Hvad mener du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kontanthjælpen for unge skal sænkes til SU niveau?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.111 visninger
126 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Lunae

Der er netop kommet et forslag op om at sænke kontanthjælpen til unge under 30, så pengene bliver svarende til SU niveau.

Hvad tænker i om det?

Jeg synes det er en super god ide, for jeg synes det er ærgeligt at unge mennesker overvejer om de har råd til at tage en uddannelse eller ej. Endvidere skal det ALDRIG kunne betale sig ikke at ville yde noget for samfundet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

LR85

Ja i de tilfælde hvor det drejer sig om unge, der bare ikke liiiiiige kan finde ud af hvad de vil og bare sidder derhjemme og driver den af.

sys virkelig det er at sylte på samfundets økonomi

Anmeld

18. april 2012

Silas&Mille

Lunae skriver:

Der er netop kommet et forslag op om at sænke kontanthjælpen til unge under 30, så pengene bliver svarende til SU niveau.

Hvad tænker i om det?

Jeg synes det er en super god ide, for jeg synes det er ærgeligt at unge mennesker overvejer om de har råd til at tage en uddannelse eller ej. Endvidere skal det ALDRIG kunne betale sig ikke at ville yde noget for samfundet!

Nu har jeg kun lige kort hørt at forslaget er blevet fremlagt.

Men hvad med dem som er på barsel, går det også ud over dem?

Umiddelbart synes jeg det er en god ide. Jeg selv GLÆDER mig til jeg kan komme i arbejde igen. Pt er jeg på barsel, hvor jeg får kontanthjælp.

Anmeld

18. april 2012

Valle81

Jeg er helt klart for, mit eneste men er st jeg synes 30 er meget højt, måske 25.

Anmeld

18. april 2012

SaNiNa

Silas&Mille skriver:

Nu har jeg kun lige kort hørt at forslaget er blevet fremlagt.

Men hvad med dem som er på barsel, går det også ud over dem?

Umiddelbart synes jeg det er en god ide. Jeg selv GLÆDER mig til jeg kan komme i arbejde igen. Pt er jeg på barsel, hvor jeg får kontanthjælp.

Som jeg forstår det er det unge uden børn og så syntes jeg det er meget rimeligt. jeg selv får knap 10.000 efter skat nu på 30 timer er dog på barsel og det er ski hårdt heldigvis har manden en rimelig indtægt.

Anmeld

18. april 2012

sne190810

Jeg syntes det er  en super god idé og håber det bliver til noget.

Anmeld

18. april 2012

Lunae

Valle81 skriver:

Jeg er helt klart for, mit eneste men er st jeg synes 30 er meget højt, måske 25.

forslaget er jo allerede sådan for unge under 25. Kontanthjælpen er ikke højere end SU, når man er under 25

Anmeld

18. april 2012

MomInTheMaking

Lunae skriver:

Hvad tænker i om det?

Jeg har altid syntes det var vanvittigt at det rent økonomisk bedre kunne betale sig at være på kontanthjælp.

Faktisk vil jeg gå så vidt som at sige at jeg synes bare kontanthjælp og Su skulle bytte regler (så vidt muligt).

Jeg er selv på kontanthjælp, (er på barsel) og jeg synes det er vanvittigt at jeg kan få 2000 kr. mindre udbetalt på SU når jeg starter i skole, hvoraf de 2800 kr. af det jeg får udbetalt så stadig ville være et lån, hvor hvis jeg bliver på kontanthjælp kan få 10.000 udbetalt hver måned uden noget problem.

Samfundet er sgu lidt noller skruet sammen på det plan.

Anmeld

18. april 2012

Lunae

Mom In The Making skriver:

Jeg har altid syntes det var vanvittigt at det rent økonomisk bedre kunne betale sig at være på kontanthjælp.

Faktisk vil jeg gå så vidt som at sige at jeg synes bare kontanthjælp og Su skulle bytte regler (så vidt muligt).

Jeg er selv på kontanthjælp, (er på barsel) og jeg synes det er vanvittigt at jeg kan få 2000 kr. mindre udbetalt på SU når jeg starter i skole, hvoraf de 2800 kr. af det jeg får udbetalt så stadig ville være et lån, hvor hvis jeg bliver på kontanthjælp kan få 10.000 udbetalt hver måned uden noget problem.

Samfundet er sgu lidt noller skruet sammen på det plan.

Der er ingen tvivl om, at det ville være en god ide at bytte regler, men tænker på den anden side også at det er et fornuftigt sted at indhente besparelse.

Min kæreste og jeg er begge på SU og jeg kan love dig for at vi lever stramt, men stadigvæk er det jo bare vildt priviligeret, at vi overhovedet får penge under uddannelse

Anmeld

18. april 2012

sne190810

Valle81 skriver:

Det er fordi når du er over 25 år, så er din sats oppe på 10.335 kr før skat. Hvis du er under er den på 6.660 kr

Den ryger op lige så snart du fylder 25 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.