Forstår ikke mærketøj, overhovedet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

Lou87

Er ligeglad om min datter har Bilka, H&M eller dyrere mærker... Så længe jeg sys det er sødt eller fedt! Men jo - ka sagtens putte hende i fx masser Hummel, det sys jeg er ok i pris pga den gode pasform til min datter... Men også fordi farver osv holder bedre efter vask end fx molo gør. Så molo køber jeg mest på tilbud. Men som sagt - det ikk prisen.. Gir gerne både 50 og/eller 500 kr for et stykke tøj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

lilledittemor

Jeg ELSKER mærketøj og giver gerne min datter en kjole til 1000kr, hvis jeg synes at den er for lækker. Også selvom hun kun er tre måneder.

Jeg er ikke til arve-tøj, med mindre at det ikke ser brugt ud. Og vil bestemt ikke arve hvad som helst.

Jeg vil mene at mærketøj er f.eks. mærker som Bonpoint, Burberry og Ver De Terre.
De "billige" mærkevarer er f.eks. Wheat, Norlie, Hummel og Petit Bateau.

Min datter har da også kjoler, body'er og strømpebukser fra H&M, det er jo ikke fordi der SKAL stå et dyrt mærke i nakken, men det er klart det lækreste.
Og folk kommenterer også oftere hendes dyre kjoler, fremfor H&M kjolerne

Anmeld

25. marts 2012

norenberg

Jeg går heller ikke op i mærketøj....jeg køber det tøj jeg kan lide og så er jeg fuldstændig lige glad med mærke og pris....

Anmeld

25. marts 2012

lio

Monica P skriver:

hmt Brand så har du sikkert ret, det er bare mig der ikke ved hvilke mærker der er et brand :-)

Monica

Jeg ved ikke om jeg spotter det hurtigt fordi jeg har gået på handelskole og virkelig interesrrer mig for den slags men bare prisen er oftest et godt peg til det er Mærkevare.

Jeg forstår også godt hvad du mener og synes det burde være flere som dig som slet ikke bemærker om tøjet har et fedt mærke eller ej. Jeg brækker mig nogen gange over hvordan jeg ser folk købe noget som bare er dyrt og grimt men har et "Åhh.. så fedt" mærke.

(eksempel: Louis Vuitton's brune print som er vildt populært er ikke populært pga. uddseendet, men mærket)

Anmeld

25. marts 2012

MorDk

Monica P skriver:

er det ikke bare billigt mærketøj? ja undskyld jeg spørger men føler mig lidt lost i mærkejunglen :-)

Jooo det vil jeg mene. 

ALT er mærketøj bare i forskellige prisklasser, kvalitet samt popularitet!!

Jeg køber tit tøj i H&M for jeg synes de har noget lækkert tøj! Ser ingen mening i at købe DYRT mærketøj til små børn som vokser med lynets hast! Børnene er jo ligeglade... Men for nogle er der en vis "status" i at give ungerne DYRT mærketøj! Min dreng har også Hummel og Adidas, Småfolk osv. Noget er brugt andet var på tilbud... Men generelt går jeg ikke efter de dyre mærker... Men smag og behag *S*

Anmeld

25. marts 2012

Silas&Mille

Monica P skriver:

Jeg har aldrig intereseret mig et hak for mærketøj, så er det sagt :-) hverken til mig min mand eller vores lille Johanne.

Da vi fik Johanne arvede vi en frygtelig masse babaytøj, dvs 95 af det tøj hun har lige fra størrelse 56 og op til størrelse 104, er noget vi har fået, jeg har selvfølgelig sorteret og vasket det inden brug, men nu kommer mit lille dilemma

Jeg har flere gange oplevet at folk spørger hvad mærke det tøj er min datter har på, de spørger jo fordi hun er pænt klædt på men  for at være ærlig, jeg aner ikke hvad der er mærketøj???

ALT TØJ HAR DA ET MÆRKE I NAKKEN DERFOR I MIT HOVED MÅ ALT TØJ DA VÆRE MÆRKETØJ, oderr was??

er jeg forkert på den, når folk har spurgt har jeg måttet kigge i hendes nakke, ellers ville jeg ikke ane det.

Er det kun mig der er en mor der ikke aner hvad hendes baby er klædt i ? jeg går op i at det er pænt og rent og passer hende godt.

Hvad forstår i ved "mærketøj"

Monica

har det nøjagtigt som dig...

aner ikk en pind om mærketøj.
kender dog sådan noget som fx Hummel, men deres mærke/logo er også synligt på stort set alt deres tøj

men det er absolut ikke noget ejg går op i. Det eneste mærketøj jeg selv har købt til vores børn er Adidas og det er købt til halv pris i en Outlet butik
ellers er alt det andet mærketøj vi har, noget vi har fået i gave 

Anmeld

25. marts 2012

Silas&Mille

MorDk skriver:

Jooo det vil jeg mene. 

ALT er mærketøj bare i forskellige prisklasser, kvalitet samt popularitet!!

Jeg køber tit tøj i H&M for jeg synes de har noget lækkert tøj! Ser ingen mening i at købe DYRT mærketøj til små børn som vokser med lynets hast! Børnene er jo ligeglade... Men for nogle er der en vis "status" i at give ungerne DYRT mærketøj! Min dreng har også Hummel og Adidas, Småfolk osv. Noget er brugt andet var på tilbud... Men generelt går jeg ikke efter de dyre mærker... Men smag og behag *S*

tror du har ret i det med at nogle mener det giver status at deres børn har dyrt mærketøj på.

men jeg forstår det bare ikke. Jeg synes det giver/viser mere/bedre status at børn har rent og ikke-hullet tøj på (ved godt de færreste børn ikke er så rene når de bliver hentet i institution ) men håber du/I forstår hvad jeg mener.

Anmeld

25. marts 2012

lilledittemor

Silas&Mille skriver:

tror du har ret i det med at nogle mener det giver status at deres børn har dyrt mærketøj på.

men jeg forstår det bare ikke. Jeg synes det giver/viser mere/bedre status at børn har rent og ikke-hullet tøj på (ved godt de færreste børn ikke er så rene når de bliver hentet i institution ) men håber du/I forstår hvad jeg mener.

Hvem giver sine børn snavset og hullet tøj på???

Hvis de så har fint mærketøj uden huller og som ikke er snavset, så er det vel dobbelt status

Anmeld

25. marts 2012

Silas&Mille

Ditte_Marie skriver:

Hvem giver sine børn snavset og hullet tøj på???

Hvis de så har fint mærketøj uden huller og som ikke er snavset, så er det vel dobbelt status

Ser faktisk jævnlig børn i hullet tøj, desværre

tjooo... det er der nok nogen der vil mene
Desværre tager jeg bare tit mig selv i at tænke (om de forældre der KUN klæder deres børn i dyrt mærketøj): SHOW OFF!!!

Ikke negativt ment...

Egentligt ikke fordi jeg har ondt i rø*** over det, synes bare det er sindsygt at bruge så mange penge på tøj, som børnene kun kan bruge i kort tid. Men det er også bare min mening. 

Anmeld

25. marts 2012

Kay

jeg har det lige som dig... er bedøvende ligeglad hvad der står på mærket i nakken... så længe jeg syntes det er pænt... og det er rent og passer i størrelsen så kan det hede hvad det vil eller være brugt eller nyt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.