A&F skriver:
Tillad mig med alt min respekt at sige, det er lettere sagt end gjort. Lad mig fortælle hvorfor. Religion spiller nemlig en rolle. Og det gør kulturen også. Ts mand er måske forpligtet til at passe sin mor? Og det må/kan han ikke sige nej til? Ts mand er måske forsørgeren i hjemmet? Der er mange aspekter i det her, og mange bor faktisk sammen med deres svigermor/svigerfar. Kan sagtens forstå dit synspunkt. Og hun skal absolut ikke finde sig i vold.
Jeg ved godt at det meget sandsynligt er deres kultur, som gør at han føler sig forpligtiget til at lade sin kone passe sin mor på hendes gamle dage.....
Men uanset hvad du siger, så synes jeg ikke det er fair....
Tror du virkelig, hånden på hjertet, på at han aldrig slå hende igen? Kun fordi han kyssede hende og sagde undskyld de sexede samme nat?
Hvordan havde du egentlig forestillet dig, at det skulle blive muligt for dem at finde ro i det lille hjem, hvis TS' mand SKAL adlyde sin mors mindste vink?
Jeg vil altså gerne, fordi jeg lyder gnaven, påpege at jeg IKKE er racist. Jeg er heller ikke anti-muslim. Men jeg holder fast i at man aldrig skal lade sig underkue, hvad enten det er manden eller svigermor der styrer i hjemmet....
Svigermor har helt sikkert mulighed for at få de penge hun skal bruge for at forsørge sig selv, i sit eget hjem. De bor i Danmark jo... Hvis hun ikke er i stand til at arbejde, enten på grund af sygdom eller alderdom, så er hun berettiget til een eller anden form for understøttelse.
ER hun i stand til at arbejde, så må hun finde et job, og forsørge sig selv.
Igen, vi bor i DK, alle sammen. Og det her land er indrettet sådan at alle har ret til et hjem og mad.... Det er ikke absolut nødvendigt at hun bor hos sin søn og dennes kone, og forstyrrer deres hverdag....
det lyder på mig som om at manden er totalt underlagt sin mors vilje, moren og TS er begge temperamentsfulde, og den ene vil ikke finde sig i hvad den anden bestemmer. Hvordan i alverden skal man nogensinde kunne undgå at der ikke igen opstår en diskussion, hvor manden står i klemme og mister besindelsen???
Hvis vi skal springe det der over med at den mand aldrig nogen sinde overhovedet skulel have brugt sine næver til at starte med, så må jeg medgive TS at svigermor er skyld i balladen....
Hun skal respektere at hun er i andre menneskers hjem,og trække snuden til sig, og lade konen og manden i hjemmet styre huset med alt hvad der tilhører. Og kan hun ikke det, må hun altså få sig et hjem der er hendes eget.