Jeg har svaret nej..
Men jeg synes stadig det er en god ide at kigge kontanthjælps systemet efter i sømmene, lige så med nogle af alle de tilskud man kan få.. I sidste ende, kan det bedre betale sig at være på kh, end det kan på s.u og dagpenge, udelukkende pga. div. tilskud og engangs ydelser..
Jeg tror bare ikke at den holder den med matchgruppe 1, for jeg tror der er mange der er i de forkerte grupper.. Jeg ved ikke hvilken gruppe jeg var endt i, da jeg blev raskmeldt ude på psyk, men jeg var ikke klar på en 37-timers uge, og er det stadig ikke, nu 1 år efter raskmeldingen.. Jeg tager min HF over 3 år, med 19 timer om ugen, for at kunne følge ordentligt med. Og ja, jeg er energi tilbage til mere, men der er også langt fra 19 timer til 37..
Så er der også det med, at man automatisk får flere 'rettigheder' når man får børn.. Man får flere penge, man får boligsikring til en stor lejlighed, er man ikke sammen med faren, så er der lige 1000 kr mere der, plus børnepenge.. Står man som (lidt socialt udsat måske?) 18-årig og føler sig fattig, så er der ret god økonomi i at få en barn + man får et år fri (barsel).. Kommer barnet i pleje, så får man stadig den høje kh sats og boligsikring til en stor lejlighed.. Nu er man så begyndt på, at hvis det er en tvangsfjernelse, så skal man selv være med til at betale for barnets ophold hos plejefamilien, men det er jo bare endnu et middel til at få forældrene med på en frivillig.. Der er ikke længere nogen grund til at få forsørgelsesgrundlaget på plads inden børnene kommer, for kommunen er der jo til at sørge for at ens barn får mad på bordet, og tøj på kroppen.. Jeg var selv på kontanthjælp da jeg fik både den store og den lille, så jeg skal ikke gøre mig selv hellig. Jeg siger bare, at der ikke er nogen andre grunde end éns selvværd, til at påbegynde en uddannelse, lige så snart der er børn indblandet..
Anmeld