Lunae skriver:
Nu kan jeg selvfølgelig kun tale udfra mig selv. Min kæreste og jeg er begge studerende. Vi bor i et lejet rækkehus til 6600 kr + forbrug. Vi har en datter på 19 mdr, hvilket så gør at vi har knap 2000 oveni vores SU. Efter husleje, daginstitution, buskort, forsikringer og alt er betalt har vi max 4000 kr til mad, tøj, gaver og fornøjelser. Det er meget sparsomt og vi må begrænse os meget, men det kan helt sikkert lade sig gøre.
Kontanthjælpen på ca 5000 ville ikke engang dække jeres husleje hvis I blev ramt af dette. (Jeg ved godt at når I har et barn ville I ikke blive omfattet, men alligevel vil det ramme mange andre i en lignende situation som ikke har børn og måske enda er enlige således at beløbet på ca 5000 er det eneste de har at leve for overhovedet).
Jeg ved godt hvordan det er at skulle klare sig for meget få penge, for vi har også MEGET lidt herhjemme, så det er ikke fordi at jeg bare griber ud af den blå luft at det kan man ikke.
Jeg har selv været ramt af det der loft da jeg var under 25 og jeg boede i byens billigeste lejligheder med en husleje på 4000...når den var betalt var der 1000 kr om måneden til mad, tøj, telefon...alting.
Du skal også huske på at når man er på kontanthjælp og samboende med en anden person (uanset om man er gift eller ej) så mister man efter et halvt år retten til alle tilskud. Dvs ingen boligsikring, ingen støtte til noget overhovedet (på nær pasning af børn).
Anmeld