Hvad mener du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

FrkT

NEJ det skal den ved Gud ikke. Kontanthjælpen er i forvejen mega lav, i hvert fald for os som ikke er forsørgere - ved ikke hvordan det er for forsørgere. Jeg er enig i, at det selvfølgelig er ulogisk at det ikke kan "betale" sig at tage en uddannelse, men løsningen i mine øjne kan da bestemt ikke være at sænke en i forvejen mega lav kontanthjælp, nej så er det bedre at hæve SU'en (som virkelig også er alt for lav!).

Jeg vil dog lige tilføje, at hvis det er folk som bor hjemme ved sine forældre, så er det okay at sænke kontanthjælpen, men bestemt ikke for dem der bor ude og har husleje og masser af andre faste udgifter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

henh01

Jeg kan godt se ideen i det..

Man kan jo alligevel gøre noget for ikke at ende på kontanthjælp såsom at melde sig i en a kasse, påbegynde uddannelse osv. Selvfølgelig skal SU'en være mere attraktiv end en kontant hjælp.

Anmeld

19. april 2012

FrkLarsen

FrkT skriver:

NEJ det skal den ved Gud ikke. Kontanthjælpen er i forvejen mega lav, i hvert fald for os som ikke er forsørgere - ved ikke hvordan det er for forsørgere. Jeg er enig i, at det selvfølgelig er ulogisk at det ikke kan "betale" sig at tage en uddannelse, men løsningen i mine øjne kan da bestemt ikke være at sænke en i forvejen mega lav kontanthjælp, nej så er det bedre at hæve SU'en (som virkelig også er alt for lav!).

Jeg vil dog lige tilføje, at hvis det er folk som bor hjemme ved sine forældre, så er det okay at sænke kontanthjælpen, men bestemt ikke for dem der bor ude og har husleje og masser af andre faste udgifter!

Lige mine ord!  

Jeg er dog forsørger, men har stadig regninger oppe over ørene som min kh dårligt nok kan betale. 

Så OP med Su'en 

Anmeld

19. april 2012

Muffin_girl

Mom In The Making skriver:

Jeg har altid syntes det var vanvittigt at det rent økonomisk bedre kunne betale sig at være på kontanthjælp.

Faktisk vil jeg gå så vidt som at sige at jeg synes bare kontanthjælp og Su skulle bytte regler (så vidt muligt).

Jeg er selv på kontanthjælp, (er på barsel) og jeg synes det er vanvittigt at jeg kan få 2000 kr. mindre udbetalt på SU når jeg starter i skole, hvoraf de 2800 kr. af det jeg får udbetalt så stadig ville være et lån, hvor hvis jeg bliver på kontanthjælp kan få 10.000 udbetalt hver måned uden noget problem.

Samfundet er sgu lidt noller skruet sammen på det plan.

Jeg har altid syntes det var vanvittigt at det rent økonomisk bedre kunne betale sig at være på kontanthjælp.

Anmeld

19. april 2012

Muffin_girl

henh01 skriver:

Jeg kan godt se ideen i det..

Man kan jo alligevel gøre noget for ikke at ende på kontanthjælp såsom at melde sig i en a kasse, påbegynde uddannelse osv. Selvfølgelig skal SU'en være mere attraktiv end en kontant hjælp.

Anmeld

19. april 2012

FrkT

FrkLarsen skriver:

Lige mine ord!  

Jeg er dog forsørger, men har stadig regninger oppe over ørene som min kh dårligt nok kan betale. 

Så OP med Su'en 

Nemlig! 

Dog synes jeg ikke SU'en behøver være tårnhøj i forhold til kontanthjælpen, for så tror jeg desværre man kan risikere at opleve det modsatte - nemlig at folk går igang med uddannelser de aldrig nogensinde vil færdiggøre og heller ikke tage seriøst, bare for at have en ordentlig indkomst, og det vil også blive dyrt for samfundet.

Men ja, op med SU'en og faktisk også op med kontanthjælpen!

Anmeld

19. april 2012

henh01

FrkLarsen skriver:

Lige mine ord!  

Så OP med Su'en 

Men man skal jo finde pengene et sted? Man kan jo ikke bare hæve SU'en uden at sænke noget andet. Så hvis ikke det skal være kontant hjælpen, hvad skal så sænkes?

Anmeld

19. april 2012

FrkLarsen

FrkT skriver:

Nemlig! 

Dog synes jeg ikke SU'en behøver være tårnhøj i forhold til kontanthjælpen, for så tror jeg desværre man kan risikere at opleve det modsatte - nemlig at folk går igang med uddannelser de aldrig nogensinde vil færdiggøre og heller ikke tage seriøst, bare for at have en ordentlig indkomst, og det vil også blive dyrt for samfundet.

Men ja, op med SU'en og faktisk også op med kontanthjælpen!

So true! 

Anmeld

19. april 2012

FruStolpe

Lunae skriver:

Der er netop kommet et forslag op om at sænke kontanthjælpen til unge under 30, så pengene bliver svarende til SU niveau.

Hvad tænker i om det?

Jeg synes det er en super god ide, for jeg synes det er ærgeligt at unge mennesker overvejer om de har råd til at tage en uddannelse eller ej. Endvidere skal det ALDRIG kunne betale sig ikke at ville yde noget for samfundet!

100% enig i din holdning

Anmeld

19. april 2012

FrkLarsen

henh01 skriver:

Men man skal jo finde pengene et sted? Man kan jo ikke bare hæve SU'en uden at sænke noget andet. Så hvis ikke det skal være kontant hjælpen, hvad skal så sænkes?

Der ligger problemet nemlig, det er ikke bare sådan ligetil. 

Jeg synes klart at SU'en er for lav, men kh modtagere skal ikke sættes længere ned da den i forvejen er lav.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.