henh01 skriver:
Men du havde råd til mobil telefon osv?
Ja jeg vil stadig mene at det handler om pririoteringer..
Jeg ved godt at ovenstående er en smule provokativ, men det er mere for at synliggøre at mange vælger "unødvendige" ting frem for ting der i sidste ende kan komme til at betyde alverdenen!
Jeg tror den stopper her, er ikke ude på at gøre nogle oprørske! Det er blot MIN mening!
Igen, du ved jo intet om min situation. Nu er det sådan at mine forældre betaler både min søsters og min mobil indtil min far går på efterløn, og det har de valgt at gøre bl.a. fordi de ved at jeg aldrig ville have haft råd til det ellers.... min kæreste og jeg har været i biografen 3 gange på de 5½ år vi har været sammen og ude at spise 3 gange også (ikke dyre steder skal det lige tilføjes), og begge dele er mindst 3 år siden sidst. Vi har ikke fået nyt tøj, heller ikke når det gamle var totalt hullet og slidt... ja jeg kunne blive ved. Så der er der absolut ingen grund til at tale om prioriteringer, for der har altså ikke været mulighed for at prioritere anderledes.
Og nej, jeg gider heller ikke op at skændes omkring det. Men det eneste du reelt kan udtale dig om i forhold til denne sag, det er din egen situation, og har du ikke selv været på kontanthjælp, så ved du heller ikke hvordan det er jo. Og selvfølgelig er der de folk som har været heldige at finde et sted at bo, hvor de faste udgifter er minimale, der er nogle som af den ene eller den anden grund fint kan få det til at løbe rundt, og så er der det modsatte; folk som er uheldige ang. bopæl, folk som ligegyldigt hvad de gør ikke kan få det til at løbe rundt, folk som fx har noget gæld de skal betale af, folk med slemme depressioner, som ikke kan holde til at være i arbejde og ej heller at tage en uddannelse, jamen det er så forskelligt. Så du kan ikke sige at det handler om prioriteringer, for du kender ikke alle på kontanthjælp og ved hvordan deres hverdag hænger sammen, du ved ikke om de i forvejen lever at spaghetti og ketchup 3 dage i ugen, om de må cykle 15 km hver gang de skal købe ind, fordi de ikke har råd til offentlig transport... og overfor sådanne folk, så synes jeg virkelig det er respektløs at sige at det handler om prioriteringer.
Anmeld