Mærketøj for mærkets skyld siger heller ikke mig ret meget, men på mange måder er jeg nok alligevel lidt af en tøjsnob.
Vores datter bruger praktisk talt kun uldtøj i vuggestuen, og vi køber næsten alt gennem et tudedyrt norsk "mærke", der hedder Nøstebarn (sælges i dk under et andet navn), fordi de laver tøj i ubehandlet uld og i neutrale/klare farver. Det holder ikke specielt godt og skal vaskes i hånden, så har egentlig det meste imod sig, men passer altså godt til mine økomor visioner.
Vi opholder os ikke ret meget i almindeligt dansk sommerklima, men har jo selvfølgelig bomuldstøj til om sommeren og til når vi er på ferie. For bomuldstøj prioriterer jeg at det er økologisk (så har en del bodyer fra H&M) og at det kan fåes i klare farver (så hele garderoben ikke skal være i lyserød), men køber også tit i NameIt, som ikke er så dyrt og efter min mening har meget pænt tøj. Skal det være "dyrt" elsker jeg Polarn'O'Pyret (svensk børnetøjsmærke), der netop laver rigtig meget i fine klare farver til både drenge og piger eller LEGO, som vi har fået en del af i gave, og som altid holder supergodt.
Rigtigt sommertøj skal bare være billigt, da vi ikke bruger det mere end et par uger om året. Sidste år købte jeg hele feriegarderoben i H&M.
Ellers synes jeg ikke at det er så mærkeligt at der er nogle mærker, der tiltaler en mere en andre. Hvert mærke (dyrt eller billigt) står jo for sin egen stil, og noget passer jo bare bedre med min smag end andet. Der er jo også butikker jeg altid går i for at kigge efter tøj til mig selv, fordi jeg ved de plejer at have noget jeg kan lide, og andre hvor jeg sjældent kommer, fordi deres stil ikke lige er mig.
Anmeld