Babs eller flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

tioyv

har stemt flaske, men det er mit mælk jeg malker ud som hun så får på flaske, men det er fordi hun ikk vil tage ordentlig ved mit bryst..

hun er 3 uger i dag og det begynder og knibe med jeg kan malke nok ud til hende så må nok desværre snart opgive og give hende mme...  øv for jeg syns det er noget hø...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

TeamRocket

morethanperfect skriver:

Jeg gav flaske .. Ammede den 1. mdr. men der var ingen næring i min mælk , så han spiste 24 timer i døgnet .. Plus jeg græd hver gang fordi det gjorde så ondt .. Jeg holdte smerten ud en mdr. da SP sagde det var en god idé at stoppe når han alligevel ikke blev mæt .. 
Havde en rigtig dårlig oplevelse med det psykisk også , så næste gang vælger jeg også at give flaske ..  

Er ked af det blev sådan en dårlig oplevelse  Så vigtigt er amningen altså heller ikke at man skal gøre det for enhver pris!

Følte du sp'en pressede dig eller pressede du dig selv? Du behøver selfølgelig ikke svare. Men jeg tænkte bare lidt over det da jeg selv føler at både jordermoder + sp lagde et stort pres på mig og faktisk fik mig til at tvivle på mine evner som mor pga jeg valgte flaske fra start, jeg synes egentlig det gjorde at jeg nu tænker på amning som noget traumatisk jeg aldrig skal prøve!.

Specielt een oplevelse på fødestuen satte sig rigtig hårdt på mig, alle var infomerede om mit valg om mme og flaske, og mine forældre, sted forældre, min mand og jeg var på stuen med nyfødt baby og pludselig ud af intet hiver denne dumme jordemoder min bluse op og blotter mig fuldstændig foran alle disse mennesker og forsøger at ligge en ellers sovene baby der nu skriger helt vildt til mit bryst. HELT ærligt, det kan man altså ikke tillade sig men hun mente nu bare hun skulle vise at amning var bedst. Hmm. Ja måske ikke lige den rette metode.

Anmeld

21. marts 2012

Sifling

Jeg ammede den første måned, hvor efter jeg "gav op".. Det gjorde vanvittigt ondt, og der kom ofte mere blod en mælk (så i hvert fald sådan ud).. Til sidst blev han bare helt hysterisk hver gang, fordi jeg spændte i kroppen og der heller ikke var nok mælk i mine bryster lige pludselig  Så kom han på flaske, hvilket vi har været rigtigt glade for alle sammen! Nu får han dog Grød, mos og flaske

Anmeld

21. marts 2012

Ciss

Jeg var nødt til at give flaske i tillæg med begge børn fra ca dag 10. Kroppen kunne ikke følge med, men jeg ønskede ikke at opgive amningen, før jeg var nødt til det, så jeg fortsatte at give det jeg kunne og fyldte efter med flaske. Med den første klarede jeg at holde det gående til hun gik over til at drikke af kop v ca 8 mndr. Ved nr to måtte jeg opgive og gå totalt over til flaske ved 4 mndr. - og bare så det er sagt var jeg i mange professionelle hænder i den tid, som forsøgte at hjælpe mig til at få produktionen op, men ingenting hjalp, hverken piller, traditionelle råd, naturmidler, havresuppe eller hvad, som ellers blev foreslået og afprøvet. Nogen gange må man bare indse, at ting ikke bliver, som man havde forestillet sig eller ønsker.

Anmeld

22. marts 2012

Silas&Mille

Forsøgte at give bryst til silas, men havde ikke rigtig noget, så gik over til flaske efter 1½ uge.

Ved Mille meldte jeg ud fra start, inden fødslen at jeg ikke ønskede at amme og det var der forståelse for.

Ville ikke ødelægge  den første tid ved at forsøge med amning igen. Så hellere kunne nyde den første tid

Anmeld

22. marts 2012

Mivsen

Jeg har stemt flaske..
De først 6 uger var det ren bryst, men problemet var at min mælk ikke mættede nok ( der var massere af det ), så jeg ammede en gang i time i 20 mins døgnet rundt, og det var der ingen der kunne holde til. Så begyndte jeg hver anden gang flaske og hver anden gang bryst, men den var han kun med på i ca 14 dage, så var det en kamp hver gang at det var ved brystet han skulle spise.
Så da han var ca 2 måneder blev han flaskebarn
Jeg havde det meget svær med beslutning, men var nødvendigt til sidst, vi trængte begge til søvn, og ham til at blive rigtig mæt. Og desværre til sidst fik jeg kvalme og ubehag hver gang jeg skulle amme.
Så for os var det den rigtige beslutning

Anmeld

22. marts 2012

MorDk

Jeg ammede min søn 

Anmeld

22. marts 2012

Frk.S

Jeg ammer.

Det var lidt sejt i starten.
Freja var skidt ved fødslen, så jeg ikke kunne amme hende det første døgn. Så da jeg endelig kunne var det først amning og så bagefter malke ud i et kvarters tid ved begge bryster for at få ordentligt gang i produktionen. Det var hårdt, men det var det værd. Heldigvis var hun god til at sutte fra start og jeg fik hurtigt godt gang i det hele.

Så jeg endte med at kunne amme hende fuldt ud til lige før hun blev 6 måneder, hvor vi startede med grød/mos. Jeg ammer stadig og har tænkt mig at supplere hendes mad med amning til hun er ca. 1 år, hvis det kan lade sig gøre.

Anmeld

22. marts 2012

HeidiØ

modesty skriver:

Jeg synes det virker som om der er ekstremt mange herinde der giver flaske i stedet for bryst.

Hvad gør du? Og hvis du giver flaske, hvad er så grunden til det?

Jeg er på ingen måde ude efter at dømme hverken i den ene eller den anden retning, er blot nysgerrig. 

(man skal vælge "både og" hvis man giver både bryst og flaske dagligt. Ikke hvis man kun giver en flaske i ny og næ)

Jeg ammede de første 4 mdr af Williams liv - men grundet tilbagevendende brystbetændelse stoppede jeg i januar!

Anmeld

22. marts 2012

anynom

modesty skriver:

Jeg synes det virker som om der er ekstremt mange herinde der giver flaske i stedet for bryst.

Hvad gør du? Og hvis du giver flaske, hvad er så grunden til det?

Jeg er på ingen måde ude efter at dømme hverken i den ene eller den anden retning, er blot nysgerrig. 

(man skal vælge "både og" hvis man giver både bryst og flaske dagligt. Ikke hvis man kun giver en flaske i ny og næ)

Jeg ammede indtil Isabel blev 5 uger gammel, siden da har hun fået flaske (hun er næsten 18 uger nu).

Det var en kombination af mange ting.

Til at starte med fik jeg ikke ordenlig rådgivning på det "spædbørns venlige" hospital. Vi kom hjem på 5. dagen hvor hun lige akkurat havde taget 20 gram på (og hun tabte sig endda 9% af fødselsvægten, som i forvejen lå i den lave ende).
Hjemme kunne vi ikke få det op at køre, dels fordi hun er født 3 uger før tid og derfor ikke havde kræfter til at spise længe nok, dels fordi jeg var så plaget af mit kejsersnit.

Da hun så ikke tog særligt meget på og jeg altid græd når hun skulle spise (ikke på grund af smerter, men udmattelse og en begyndende depression), ja så kom hun altså på flasken! Hun har taget over 4 kilo på siden fødslen nu og er glad og tilfreds, så det var det helt rigtige for os!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.