Babs eller flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Røverdatter

Jeg ammer min søn som bliver et halvt år d.5 april...

Det var mit største ønske i graviditeten - at amningen kunne fungere. Havde nemlig indadvendte brystvorter, som gør det sværere for barnet at få ordentlig fat.

Og jeg er bare så glad for at det lykkedes os at amme! Jeg ved ikke hvornår jeg stopper, eller han gør. Men jeg håber at blive ved til han er omkring 2 år, som WHO anbefaler.. Hvis én af os siger fra inden, så er det jo også helt okay!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

anynom

isabellasmor skriver:

Jeg ammer min datter <3 det er det sundeste for min pige , så selvfølgelig 

Anmeld

22. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg giver flaske. Det er SLET ikke mig, at skulle have en lille baby lagt til mit bryst. Jeg synes ærlig talt det var ulækkert og ubehageligt.

Og da det jo også skal være en hyggestund for mig, så valgte jeg flasken efter 2 dage forsøg med amning

Anmeld

22. marts 2012

4xGreve

modesty skriver:

Jeg synes det virker som om der er ekstremt mange herinde der giver flaske i stedet for bryst.

Hvad gør du? Og hvis du giver flaske, hvad er så grunden til det?

Jeg er på ingen måde ude efter at dømme hverken i den ene eller den anden retning, er blot nysgerrig. 

(man skal vælge "både og" hvis man giver både bryst og flaske dagligt. Ikke hvis man kun giver en flaske i ny og næ)

Jeg giver flaske...

jeg startet med at amme min dejlige dreng men efter blot 3 dage var mine bryster et stort sår og på 5 dagen begyndte der at falde store hudflager af og de blødte helt vildt, så der valgte vi at sige stop, vi havde prøvet med ammebrik men det gav bare nye sår...

de siger at han sutter usædvanligt hårdt og at han evt. sutter lidt forkert og at det derfor endte som det gjorde...

jeg havde masser af mælk og fik piller til at stoppe den...

det var et meget smertefuldt forløb og det var en meget svær beslutning da jeg inderligt havde ønsket mig og set frem til at amme og virelig nød den stund med bettemand...

Anmeld

22. marts 2012

twinny

Jeg ville meget gerne have ammet drengene... Men det kom aldrig op og kører. Så jeg malkede min mælk ud til dem....

Jeg havde mælk nok i 5 uger... også gik vi over til MME...

Men det var skønt at far er der til at hjælpe, når der er to.

Anmeld

22. marts 2012

birthee

Jeg ammede min søn til han var 5 uger, så blev der suppleret til han var 8 uger, derefter ren flaske...

min datter ammede jeg i 1½ døgn, så kunne jeg ikke mere, og sad og græd når jeg skulle prøve  derefter kom hun på flaske fuld tid...

hvis vi en gang får en 3'er, så er det flaske fuld tid fra start - har ikke lyst til at amme efter 2 forsøg...

Anmeld

22. marts 2012

MortilElias2010

modesty skriver:

Jeg synes det virker som om der er ekstremt mange herinde der giver flaske i stedet for bryst.

Jeg er på ingen måde ude efter at dømme hverken i den ene eller den anden retning, er blot nysgerrig. 

(man skal vælge "både og" hvis man giver både bryst og flaske dagligt. Ikke hvis man kun giver en flaske i ny og næ)

Hov har stemt forkert.Stemte både og men var i realiteten bryst så længe der var mælk (da Elias blev 4 måneder stoppede funktionen desværre) havde ellers håbet det havde varet meget længere. 

Anmeld

22. marts 2012

sarahjylland

modesty skriver:

Jeg gav kun flaske til Mikkel. Jeg kunne ikke men har heller ikke lysten. Jeg har enormt store babser og nu 4 år senere vil jeg heller ikke med lillebror.

Anmeld

22. marts 2012

jeanett1988

Jeg giver flaske.
Ville hellere have ammet mit barn, men vi var indlagt i 6 døgn lige efter fødslen på hver vores afdeling hvor hun fik sondemad, og hun ville derefter overhovedet ikke tage mit bryst. Det lykkedes kun med flasken desværre

Anmeld

22. marts 2012

Tona

Ciss skriver:

for at alt går meget bedre næste gang.

Virkelig ærgeligt, når man ikke får den hjælp og forståelse, man har behov for første gang, for at få tingene op at køre på en god måde!

Ja det er rigtigt bittert, for jeg er faktisk sikker på at det kunne have virket for os hvis bare vi havde fået den rette hjælp...men bedre held næste gang til mig.  Jeg er mest ked af det på min datters vegne fordi hun blev snydt for amningen. Det eneste hun fik var 5 dage hvor hun drak en blanding af mælk og blod og skreg af sult indtil jeg fik nok og jeg kunne godt have undet hende en helt anden og bedre start

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.