Jeg synes det er en fremragende ide! Synes det er tåbeligt så mange mennesker der er på kontanthjælp, men som sagtens kunne varetage et job eller en uddannelse!
Jeg synes faktisk at man, hvis man var på kontanthjælp, og det selvfølgelig ikke var på grund af barsel, skulle sættes til at feje gader eller noget i den stil! Der er blevet lavet forsøg med det i flere kommuner, og sjovt nok, så er der en hel del, der så godt kan finde på noget andet at lave! Her hvor jeg bor er der mange gader, der godt kunne trænge til en kærlig hånd

Jeg synes det er tankevækkende, at jeg engang hørte en udtale sig, at det kunne man ikke, for det var ikke et meningsfyldt job... Øhhh hvad så med ham, der har det som job? Han har valgt det, og synes vel det er meningsfyldt, og hvis man ikke synes det er det, så må man forsøge at finde noget andet! Og jeg ved godt, at arbejdsmarkedet ikke er som det har været, men måske folk var knap så kræsne med, hvad de skulle lave, hvis det kommunen satte dem til, var noget de bare slet ikke gad...
Ved godt jeg nok får lidt høvl for denne holdning, og selvfølgelig er der en lille gruppe, dette ikke kan gælde, men jeg mener at størrestedelen af kontanthjælpsmodtagere sagtens kan varetage et job!
Anmeld