker i det danske samfund kan leve under så stramme kår, at en a kasse skal/bør nedprioriteres!
Har man gæld og derfor ikke mener man har råd til at betale til en a kasse, kan man jo få nedsat sin ydelse i banken. Alternativet er at man kommer på kontant hjælp og intet kan betale dertil. Ja så har man gæld i længere tid, men man tager ansvar for sin gæld og kan forsørge sig selv uanset om man er i arbejde eller ej!
Har man råd til yousee TV kanaler, telefoner, materielle goder, internet osv ja så kan jeg sagtens se et sted hvor man kan sparer således en a kasse kan komme i spil 
Jeg har ikke haft nogle af de goder mens vores økonomiske situation så slem ud, kun internet. Og med 2 mennesker på uddannelse (som det har været en stor del af tiden), så er det altså nødvendigt.... men vi har ikke haft nogle som helst tv-kanaler ud over de gratis og kun et gammelt tv, ingen fladskærm eller noget andet.... så der er bestemt ikke tale om nogle materielle goder der, som kunne nedprioriteres for at gøre plads til a-kasse.
Og mht. folk med gæld, så findes der jo mange typer gæld, hvor af gæld til banken jo kun er én slags.... så igen, du kender ikke folks situationer, det er helt tydeligt at du har dannet dig et billede i hovedet af at alle på kontanthjælp sagtens kan få råd til a-kasse, uden at kende de MANGE forskellige økonomiske situationer der findes...
Og så vil jeg vove at påstå, at det ikke er et særligt stort antal mennesker som bevidst udelader a-kasse (selvfølgelig findes der nogle, men tror bare ikke det er mange)... så er de ikke i a-kasse er det nok fordi de ikke har råd. Og ud af dem der ikke har råd vil der selvfølgelig være nogle, som kunne prioritere lidt anderledes sådan at de kunne få råd, men der er bestemt også dem, som ikke ville kunne få råd ligegyldigt hvad de gjorde (med mindre du vil mene at folk skal undlade at betale sin husleje, el, varme og vand og risikere at blive smidt ud af hus og hjem eller risikere at der bliver lukket for ellen, varmen eller vandet?).
Jeg er ikke i tvivl om at der findes den slags mennesker som du snakker om, men der findes også mange andre slags....