modesty skriver:
Jeg synes det virker som om der er ekstremt mange herinde der giver flaske i stedet for bryst.
Hvad gør du? Og hvis du giver flaske, hvad er så grunden til det?
Jeg er på ingen måde ude efter at dømme hverken i den ene eller den anden retning, er blot nysgerrig.

(man skal vælge "både og" hvis man giver både bryst og flaske dagligt. Ikke hvis man kun giver en flaske i ny og næ)
Jeg tror desværre at der er flere og flere der ender med at give flaske fuldt ud. Jeg tror at det bla har noget at gøre med at vejledningen er blevet så ringe og alting så travlt på sygehuset og at der ikke er tid til at lære det ordentligt, samt at mødre sendes hjem så tidligt. Evt kombineret med den fjendske holdning som der mange steder er til amning efterhånden (her tænker jeg på i det offentlige rum, fx på cafeer).
Selv endte jeg med at give min datter flaske fuldt ud, selv om det havde være min drøm at amme fuldt ud. Det gør stadig ondt på mig at det gik sådan. Det skete fordi hun var så sulten da hun blev født (14 dage for sent) og mælken slet ikke ville løbe til i starten. I stedet for at give hende noget mme som sygehuset skulle have gjort så skældte de mig bare ud fordi de sagde at jeg ikke ammede nok, selv om jeg ammede døgnet rundt i 5 døgn mens ungen bare skreg af sult fordi mælken ikke var der. Da mælken endelig løb til var det hele et stort kødsår og jeg kunne slet ikke lægge hende til længere. Man gav mig ingen vejledning og ingen sårhelende salve eller noget. Jeg er jo altså førstegangsmor så jeg vidste jo slet ikke selv hvad jeg skulle gøre. Da jeg ikke kunne lægge hende til og også var så udmattet efter ikke at have sovet i 5 døgn fordi jeg havde ammet konstant, endte hun på flasken.
Hvis jeg får et barn mere har jeg lært meget af det her og vil aldrig lade de samme fejl ske igen. Mit næste barn skal ammes håber jeg.
Anmeld