modesty skriver:
Jeg synes det virker som om der er ekstremt mange herinde der giver flaske i stedet for bryst.
Hvad gør du? Og hvis du giver flaske, hvad er så grunden til det?
Jeg er på ingen måde ude efter at dømme hverken i den ene eller den anden retning, er blot nysgerrig.

(man skal vælge "både og" hvis man giver både bryst og flaske dagligt. Ikke hvis man kun giver en flaske i ny og næ)
Jeg ammede indtil Isabel blev 5 uger gammel, siden da har hun fået flaske (hun er næsten 18 uger nu).
Det var en kombination af mange ting.
Til at starte med fik jeg ikke ordenlig rådgivning på det "spædbørns venlige" hospital. Vi kom hjem på 5. dagen hvor hun lige akkurat havde taget 20 gram på (og hun tabte sig endda 9% af fødselsvægten, som i forvejen lå i den lave ende).
Hjemme kunne vi ikke få det op at køre, dels fordi hun er født 3 uger før tid og derfor ikke havde kræfter til at spise længe nok, dels fordi jeg var så plaget af mit kejsersnit.
Da hun så ikke tog særligt meget på og jeg altid græd når hun skulle spise (ikke på grund af smerter, men udmattelse og en begyndende depression), ja så kom hun altså på flasken! Hun har taget over 4 kilo på siden fødslen nu og er glad og tilfreds, så det var det helt rigtige for os!
Anmeld