Jeg er Gift med En Muslim

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Ciss

Hvad er egentlig den vanskeligste kultursforskel at forene på tværs af nordisk-midtøstensk (er det korrekt form?)?

Siden du er konverteret går jeg ud fra, at religion ikke er et emne, men jeg har selv udenlandsk mand, og selvom vi groft set tilhører samme kulturkreds (nordeuropæer), så er der da godt nok også nogle forskelle, som ikke altid er så enkle at forene eller forudse. Jeg tænker, at de forskelle må da være større, jo længere kulturenes oprindelse er fra hinanden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Bassemor<3

Jeg har et indtryk af at muslimske mænd er meget mandschavanistiske (staves?) Er det rigtigt ? 

Super god tråd forresten ! 

Anmeld

14. marts 2012

lycly

Jeg synes det er rigtig fedt, at du har konverteret af EGEN FRI vilje. Synes så tit jeg hører, at det er et must, at det er den kristne der konverterer for at kunne indgå ægteskab med en muslim. Det har altid undret mig, hvorfor er det lige den kristne der skal konvertere? Og hvorfor SKAL man konvertere?

Du behøver ikke besvare spørgsmålene, det er mere min undren jeg lige luftede

Igen, jeg synes det er super fedt, at du "vælger" den religion som du føler du "hører til". Religion betyder også meget for mig (jeg er kristen) og jeg synes det er så synd, at der skal være en så stor barriere mellem forskellige religioner - vi har jo netop den stærke tro tilfælles!

Men må jeg spørge hvordan folk omkring dig reagerer på at du har konverteret? Føler du ikke tit at du skal forsvare på dig selv og din mand, fordi så mange tror at det er tvang?

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Janni. skriver:

Fair nok, tak for dit svar.

Hvordan gør i med jul og fødselsdage? Fejrer det? Evt. på muslimsk vis?

Du skal endelig kun svar hvis du har lyst. Intet pres herfra.

Jeg er blot en nysgerrig sjæl.

Vi fejre jul og fødselsdage som jeg og min familie altid har gjort Vi holder jul med min familie hvert år os alle 4 og elsker den tid
Og så har vi også Eid som er afslutningen på Ramadanen.

Du spørger endelig

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

babyboy2012 skriver:

Jeg har et indtryk af at muslimske mænd er meget mandschavanistiske (staves?) Er det rigtigt ? 

Super god tråd forresten ! 

Det ved jeg godt der er mange der tror.
Nu er der mange mænd udlandske såvel som danske der kan være nogle værre nogle. Men det er min mand slet ikke.
Hos os står han for hoveddelen af rengøringen og tøj vask da han har bedre tider rent arbejdsmæssigt, jeg laver mad da han ikke kan finde ud af det. Dog har han oppet sig på det sidste.
Hos os vil alle mine veninder sige at det er mig der har bukserne på. Hvor jeg er den mere hårdfør og han er den mere følsomme og tålmodige. Så her er Der intet Mandschauvanistisk overhoved!

Og ifølge koranen skal mænd og kvinder behandles lige. Manden er ikke hævet over kvinden

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Ciss skriver:

Hvad er egentlig den vanskeligste kultursforskel at forene på tværs af nordisk-midtøstensk (er det korrekt form?)?

Siden du er konverteret går jeg ud fra, at religion ikke er et emne, men jeg har selv udenlandsk mand, og selvom vi groft set tilhører samme kulturkreds (nordeuropæer), så er der da godt nok også nogle forskelle, som ikke altid er så enkle at forene eller forudse. Jeg tænker, at de forskelle må da være større, jo længere kulturenes oprindelse er fra hinanden?

Altså der er små forskelle men ikke noget jeg vil sige der er et problem.
De er meget tætte i familien og har hinanden meget kær. Sådan er vi også i min familie. Men vi ringer dog ikke alle sammen for at ønske god bedring og høre hvordan man har det blot ved en hovedpine.

Ellers synes jeg faktisk ikke der er så meget.

Anmeld

14. marts 2012

MomInTheMaking

sarahb skriver:

Hej Alle.

Jeg ved der er mange der har fordomme, tanker osv osv omkring dette at være gift med en Muslim eller en mand fra mellemøsten/asien.
Derfor vil jeg gerne stå frem og besvare hvad end i må have at spørge om, inden for visse grænser
Jeg er en af dem der lever lykkeligt og nok er et super godt forbillede på at man sagtens kan være sammen trods kultur forskelle m.m.

Spørg løs

Jeg har spurgt før, men er ikke sikker på du får en notifikation når jeg ikke citere dit indlæg direkte så jeg prøver igen.

Jeg har før hørt historien bag HVORFOR muslimer anser grise som værende urene dyr, men er da ikke sikker på den er rigtig.

Så kan du fortælle det?

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

LunaLykke skriver:

Jeg synes det er rigtig fedt, at du har konverteret af EGEN FRI vilje. Synes så tit jeg hører, at det er et must, at det er den kristne der konverterer for at kunne indgå ægteskab med en muslim. Det har altid undret mig, hvorfor er det lige den kristne der skal konvertere? Og hvorfor SKAL man konvertere?

Du behøver ikke besvare spørgsmålene, det er mere min undren jeg lige luftede

Igen, jeg synes det er super fedt, at du "vælger" den religion som du føler du "hører til". Religion betyder også meget for mig (jeg er kristen) og jeg synes det er så synd, at der skal være en så stor barriere mellem forskellige religioner - vi har jo netop den stærke tro tilfælles!

Men må jeg spørge hvordan folk omkring dig reagerer på at du har konverteret? Føler du ikke tit at du skal forsvare på dig selv og din mand, fordi så mange tror at det er tvang?

Jeg synes jeg skal forsvare det hele tiden. Mange ser på mig som en stakkel, for gad vide hvordan hun lever og har det med sådan en "farlig mand"
Mine tætteste misunder mig og os for det dejlige forhold vi har, vi har ingen problemer i vores ægteskab og vi har nu været sammen i 10 år og elsker hinanden mere for hver dag der går.

Men det er træls at uanset hvor glad man er og hvor lykkelig man ser ud ud ad til. Så ved jeg at gamle skole kammerater osv sidder og snakker om, om jeg NU virkelig har det godt.
JA OG HVIS JEG EN DAG IKKE HAR DET GODT I MIT ÆGTESKAB, JA SÅ ER JEG IKKE BLEG FOR AT GÅ.
JEG VIL ALDRIG FINDE MIG I NOGET DER KRÆNKEDE MIN PERSONLIGHED

Jeg elsker min mand og elsker det vi har sammen!

Og mht at konvertere så tror jeg tit at "den kristne" er svagere i sin tro en den muslimske, hvis du kan følge mig. Religionen fylder måske ikke så meget, og så lader man bare sig rive med for at få sin elskede.

Hvor er det fedt med interesse

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Mom In The Making skriver:

Jeg har spurgt før, men er ikke sikker på du får en notifikation når jeg ikke citere dit indlæg direkte så jeg prøver igen.

Jeg har før hørt historien bag HVORFOR muslimer anser grise som værende urene dyr, men er da ikke sikker på den er rigtig.

Så kan du fortælle det?

Altså der er mange ting der står skrevet, men amn anser svin for urent i form af den spiser eskrementer, kan ikke svede derved forbliver alle bakterier inde i svinet m.m.

Der er mange bla. ekstremister der skriver alt muligt om mennesker der spiser svin. Men det vælger jeg ikke at tage til mig.

Anmeld

14. marts 2012

Bom

Savner du aldrig en go flæskesteg med svær og brun sovs?? For det går jeg ud fra du har fået som barn/kristen??
Uhh det ville jeg savne helt vildt hvis det var mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.