Babs eller flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Ditte-3

alle mine har fået flask og regner også med den bette ny skal ha det.

jeg har ik ammet da jeg føler det er meget ubehalig og har det ikke godt med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Fam. Madsen

modesty skriver:

Jeg synes det virker som om der er ekstremt mange herinde der giver flaske i stedet for bryst.

Hvad gør du? Og hvis du giver flaske, hvad er så grunden til det?

Jeg er på ingen måde ude efter at dømme hverken i den ene eller den anden retning, er blot nysgerrig. 

(man skal vælge "både og" hvis man giver både bryst og flaske dagligt. Ikke hvis man kun giver en flaske i ny og næ)

begge mine har været flaske børn da jeg ikke kan give bryst har prøvet ved dem begge da jeg virkelig gerne vil give dem bryst men har desværre ikke kun.

begge gange har der været for lidt mælk.

Anmeld

22. marts 2012

Chr-Hei

Jeg gav flaske, da jeg bare ikke kunne producere nok mælk til min søn..
20 ML var hvad det kunne blive til på en god omgang

Anmeld

22. marts 2012

morethanperfect

TeamRocket skriver:

Er ked af det blev sådan en dårlig oplevelse  Så vigtigt er amningen altså heller ikke at man skal gøre det for enhver pris!

Følte du sp'en pressede dig eller pressede du dig selv? Du behøver selfølgelig ikke svare. Men jeg tænkte bare lidt over det da jeg selv føler at både jordermoder + sp lagde et stort pres på mig og faktisk fik mig til at tvivle på mine evner som mor pga jeg valgte flaske fra start, jeg synes egentlig det gjorde at jeg nu tænker på amning som noget traumatisk jeg aldrig skal prøve!.

Specielt een oplevelse på fødestuen satte sig rigtig hårdt på mig, alle var infomerede om mit valg om mme og flaske, og mine forældre, sted forældre, min mand og jeg var på stuen med nyfødt baby og pludselig ud af intet hiver denne dumme jordemoder min bluse op og blotter mig fuldstændig foran alle disse mennesker og forsøger at ligge en ellers sovene baby der nu skriger helt vildt til mit bryst. HELT ærligt, det kan man altså ikke tillade sig men hun mente nu bare hun skulle vise at amning var bedst. Hmm. Ja måske ikke lige den rette metode.

Jeg følte kun et pres fra mig selv .. Dog fortalte jeg min svigermor at jeg havde valgt ikke at amme den næste og det blev hun nærmest sur over .. Men det må hun om .

Holda op det lyder da heller ikke særlig sjovt
Det gør man da ikke bare  

Anmeld

22. marts 2012

modesty

Tusind tak for svar alle.  Det ser ud til at jeg havde ret i at der er rigtig mange der giver flaske herinde. 

Det er meget lærerigt at læse om jeres forskellige årsager.

Herhjemme har amningen været bøvlet fra dag 1 og er det stadig, da min dreng er ekstremt urolig ved brystet, og nogle gange nærmest ligger og græder mens han spiser. Min SP forsikrer mig om at han IKKE er ulykkelig, men blot en meget utålmodig dreng der er nysgerrig og vil frem i verden og synes at det er mega kedeligt at ligge dér ved babsen og spise. Og det tror jeg på, men det er bare hårdt at det som for andre er en dejlig hyggestund, skal være stressende for mig. Nu er min nedløbsrefleks også begyndt at blive langsommere, hvilket selvfølgelig bare gør at han bliver endnu mere irriteret.

Jeg har besluttet mig for at fortsætte, da han tager rigtig fint på, og da han nu er 5 mdr., så det alligevel skal til at udfases snart. Men jeg kan sgu godt forstå at andre kvinder vælger at gå over til flasken grundet diverse bøvl.

Anmeld

22. marts 2012

MissTas

modesty skriver:

Jeg synes det virker som om der er ekstremt mange herinde der giver flaske i stedet for bryst.

Hvad gør du? Og hvis du giver flaske, hvad er så grunden til det?

Jeg er på ingen måde ude efter at dømme hverken i den ene eller den anden retning, er blot nysgerrig. 

(man skal vælge "både og" hvis man giver både bryst og flaske dagligt. Ikke hvis man kun giver en flaske i ny og næ)

jeg ammede de første 3 uger, men gik derefter over på flaske.. Jeg havde håbet at kunne amme min datter noget længere, men havde slet ikke nok mælk.. og det jeg havde til hende blev hun ikke mæt af.. selvom jeg ammede hende i over en time, så skreg hun bare bagefter indtil hun fik en flaske.. så var der ro.. så til sidst blev det synd for hende og frustrerende for mig og derfor valgte vi at gå over til modermælkserstatning.. samtidig har jeg lige fra starten virkelig skulle kæmpe med min amning, fordi min datter ved fødslen fik en voldsom infektion og derfor ikke havde evner og kræfter til at tage fat i brystet og det hele gik derfor i stå.. så har virkelig kæmpet med amningen lige fra start og det fungerede desværre bare ikke til sidst

men det vigtigste er at hun bliver mæt nu så hun er glad og tilfreds

Anmeld

22. marts 2012

SaNiNa

Begge mine børn har kun og vil kun have bryst. Vi har ellers forsøgt at få begge over på flakse da jeg ikke har haft nok mælk.

Men nej nej kun bores babs dur her elsker dog også at amme

Anmeld

22. marts 2012

raca

jeg har ammet til det løb ud i sandet ved dem begge...

dvs 2.5 år og godt 3 år

Anmeld

22. marts 2012

Chris86

Flaske efter ca 14 dage, da jeg sleeet ik havde nok og havde en meget utilfreds pige! flaske = tilfreds og nem pige

Anmeld

22. marts 2012

ano14316

tioyv skriver:

har stemt flaske, men det er mit mælk jeg malker ud som hun så får på flaske, men det er fordi hun ikk vil tage ordentlig ved mit bryst..

hun er 3 uger i dag og det begynder og knibe med jeg kan malke nok ud til hende så må nok desværre snart opgive og give hende mme...  øv for jeg syns det er noget hø...

Inden du opgiver har du så prøve at amme med ammebrik?

Det gør jeg fordi Magnus ikke kunne få ordentlig fat og han er i dag 5,
5 mnd. Og det fungere, dog dykker mængden ligdt engang i mellem, og så skal jeg enten malke ud eller marathon amme i et døgns tid og så er den på fuld blus igen, det er nok sket 3-5 gange i den tid jeg har ammet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.