Hvornår er KS okay??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg forstår ikke, hvorfor Ks bliver betragtet som en nem løsning og slet ikke, hvorfor folk frivilligt vælger at få et (og medicinske grunde gør det netop ikke frivilligt ). Jeg fik aks for to uger siden, og de gener jeg har efter det, ville jeg da hellere end gerne have været foruden. Da jeg fødte min datter var jeg tilbage til normalen med det samme, hvor jeg nu ikke engang må løfte selvsamme datter i fire uger! Hellere udstå mange og frygtelige smerter i få (mange timer for mit vedkommende) og så være fuldt mobil bagefter, end at få skåret baby ud og så have smerter i flere uger plus restriktioner på selv de mest mondæne ting i dagligdagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

twinny

Hvis lægerne mener det er bedst...

Anmeld

5. marts 2012

SWTU

Flodkilling skriver:

Synes det er en super interessant debat.

Min mening er at hvis du ikke kan føde normalt (fra naturens side ville dø ellers) eller det er til farer for mor og barn. altså det skal være noget fysisk, noget man ikke selv kan rette op på.

Altså hvis man har noget psykisk, så er min mening at man enten burde søge hjælp for sin angst/fryst, eller vælge slet ikke at få børn.

Min mening er på baggrund af både velfærd og hvordan vi vil ha og ha og ha, men ikke vil betale for det. Og jeg tror ikke engang 70 pct af kvinderne der psykisk ville have kejsersnit, ville få det lavet, hvis det kostede dem over 50.000kr. Det er fordi det er en gratis ydelse og gør det nemmere. For mig svare det til at man giver førtidspension til raske unge mennesker der egentlig mest har brug for psykolog hjælp. 

Jeg tror ikke på det gavner hverken samfundet, barnet eller moderen (hvis hun får den rigtige hjlælp, dette inkludere også at hun selv ønsker denne hjælp), at få planlagt kejsersnit

Og som man bliver nød til i trådende idag, så bliver jeg nød til at sige huske:

-Dette er MIN mening, det betyder ikke at jeg har ret, eller tror jeg er dommer

-Dette er et debat forum hvor folk spørger om andres meninger, og man kan ikke forvente at alle svar er : "jeg er på din side søde"

Jeg vil meget gerne diskuteret emnet på et voksent plan, uden at skulle få skudt i skoene at man er grim overfor andre.

Tak...

Jeg er TOTAL uenige i det du skriver!

Jeg fik PKS, da jeg har en stor angst grundet min mors slemme fødsler! Jeg ville aldrig få børn, hvis et kejsersnit ikke var en mulighed, sku jeg så ikke HAVE LOV til at få min datter?

Anmeld

5. marts 2012

Jonatansmor

Flodkilling skriver:

Synes det er en super interessant debat.

Min mening er at hvis du ikke kan føde normalt (fra naturens side ville dø ellers) eller det er til farer for mor og barn. altså det skal være noget fysisk, noget man ikke selv kan rette op på.

Altså hvis man har noget psykisk, så er min mening at man enten burde søge hjælp for sin angst/fryst, eller vælge slet ikke at få børn.

Min mening er på baggrund af både velfærd og hvordan vi vil ha og ha og ha, men ikke vil betale for det. Og jeg tror ikke engang 70 pct af kvinderne der psykisk ville have kejsersnit, ville få det lavet, hvis det kostede dem over 50.000kr. Det er fordi det er en gratis ydelse og gør det nemmere. For mig svare det til at man giver førtidspension til raske unge mennesker der egentlig mest har brug for psykolog hjælp. 

Jeg tror ikke på det gavner hverken samfundet, barnet eller moderen (hvis hun får den rigtige hjlælp, dette inkludere også at hun selv ønsker denne hjælp), at få planlagt kejsersnit

Og som man bliver nød til i trådende idag, så bliver jeg nød til at sige huske:

-Dette er MIN mening, det betyder ikke at jeg har ret, eller tror jeg er dommer

-Dette er et debat forum hvor folk spørger om andres meninger, og man kan ikke forvente at alle svar er : "jeg er på din side søde"

Jeg vil meget gerne diskuteret emnet på et voksent plan, uden at skulle få skudt i skoene at man er grim overfor andre.

Tak...

Så det vil sige at par der ikke kan befrugte selv, skal leve uden? Homoseksuelle par?

Eller er det den personlige frihed i generel du undrer dig over vi bruger penge på? Hvad så med kastration af pædofile? Aflivning af voldsdømte?

Hvad så med handicappede? Er du en af dem der mener de skulle stereliseres?

Os fattigrøve - skal vi have lov til at lave børn?

Dit argument, det sociale velfærdssystem og om det bliver truet af en vis procentdel fødsler der planlægges som kejsersnit, giver jeg ikke meget for. Der er steder vi kunne spare, længe inden på dette område.

For det her handler altså om noget så væsentligt som forholdet mor og barn imellem. Skulle jeg tvinges igennem en vaginal fødsel, havde jeg en af følgende 2 valgmuligheder?

1. Springe ud fra en bro. Kort proces. Havde udvalgt mig broen hvis det blev et nej, der kører godstog hver nat.
2. På egen hånd fremprovokere en abort efter 12. uge og inden 20 (Hvor man skal føde selv)

Jeg er fuldt ud overbevist om at, var min dreng kommet til verden på almindelig vis, havde jeg distanceret mig selv fra ham i en grad der på ingen måde havde været sund for ham, hans far eller mig. Bare det at jeg var gravid var en forhindring rigeligt i sig selv.

Vores velfærdsstat står og falder ikke på kejsersnit, det er simpelthen noget sludder. Men du kan seriøst rokke ved det enkelte menneskes opfattelse af sig selv, sine muligheder og sin tilværelse.

Din holdning pisser mig af, som den pissede mig af da Bent Hansen fremkom med samme forslag. At nogen, overhovedet, skal bestemme hvordan jeg skal levere mine børn - dér sætter jeg grænsen!

Anmeld

5. marts 2012

SWTU

Jonatansmor skriver:

Så det vil sige at par der ikke kan befrugte selv, skal leve uden? Homoseksuelle par?

Eller er det den personlige frihed i generel du undrer dig over vi bruger penge på? Hvad så med kastration af pædofile? Aflivning af voldsdømte?

Hvad så med handicappede? Er du en af dem der mener de skulle stereliseres?

Os fattigrøve - skal vi have lov til at lave børn?

Dit argument, det sociale velfærdssystem og om det bliver truet af en vis procentdel fødsler der planlægges som kejsersnit, giver jeg ikke meget for. Der er steder vi kunne spare, længe inden på dette område.

For det her handler altså om noget så væsentligt som forholdet mor og barn imellem. Skulle jeg tvinges igennem en vaginal fødsel, havde jeg en af følgende 2 valgmuligheder?

1. Springe ud fra en bro. Kort proces. Havde udvalgt mig broen hvis det blev et nej, der kører godstog hver nat.
2. På egen hånd fremprovokere en abort efter 12. uge og inden 20 (Hvor man skal føde selv)

Jeg er fuldt ud overbevist om at, var min dreng kommet til verden på almindelig vis, havde jeg distanceret mig selv fra ham i en grad der på ingen måde havde været sund for ham, hans far eller mig. Bare det at jeg var gravid var en forhindring rigeligt i sig selv.

Vores velfærdsstat står og falder ikke på kejsersnit, det er simpelthen noget sludder. Men du kan seriøst rokke ved det enkelte menneskes opfattelse af sig selv, sine muligheder og sin tilværelse.

Din holdning pisser mig af, som den pissede mig af da Bent Hansen fremkom med samme forslag. At nogen, overhovedet, skal bestemme hvordan jeg skal levere mine børn - dér sætter jeg grænsen!

Anmeld

5. marts 2012

Fru.Mäes <3

Jeg fik kejsersnit med Felix da han var i UK, og han desværre ikke ville vendes.

Jeg synes at hvis en kvinde virkelig frygter en fødsel, skal hun have lov til selv at vælge hvordan hun vil blive mor.

Min jordemoder sagde så fint dengang "Du er jo ikke blevet gravid for at føde, du er vel blevet gravid for at få et barn!"

Og YES, det er derfor jeg blev gravid..

Jeg vil gerne have kejsersnit med den næste osse, når den melder sig på banen. Da jeg er en smule bange for at mit ar måske kunne springe op.

Også er det vist osse noget med at har du fået kejsersnit, får du valget om du vil føde normalt elle have kejsersnit..

Men hver sin holdning - de kvinder som føder selv, er sku da for seje - tager hatten af for dem. Og det er sikkert en god oplevelse, men ligeså god oplevelse er et kejsersnit, for de fleste..

MAN BLIVER JO MOR 

Anmeld

19. marts 2012

Carina:-)

Når der er fare for barn eller mor.

Ks er en operation,og en ret risikabel affære for barnet,så ikke bare fordi man ikke har lyst/vil føde.

Jeg skal selv have ks pga stort barn,men ville til enhver tid vælge fødsel hvis jeg kunne.

Anmeld

19. marts 2012

Tona

Pernille84 skriver:

Ja blev inspireret af en anden tråd ang ks, og kan se mange synes at for mange vælger at få KS.

Men hvad er så en gyldig grund for at vælge dette? Hvornår er det iorden at vælge et PKS?

Hold venligst tråden i en sobert tone

Jeg syntes at det er ok præsis når kvinden vælger det. Det er hendes krop og hendes ret at vælge den fødsel som hun er tryg ved. Det kan andre ikke dømme i.

Anmeld

19. marts 2012

Levi&LilysMor

Pernille84 skriver:

Ja blev inspireret af en anden tråd ang ks, og kan se mange synes at for mange vælger at få KS.

Men hvad er så en gyldig grund for at vælge dette? Hvornår er det iorden at vælge et PKS?

Hold venligst tråden i en sobert tone

Altså vil sige at folk selv bestemmer om de vil føde naturligt eller ved KS, det skal folk ikke blande sig i. Man har jo forskellige meninger om alt, ligesom nogle ammer, hvor der er andre som slet ikke ønsker det.

Så hvis du hellere vil det og kan få det så gør du det

Jeg fødte naturligt fordi jeg ikke ville have KS og fordi jeg også ville prøve hvordan det var, og jeg vil heller ikke have KS næste gang, syntes det var fantastisk at kunne få sin baby på brystet med det samme, det kan du ikke med KS 

Anmeld

19. april 2012

Tøs85

Jeg synes det er helt op til kvinden at vælge om det skal være kejsersnit og synes ikke folk har ret til at prøve at nedgøre det.. Der kan være mange forskellige grunde til at man vælger kejsersnit og så er det bare sådan det er og det burde man acceptere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.