jydeinden skriver:
hvis du kan fortælle mig hvad i al verden det skulle hjælpe at sætte den ned, så skal jeg gerne overveje det.
Jo der er en gruppe som vitterligt gør ALT for at gå hjemme og lave ingenting, men det vil der vel for pokker være uanset hvad?.. " så starter de hurtigere på job eller i en uddannelse" og hvis man så har en uddannelse, men ingen job kan få, hvad gør man så?
jeg tror ikke en skid på at det hjælper at straffe folk så længe der ingen jobs er!
( min kæreste er en af dem der kan være uheldig og ende på kh om et halvt år, hvis han ikke får en elevplads, skal han så også "straffes" hvis han søger hvad han kan, men ingen har brug for ham på det tidspunkt?)
For mig handler det ikke om at straffe folk på kontanthjælp, men jeg kan bare ikke forstå at man skal være berettiget til flere penge end studerende, som rent faktisk laver noget!
I min optik tænker jeg, at hvis studerende kan leve for 5600 kr før skat så kan kontanthjælpsmodtagere også!!
Derudover kunne man håbe på at effekten blev at flere og flere arbejdsløse valgte at uddanne sig i stedet! Jeg har hørt om flere unge mennesker, som ikke gider at blive sendt i erhvervspraktik fordi de 'kun' får kontanthjælp. Det mener jeg er forkert - man må gøre ALT!!
Anmeld