Fik tæsk på grund af svigermor!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

Mor til Majbørn

A&F skriver:

Først et kærligt kram til dig ven . Først tænker jeg om det er grundet kultur at svigermor bor hos jer ? Der kan selvfølgelig også være andre grunde . Synes det er flot, at du har taget imod kvinden der fødte din mand . Hvor må du besidde en masse tålmodighed . Ærgeligt at jeres forhold er dårlig . Det betyder virkelig meget. Og at et problem skulle medføre at du fik tæsk, er for mig en alarm med røde klokker . Ingen kvinder skal affinde sig i at blive slået. Uanset hvor stor kærligheden er til hinanden. Det er din krop, og dine grænser er overtrådt synes jeg. Din mand skal give dig tryghed og ikke skræmme dig fra vid og sans. At han undskylder og angre er godt, men noget har jo ændret sig nu. Du har oplevet en ny side. Om du vælger at tilgive ham, er op til dig. Kærligheden er barmhjertig, og man tilgiver . Snak det igennem med din mand, evt find hjælp til at tackle vrede og afmagt. Man slår ikke på en kvinde .Det er ikke mandligt og blot en svaghed. Håber aldrig du oplever det igen. Gå med din værdighed i orden, hvis du beslutter dig for det. Pas på dig selv 

Det var det bedste indlaeg i hele traaden.
Flot sagt - og fuld opbakning herfra til det, der blev sagt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

delimus

Babymor2010 skriver:

Enig! 

ENIG

Anmeld

27. februar 2012

Sommerfugl86

Igår aftes TÆSKEDE din mand dig, ikke en enkelt lussing (DET ER HELLER IKKE OK) men decideret tæsk i følge dig selv, du har allerede tilgivet ham,hvilket er MEGET dårlige signaler at sende, for lad os sige det tog 3 timer at tilgive denne gang, så tænker manden da bare "fint så tager det måske 4 næste gang!
Dine børn sov trygt da det skete, men hvad med idag hvor du højst sandsynligt er fyldt med mærker??
Børn er ikke dumme, og opdager HURTIGT du ikke er gået ind i en dør, eller faldet over noget legetøj.
Børnene er der i dagligdagen og opdager din og svigermors dårlige stemning!!
Når man vælger at få børn, vælger man også at vise dem hvad der er rigtigt og forkert, og dine børn vil så lære det er okay med vold, og man bare skal adlyde manden i huset, og vente på svigermors død!!

Det holder jo ikke en dyt!!
Er man først 1 gang blevet tæsket, så sker det højst sansynligt igen, og man skylder sig selv og børnene at komme VÆK fra den mand, UANSET hvor meget du elsker ham, elsker du formentlig dine børn højere og lige nu viser du dine børn at vold er okay!!

til dine børn.

Anmeld

27. februar 2012

A&F

Månsson skriver:

Det er en rigtig flot gestus/tanke må jeg sige, men hvor er jeg glad for at jeg ikke er nødsaget til det.. Jeg har valget men håber ikke det bliver aktuelt til den tid..

Men smuk tanke at de tog sig af jer og nu tager i jer af dem

Jaa , taak

Anmeld

27. februar 2012

A&F

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Det var det bedste indlaeg i hele traaden.
Flot sagt - og fuld opbakning herfra til det, der blev sagt.

Taak

Anmeld

27. februar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Ja igår kom jeg og svigermoren op at skændes, hun er boende hjem hos os. Det er ikke første gang vi kommer op at skændes. Historien er lang , vi har aldrig rigtig kunnet sammen fra dag 1 af .. Og flytter uheldigvis heller ikke ud nej hun bliver fandme boende!! Jeg elsker min mand som vandvid, og har på ingen mder lyst til at miste ham. Især på grund af hend!! Ja så igår var min lodt nedtur agtig,. Og så kørte svigermor på mig og da jeg så kom til at råbe af hend kom manden og råbte af ad os begge om hvorfor vi ilke kan ens og så videre men jeg fortalte om hvorfor hum ikk hør på hvad der bliver sagt af mig og ikke vil have at det mig der har ret men at hele tiden hun har ret og bestemmer alt i huset om så jeg ændre noget så ændre hun det ud igen ?? Det gik helt galt til sidst og så gik udover mig hvor han smidte sin mor ud og gik løs på mig .. (( efter han så hvorn jeg græd, og havde det kom han til mig og underskyldte over at han blev sådan og om at han slå mig, det vil han aldrig nogensinde ikk finde på igen li meget hvad.. Hvor jeg så fik mange kys og gjorde natten god .. Ville bare lidt ud med det ;$ .. ved godt i vil svinde min mand sikkert til men sådan er han ikke overhovedet.. Bare hun er skylden i alt hvad der foregår i huset.. Vi kunne få et bedre liv uden hend men manden vil heller ikke have at hun flytter ud.. Så ander i helved ikke hvad jeg skal gøre ..

Jeg har ikke læst et eneste af de andre svar du har fået, men jeg synes du trænger til en opsang.

Uanset hvor modbydelig et menneske din svigermor er, er det ikke hendes skyld du får tæsk af din mand. Det er hans ansvar.
Uanset hvor forskellige dig og din svigermor er, uanset hvor meget I kan ryge i totterne på hinanden, er det skammeligt hvordan du finder på undskyldninger for at din mand skal have lov tilat slå på dig.
Gjorde det godt bagefter? Det er et klassisk misbrugsmønster. Han mister besindelsen og fortryder bagefter. Pissefejt er hvad det er, nosseløse lille skabning du har fundet dig der.

Har I børn? Håber det ikke. Ellers er det også din skyld at de vokser op med en mor der får tæsk. Har i døtre? Så flyt, inden du lærer dem at det er sådan mænd er når de er bedst. Har i sønner? Så flyt, inden de lærer at det er sådan mænd er når de er bedst.

Tag dit eget liv i dine egne hænder, få nu sagt fra. Hvorfor skal du finde dig i andet end det absolut bedste livet har at tilbyde? Tro mig, det er ikke en mand er ikke kan styre sit temperament.

Han burde slæbes om i gyden og have en omgang af 14 vrede feminister.

Anmeld

27. februar 2012

Gaia

Du skal se at komme væk i en vis fart! Hvad fanden er det for en mand at have! Og sku absolut ikke din svigermors fejl! Det er ikke hendes skyld, men alene din mand..føj føj siger jeg bare og håber du finder styrken og indser at du skal væk derfra. Du skal aldrig aldrig nogensinde finde dig i at nogen slår dig. Ingen har den ret uanset hvem det er! 

Anmeld

27. februar 2012

hautecouture

A&F skriver:

Først et kærligt kram til dig ven . Først tænker jeg om det er grundet kultur at svigermor bor hos jer ? Der kan selvfølgelig også være andre grunde . Synes det er flot, at du har taget imod kvinden der fødte din mand . Hvor må du besidde en masse tålmodighed . Ærgeligt at jeres forhold er dårlig . Det betyder virkelig meget. Og at et problem skulle medføre at du fik tæsk, er for mig en alarm med røde klokker . Ingen kvinder skal affinde sig i at blive slået. Uanset hvor stor kærligheden er til hinanden. Det er din krop, og dine grænser er overtrådt synes jeg. Din mand skal give dig tryghed og ikke skræmme dig fra vid og sans. At han undskylder og angre er godt, men noget har jo ændret sig nu. Du har oplevet en ny side. Om du vælger at tilgive ham, er op til dig. Kærligheden er barmhjertig, og man tilgiver . Snak det igennem med din mand, evt find hjælp til at tackle vrede og afmagt. Man slår ikke på en kvinde .Det er ikke mandligt og blot en svaghed. Håber aldrig du oplever det igen. Gå med din værdighed i orden, hvis du beslutter dig for det. Pas på dig selv 

Et flot og empatisk indlæg, uden bebrejdende toner. Tilslutter mig alt skrevet og ønsker TS og hendes børn alt det bedste

Anmeld

27. februar 2012

Muffin_girl

mariamiss6 skriver:

Og hvad så hvis hun lever 20 år endnu?

Jeg tror at hun er en mega stress faktor, for både du og din kæreste, og hvis hun skal blive der så længe hun lever, uanset jeres kultur, er det kun bevis på at hverken hun eller din mand respekterer DIT hjem og DINE følelser og DINE behov....

Synes du HELT ÆRLIGT det er fair, at du skal vente måske 20 år, på at få fred i sjælen?

Hvis i kunne finde et andet sted til din svigermor, måske meget tæt på jer, så er jeg stensikker på at i alle sammen ville finde jer bedre tilpas, og ikke diskutere så meget....

En rigtig mand støtter sin kone, ISÆR hvis hans mor er urimelig.... Og hans mor skal IKKE have lov at bestemme i DIT hus.

Uanset kultur. 

At han går løs på dig, beviser kun at hans mor har magten over jer alle sammen. Og hvis hun er strid nok, så vil hun drive ham så langt ud, at han aldrig holde rop med at slå dig igen, for tro mig, han gør det igen....

Een af de ting der gør at jeg er SIKKER på han vil slå dig igen, er at han ikke bare gav dig en lussing i hysteri, han gik AMOK på dig, og han nåede endda at smide sin mor uden for døren først siger du.....

Ærligt, få den svigermor UD af dit hjem. Hun kan helt sikkert godt finde et andet sted at bo, og sikkert også noget der ligger så tæt på jer at hun kan se sine børnebørn og sin søn, og drikke kaffe hos jer hele dagen. Så kan i følge hende hjem om aftenen, og have jeres hus i fred om aftenen og natten, og så først på morgenen.....

Uanset hvor mange kys og kram og undskyldninger han gav dig, så er det bare ikke godt nok. Han vil gøre det igen, det eneste der skal til er at han bliver frustreret, og det er ikke ret svært at opnå, når han har sin kone og sin mor under samme tag....

Du skal absoult ikke bare holde det ud, og finde dig i alt det der... Det ender med at blive din død....

Anmeld

27. februar 2012

A&F

hautecouture skriver:

Et flot og empatisk indlæg, uden bebrejdende toner. Tilslutter mig alt skrevet og ønsker TS og hendes børn alt det bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.