Fik tæsk på grund af svigermor!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

Rebecca55

Fenja09 skriver:

Det lyder som en rigtig træls situation at stå i mht din svigermor og det må i da få løst hurtigst muligt, så i undgår alle de konflikter i hjemmet.

Når det er sagt, så kan det aldrig blive din svigermors skyld at din mand slår dig! Det er i hvert fald en rigtig god undskyldning, hvis det er den i bruger for at han har givet dig tæsk. Kan godt være at det sin svigermor har været med til at skabe den dårlig stemning, men da det ikke er hendes hænder der slår kan det heller aldrig blive hendes skyld.

Synes det er rigtig trist, hvis du bruger det som undskyldning for ham. Uanset hvilke grunde han har og hvor træls det hele er, så slår man ikke!!

Jeg ville ikke være et eneste sekund i tvivl om, hvad jeg havde gjort.

Håber du er ok.  

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

L&V

A&F skriver:

Tillad mig med alt min respekt at sige, det er lettere sagt end gjort. Lad mig fortælle hvorfor. Religion spiller nemlig en rolle. Og det gør kulturen også. Ts mand er måske forpligtet til at passe sin mor? Og det må/kan han ikke sige nej til? Ts mand er måske forsørgeren i hjemmet? Der er mange aspekter i det her, og mange bor faktisk sammen med deres svigermor/svigerfar. Kan sagtens forstå dit synspunkt. Og hun skal absolut ikke finde sig i vold.

Der må da også være noget omkring at man ikke må tæske sin kone i den tros retning så hvis man kan tage let på det så kan man vel os bede sin mor om at flytte??

Anmeld

27. februar 2012

Malthes mor

Mka skriver:

Hvad har det med sagen af gøre? Kan TS ikke være en god mor og hendes mand en god far? Selvom at han har lavet noget rigtig møg over for hende?

Synes VIRKELIG du er strid.

Hvis far slår mor. Mor skændes med svigermor/farmor....Er der absolut behov for at kommunen kommer på banen...da børnenes tarv er det vigtigste og det da ikke er et sundt miljø, at vokse op i! Det handler om trivsel. 

Anmeld

27. februar 2012

PludderLady

Malthes mor skriver:

Hvis far slår mor. Mor skændes med svigermor/farmor....Er der absolut behov for at kommunen kommer på banen...da børnenes tarv er det vigtigste og det da ikke er et sundt miljø, at vokse op i! Det handler om trivsel. 

Jeg kan kun give dig ret i, at det nok ville være hensigtsmæssigt at holde øje med en familie der er præget af vold. Til gengæld synes jeg at denne tråd mest af alt handler om at give trøst, råd og forståelse til TS.

Til TS kan jeg bare give et  og håbe at du indser, dit liv og din unikke sjæl simpelthen er for vigtig og for dyrebar til at blive tæsket af den, du elsker. Held og lykke fremover og pas på dig selv (og dit barn/dine børn)

Anmeld

27. februar 2012

Rødhætte

Anonym skriver:

Ja igår kom jeg og svigermoren op at skændes, hun er boende hjem hos os. Det er ikke første gang vi kommer op at skændes. Historien er lang , vi har aldrig rigtig kunnet sammen fra dag 1 af .. Og flytter uheldigvis heller ikke ud nej hun bliver fandme boende!! Jeg elsker min mand som vandvid, og har på ingen mder lyst til at miste ham. Især på grund af hend!! Ja så igår var min lodt nedtur agtig,. Og så kørte svigermor på mig og da jeg så kom til at råbe af hend kom manden og råbte af ad os begge om hvorfor vi ilke kan ens og så videre men jeg fortalte om hvorfor hum ikk hør på hvad der bliver sagt af mig og ikke vil have at det mig der har ret men at hele tiden hun har ret og bestemmer alt i huset om så jeg ændre noget så ændre hun det ud igen ?? Det gik helt galt til sidst og så gik udover mig hvor han smidte sin mor ud og gik løs på mig .. (( efter han så hvorn jeg græd, og havde det kom han til mig og underskyldte over at han blev sådan og om at han slå mig, det vil han aldrig nogensinde ikk finde på igen li meget hvad.. Hvor jeg så fik mange kys og gjorde natten god .. Ville bare lidt ud med det ;$ .. ved godt i vil svinde min mand sikkert til men sådan er han ikke overhovedet.. Bare hun er skylden i alt hvad der foregår i huset.. Vi kunne få et bedre liv uden hend men manden vil heller ikke have at hun flytter ud.. Så ander i helved ikke hvad jeg skal gøre ..

Når en mand først har slået så kan han også finde på det igen!!

Jeg ville ALDRIG lade en mand røre mig ligemeget hvor meget jeg elsker ham! KOM VÆK!

Anmeld

27. februar 2012

2721

Hej
Jeg syntes det lyder til at være en meget svær situation. Jeg forstår at grundet jeres kultur forventes det at svigermor bor hos jer, men hvad med dine forældre? Kunne du ikke tale med din mor/far?
Ved det svære ikke helt hvordan de kulturelle spilleregler er hos jer.
Det er jo aldrig okay at slå og som andre skriver var det de mand der førte hånden og ikke din svigermor.
Måske som andre skriver kunne han gå til nogle samtaler omkring at lære at styre sit temperament ?
Det ville nok være sundt og sætte sig ned og snakke om hvordan i undgår en lign. Situation hvis du forsat gerne vil blive.
Måske i kunne aftale at hvis en af jer er ved at koge over at i så siger: skat jeg er ved at blive rigtig gal nu, så jeg går en tur/eller andet og kommer tilbage når jeg er faldet ned!
Og så skal i respekter det.
Hvad angår svigermor er det jo en svær situation som jeg ikke helt kan se en løsning på.
Jeg sender der et stort knus og pas nu på dig selv OG dine børn

Anmeld

27. februar 2012

2721

Dobbelt

Anmeld

27. februar 2012

Anasmor

A&F skriver:

Først et kærligt kram til dig ven . Først tænker jeg om det er grundet kultur at svigermor bor hos jer ? Der kan selvfølgelig også være andre grunde . Synes det er flot, at du har taget imod kvinden der fødte din mand . Hvor må du besidde en masse tålmodighed . Ærgeligt at jeres forhold er dårlig . Det betyder virkelig meget. Og at et problem skulle medføre at du fik tæsk, er for mig en alarm med røde klokker . Ingen kvinder skal affinde sig i at blive slået. Uanset hvor stor kærligheden er til hinanden. Det er din krop, og dine grænser er overtrådt synes jeg. Din mand skal give dig tryghed og ikke skræmme dig fra vid og sans. At han undskylder og angre er godt, men noget har jo ændret sig nu. Du har oplevet en ny side. Om du vælger at tilgive ham, er op til dig. Kærligheden er barmhjertig, og man tilgiver . Snak det igennem med din mand, evt find hjælp til at tackle vrede og afmagt. Man slår ikke på en kvinde .Det er ikke mandligt og blot en svaghed. Håber aldrig du oplever det igen. Gå med din værdighed i orden, hvis du beslutter dig for det. Pas på dig selv 

Kunne ikke skrives smukkere...

Anmeld

27. februar 2012

A&F

Månsson skriver:

Der må da også være noget omkring at man ikke må tæske sin kone i den tros retning så hvis man kan tage let på det så kan man vel os bede sin mor om at flytte??

Jo da, 100%. En kvinde skal ikke slås på. Så hun har ret til at gå .

Anmeld

27. februar 2012

L&V

A&F skriver:

Jo da, 100%. En kvinde skal ikke slås på. Så hun har ret til at gå .

Altså hun må gå men de må ikke bede moderen om at flytte, forstår jeg det rigtigt??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.