Aldersforskel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

Mamalou

Jeg vil sige både og. Min bedste venindes mor fandt en fyr på alder med hende/os, og det har været rigtig svært for min veninde, og jeg ville have det på samme måde.

Da min mor fandt min stedfar var hun 28 og han 18 år. Min søster og jeg var tre og et år gammel. Mange reagerede negativt dengang, men de er sammen i dag og har 30 års "jubilæum" næste år. Det kan ikke være anderledes!  Min stedfar er til tider mere gammeldags end min far, der er 11 år ældre  

Min kæreste er fire år ældre end mig og det passer fint Han er den ældste kæreste jeg har haft. Kæresten før ham var tre år yngreendsige mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Mille.mulle

Har lidt en dobbelmoral om det....

Synes det er ulækkert når mænd på 65+ står med kvinder på 20/25 år - det tror jeg ikke er rigtig kærlighed...

Men kender også folk hvor der er 10-15 år i mellem dem og deres partnere, hvor det virkelig er kærlighed.

Min egen personlige grænse har lydt på 10 år ældre end mig selv og max 2 år yngre end mig.

Den ældste af mine ex var 3 år ældre...

Min mand er 1 1/2 år ældre end mig

Det er vel som ordsproget siger kærligheden har ingen alder

Anmeld

20. februar 2012

twinny

altså jeg er nok lidt dobbelmoralsk med alder... Da jeg synes ikk det gør noget, der er 12 års forskel med min mormor og morfar, hvor min mormor er ældst. og det samme med morbror og tante, hvor min morbror er ældst.

Dog kan jeg ikk helt forstå en pige på 18 med en mand på 30 eller omvendt. Da de slet ikk er samme sted i livet og højst sansynligt ikk vil dette samme nu nuværende tidspunkt.

Min mand er 2,5 år ældre end mig.

Anmeld

20. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det er helt normalt med en stor alders forskel på ens partner, men det er nok også fordi der var 20 års forskel på min mor og far. Vi tænkte ALDRIG over at min far var 20 år ældre end min mor. Han var ung af sind og kun sagtens følge med i alt hva der forgik i vores familie! 

Enste ulempe jeg ka se er at den ene ka komme til at stå tilbage som "ung enke "  min far døde pludseligt i 2005, 68 år gammel, min mor var 48. Men det ka jo også ske selvom man er lige gamle!

Mig og min kærste er lige gamle. Vh stine

Anmeld

20. februar 2012

sofiell89

Nadia Foged skriver:

Goddag
Ja overskriften siger nærmest sig selv, folk taler jo meget om at alder bare er et tal, og den seneste tid er det gået op for mig at mange egentlig har en meget ældre eller yngre partner end dem selv jeg har personligt intet imod det, men er da ret nysgerrig omkring hvad andre synes

Hvad er jeres holdning til står alderforskel mellem partnere? og hvor gammel er du og din kæreste/mand :-)

Alt herfra

Der er 12 år imellem os her. Vi har været sammen i 5 år om et par dage.

Anmeld

20. februar 2012

sofiell89

twinny skriver:

altså jeg er nok lidt dobbelmoralsk med alder... Da jeg synes ikk det gør noget, der er 12 års forskel med min mormor og morfar, hvor min mormor er ældst. og det samme med morbror og tante, hvor min morbror er ældst.

Dog kan jeg ikk helt forstå en pige på 18 med en mand på 30 eller omvendt. Da de slet ikk er samme sted i livet og højst sansynligt ikk vil dette samme nu nuværende tidspunkt.

Jeg mødte min kæreste da jeg var 16 og han var 28... Vi var på samme sted i livet... Og har været sammen i 5 år om et par dage..

Anmeld

20. februar 2012

twinny

sofiell89 skriver:

Jeg mødte min kæreste da jeg var 16 og han var 28... Vi var på samme sted i livet... Og har været sammen i 5 år om et par dage..

Skønt...

Men det afliver stadigvæk ikk min "fordom" desværre...

Anmeld

20. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
twinny skriver:

tænker det samme.

Anmeld

20. februar 2012

twinny

mor:) skriver:

tænker det samme.

Jeg forstår ikk hvad en voksen mand/kvinde vil med en "lille" pige/dreng på 16....

Nu er jeg selv kun 23, men vil slet ikk det samme som en på 16..

Anmeld

20. februar 2012

bøgelund

min mor var 23 år, og min far 41 da de fandt sammen. 

de har været sammen i 25 år nu, og har det skønt.

jeg tror ikke man kan sætte alder på kærligheden, før man står i det. nogle er modne som 17 årige, andre først når de er 40.. 

man kan ikke sætte kærlighed op i alder.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.