Babs eller flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

mortilnoahogmelina

Jeg ammede fuldt ud i den første måned, men der var simpelthen ikk nok mælk , lige meget hvad jeg gjorder. jeg kunne på ingen måde mætte ham .
Den ene dag hang han i mit bryst i 7 timer uden pause og bare spisete, der fik jeg nok og indså at det her måtte altså stoppe. det kunne hverken jeg eller ham holde til for den sags skyld.
Jeg startede da op med at suplere , først fik han det jeg nu engang havde til ham og efterfølgende fik han en flaske. og ja da han første gang han fik flaske som bare 1 måned, og spiste 220 ml så vidste jeg at der var noget galt med min produktion.
Jeg prøvede alt, jeg malkede ud lod ham hænge i al den tid han ville, og det øgede bare ikk min produktion.
Jeg havde ALDRIG i den tid jeg ammede ømme bryster fordi de var så fyldte med mælk, det siger nok os lidt, selvom han snilt kunne sove 12 timer om natten , så var mine bryster ALDRIG ømme når jeg vågnede om morgnen,.
Så jeg er nok bare en der ikk har producerede særlig meget mælk desværre.
Når jeg engang skal have en mere, så skal jeg klart forsøge mig med amning igen, men ikk på hvilke som helst primisser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Maja_4000

Jeg gav flaske , og sådan bliver det også med den næste når h*n engang kommer

Jeg havde ikke besluttet det inden fødslen .. Men har aldrig haft den der "jeg VIL amme"-følelse .. Så jeg ville prøve og se om det gik og om jeg havde det godt med det .. 

Og det gjorde det ikke Min mælk var flere dage om at løbe til , så Caroline var nødt til at få erstatning inden , og så gad hun sgu ikke sutte ved mig :b 

Anmeld

22. marts 2012

Mother-love

Jeg ammede isabella til hun var en månede. Jeg havde simpelthen ikke nok til hende. Allerede da isabella var en dag gammel på hospitalet måtte vi give hende mme for hun var så sulten og jeg kunne ikke give hende nok råmælk. På 3. Eller 4. Dagen var min mælkløbet til og det fungerede fint i en uge. Men så startede problemet derefter med at jeg ikke havde nok mælk om aftenen. Og så blev det bare værre og værre selvom jeg lagde hende til brystet hele tiden som de sagde jeg skulle. Jeg ville jo gerne amme hende. Men efter 3 uger og ingen mælk at presse ud allerede om eftermiddagen og en masse skrig. Hun skreg fra kl 3 til om natten fordi hun var sulten. Og jeg græd ligeså meget fordi jeg havde så ondt i mine bryster og var vildt frustreret over jeg ikke havde noget til hende. Trods alle de " kloge" sagde at jeg bare skulle ligge hende til brystet for at øge produktionen. Men tilsidst måtte jeg give hende flaske imod min vilje jeg var knust og overbevist om at jeg var en dårlig mor fordi jeg ikke kunne amme hende og simpelthen ikke magtede mere at min lille pige skreg så meget. Så fra første dag hun fik flaske sov hun igennem. Og hun sov rigtig meget for hun var udmattet og havde bare været så sulten men nu var hun mæt og kunne sove.
Siden har hun ikke skreget. Men jeg var rigtig ked af det for hendes mave kunne heller ikke fungere så godt på mme fandt vi ud af efter 14 dage men der havde jeg jo ikke mere mælk tilbage. Så vi har døjet meget med at hun har haft hård mave.
Og når den næste kommer en gang i fremtiden så ammer jeg det kan jeg og giver mme for resten hvis jeg heller ikke har nok der. Og hvis jeg nu skulle være så uheldig at de bette nægter bryst efter han eller hun er begyndt og få mme så malker jeg ud og gør det til jeg synes det er for belastende i længden. Men satser på at amme så meget som muligt.

Anmeld

22. marts 2012

Ellie79

Har ammet begge to, den første havde kolik og ved brystet fik hun pause fra skrigeri og trykhed, men var hårdt og gav hende også flaske lidt de første 2 mdr fordi mælkenproduktionen slet ikke kunne komme i gang når jeg aldrig sov. Hun sagde selv stop da hun begyndte i vuggestue.

Nr. 2 er 8 mdr og ammer stadig meget - han er fuldammet til 7½ mdr og først nu begyndt at spise lidt mad. Men troede han skulle være flaskebarn. Led af store sår, så fik vi børnesår, så havde jeg brystbetændelse i flere uger. Husker svagt den tid, kun en kæreste der bakkede så meget op om amningen at vi sammen kom igennem det og i dag nyder jeg amningen og glad for min kæreste var der i den svære tid.

Synes bestemt ikke amning frem for alt - jeg er bare så pokkers stædig og ville ikke give op

Anmeld

22. marts 2012

Valle81

3 gange flaske

Første gang ammede jeg i næsten 3 mdr, det var 3mdr i helvede så gik på flaske.

Fik nr to og gav en chance, mønster gentog sig og vi valgte flaske.

nr 3 blev det valgt helt fra.

Christina

Anmeld

22. marts 2012

tioyv

ano14316 skriver:

Inden du opgiver har du så prøve at amme med ammebrik?

Det gør jeg fordi Magnus ikke kunne få ordentlig fat og han er i dag 5,
5 mnd. Og det fungere, dog dykker mængden ligdt engang i mellem, og så skal jeg enten malke ud eller marathon amme i et døgns tid og så er den på fuld blus igen, det er nok sket 3-5 gange i den tid jeg har ammet.

vi har også forsøgt med suttebrik, startede vi med på sygehuset men den vil hun heller ikk tage ordentlig fat i..  

har selv en "teori" om at det er fordi min brystvorte er for stor til hendes mund (det virler sådan, somom hun er ved og kløjs i den når hun forsøger) men sygeplejerskene siger at det har ikk noget med det og gøre...

så ved snart ikk hvad jeg skal forsøge mere.. kan jo ikk sidde lænket til malkemaskinen 24/7...

Anmeld

22. marts 2012

chael

Jeg giver flaske her 3. Gang. Jeg kunne ikke amme, havde så mange problemer. Så mange at jeg ikke længere orker at remse dem op.

Min ældste ammede jeg i 10 uger og hun tabte sig og tabte sig og bar til sidst undervægtig, så hun fik flaske og kom op i vægt igen.

Min mellemste fuldammede jeg i 5 mdr, så gad ham ikke det længere. Fik så flaske, men droppede den da han var 9 mdr.

Og min yngste er, som før skrevet, flaskebarn. Det var hårdt at give afkald på amningen, men nødvendigt.

*Camilla

Anmeld

22. marts 2012

ano14316

tioyv skriver:

vi har også forsøgt med suttebrik, startede vi med på sygehuset men den vil hun heller ikk tage ordentlig fat i..  

har selv en "teori" om at det er fordi min brystvorte er for stor til hendes mund (det virler sådan, somom hun er ved og kløjs i den når hun forsøger) men sygeplejerskene siger at det har ikk noget med det og gøre...

så ved snart ikk hvad jeg skal forsøge mere.. kan jo ikk sidde lænket til malkemaskinen 24/7...

sådan følte jeg det også, at han nærmest blev kvalt i alt det brystvorte..

Jeg ville også bare høre om i havde prøvet det, for hvis nu ikke der var nogen der havde foreslået det, så ville der være ærgeligt..

Anmeld

22. marts 2012

isabellasmor

Jeg ammer min datter <3 det er det sundeste for min pige , så selvfølgelig 

Anmeld

22. marts 2012

Happiness

Jeg har svaret både og

Jeg ammede fuldt ud til Lukas var 2,5 måned. Men begyndte så at producere mindre mælk. Så begyndte vi at suplere med flaske. Det virkedei 2 ugers tid, men så gik min mælkeproduktion helt i stå Eller jeg havde kun det tynde "tørstslukkende" mælk tilbage.

Så måtte vi gå over på flaske fuldtid, for han fik jo slet ikke det han skulle.

Men ville gerne haft ammet fuldt ud til han var de 4-5 måneder, men sådan skulle det ikke være. Der valgte min krop at bestemme over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.