Aldersforskel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
twinny skriver:

Jeg forstår ikk hvad en voksen mand/kvinde vil med en "lille" pige/dreng på 16....

Nu er jeg selv kun 23, men vil slet ikk det samme som en på 16..

nej. Jeg tænker også hvad har man dog tilfælles? Jeg er 27 og min kæreste er 31. Jeg kan til tider godt mærke de 4 års forskel. Hvordan en på 16 og en på 30 kan have et ligevægtigt forhold er mig en gåde. 

Men kender ingen par med stor aldersforskel, så det er jo blot spekulationer og ja fordomme, så må se om jeg en dag møder det par der afkræfter mine påstande

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

MaybeBaby

morethanperfect skriver:

Jeg har intet i mod det .. Så længe de kan få det til at fungere

Der er 3 mdr. mellem mig og Daniel

Ha, der er også 3 mdr mellem min kæreste og jeg - han er heldigvis ældst, så jeg har noget at drille ham med

TS. der er selvfølgelig nogle situationer hvor alderen kan spille ind. fx 45-årig kvinde og 33-årig mand, der finder sammen. Så er der jo hele det med en evt familieforøgelse, men så lang tid, de kan finde ud af det, så synes jeg bare de skal gå amok

DOG har vi lige haft barnedåb, hvor min veninde i midten af 20'erne (men ser yngre ud) kom med sin kæreste (Der er i 30'erne men ser noget(!) ældre ud) og deres nye baby, ja så blev jeg altså også udfrittet af de andre gæster om det var hendes fars, om hvor gammel de lige var osv. Så selvom det ikke gør folk noget, at der er aldersforskel, så er de alligevel nødt til at finde ud af HVOR mange år, der er imellem to, der er sammen.

/Mette

Anmeld

20. februar 2012

Billemyre

Jeg er naturligvis enig med faktisk alle andre herinde.
Virker det, ja, så virker det - Aldersforskel eller ej.

Der er 14 år imellem min mand og jeg.
Vi mødte hinanden da jeg var 19 og han var 33... Det er gået super fint! Vi passer virkelig godt sammen og som Kay også skrev, så kan vi kun mærke det, når vi snakker barndomssminder.
I starten kom den tit fra ham: "Ej, kan du huske den der gang i midtfirserne, hvor..."
Næ, det kan jeg faktisk ikke  

Jeg har heller aldrig rigtig været "ung", hehe - Har aldrig gået til fester, drukket eller noget, så for mig var det lige i skabet at finde en mand, som har løbet det, der skal løbes, af, og som så oven i købet heller ikke drikker.
Ingen hvem-skal-køre-hjem-i-aften-diskussion mellem os 

Da jeg var 18 blev jeg smask forelsket i en på 39.. Og vi startede på noget, som desværre aldrig blev.
Jeg tænker at det var fordi vi netop var to forskellige steder i livet. Men derudover virkede det som clockwork!

Anmeld

20. februar 2012

sofiell89

Billemyre skriver:

Jeg er naturligvis enig med faktisk alle andre herinde.
Virker det, ja, så virker det - Aldersforskel eller ej.

Der er 14 år imellem min mand og jeg.
Vi mødte hinanden da jeg var 19 og han var 33... Det er gået super fint! Vi passer virkelig godt sammen og som Kay også skrev, så kan vi kun mærke det, når vi snakker barndomssminder.
I starten kom den tit fra ham: "Ej, kan du huske den der gang i midtfirserne, hvor..."
Næ, det kan jeg faktisk ikke  

Jeg har heller aldrig rigtig været "ung", hehe - Har aldrig gået til fester, drukket eller noget, så for mig var det lige i skabet at finde en mand, som har løbet det, der skal løbes, af, og som så oven i købet heller ikke drikker.
Ingen hvem-skal-køre-hjem-i-aften-diskussion mellem os 

Da jeg var 18 blev jeg smask forelsket i en på 39.. Og vi startede på noget, som desværre aldrig blev.
Jeg tænker at det var fordi vi netop var to forskellige steder i livet. Men derudover virkede det som clockwork!

Vi har det på samme måde. Jeg har intet behov for at feste, drikke osv. og har aldrig haft det. Min kæreste er 12 år ældre (han er 34), han har løbet det af han skulle. Han har prøvet og være gift, hvilket jeg bare ikke skal. Han har en datter på 12år, hvilket har været det største "problem" hos os Men det var mest det med at jeg stod som 16årig og pludselig skulle være papmor, for en der KUN var et år yngre end min egen lillebror..
Men ellers lægger vi også kun mærke til det, når vi snakker barndomsminder eller diverse almen viden, fra hans skoletid osv - som bare ikke var almen viden da jeg gik i skole.
Og 5 år - må da siges at være længe med vores aldersforskel - dengang vi startede med at være sammen gav folk os 14 dage, og vores vennekreds havde væddemål kørende om hvor længe vi holdt.

Min ene fætter har en kæreste der er 12 år ældre end ham. Det fungerer også bare perfekt på 5.år, Hvor imod min anden fætter fandt en kæreste der var 12 år yngre end ham (17 og 29 på daværende tidspunkt), og de kunne absolut ikke sammen. De var virkelig modsætninger - men hun SKULLE også bare nyde sin ungdom, og da hun havde født skred hun fra unge og far! Hun blev gravid med en på sin egen alder få måneder efter, og da hun havde født, smuttede hun igen fra begge, for at nyde sin ungdom..

Anmeld

21. februar 2012

mpr

Nadia Foged skriver:

Goddag
Ja overskriften siger nærmest sig selv, folk taler jo meget om at alder bare er et tal, og den seneste tid er det gået op for mig at mange egentlig har en meget ældre eller yngre partner end dem selv jeg har personligt intet imod det, men er da ret nysgerrig omkring hvad andre synes

Hvad er jeres holdning til står alderforskel mellem partnere? og hvor gammel er du og din kæreste/mand :-)

Alt herfra

For mig har kærelighed ingen alder Det eneste jeg helst vil er at fyren er ældre og det kan man jo så sige min kæreste er noget ældre end mig 7½ år.

Jeg er 19 og han bliver 27 her om lidt over en måned så der er da nogle år

Anmeld

21. februar 2012

2børn2

Nadia Foged skriver:

de eGoddag
Ja overskriften siger nærmest sig selv, folk taler jo meget om at alder bare er et tal, og den seneste tid er det gået op for mig at mange egentlig har en meget ældre eller yngre partner end dem selv jeg har personligt intet imod det, men er da ret nysgerrig omkring hvad andre synes

Hvad er jeres holdning til står alderforskel mellem partnere? og hvor gammel er du og din kæreste/mand :-)

Alt herfra

Tja det er jo deres valg så dem om det...
Her er der næsten 3 års forskel så det er ikke så vildt.. Han er ældre end mig... Mine forældre er der 8 i mellem og han er ældst... De har været sammen i 32 år og jeg har været sammen med min mand i 15 år...

Anmeld

21. februar 2012

Nadia Foged

Synesdet er super spændende at høre jeres meninger og synspunkter og hvorfor i tænker det. men ja for mange mennesker lykkes det jo med stor aldersforskel :-)

Personligt holdte jeg ellers på den person jeg fandt max skulle være 28, men har sidenhen fundet mig en sød fyr på 30, vi er ikke i forhold nu, men umiddelbart kan jeg ikke se der skulle komme noget i vejen for det, på trods af de 10 års forskel, men jeg er meget nede på jorden (synes jeg selv) og ikke den person der gider gå i byen konstant og tosser rundt og laver en masse vildt :-)

Vi har god kemi og han har en søn på 6 år, og det synes jeg ikke der er noget galt i :-) men tiden vil vise hvad det bliver til, men skal ikke afvise det kunne gå :-)

Jer der kigger lidt hvis en på 60 kommer gående med en på 25, der kan jeg kun være enig, det er i mine øjne alt for stor aldersforskel, de kan jo umuligt have ting til fælles :-)

Anmeld

21. februar 2012

Christina :-)

jeg er 19 pog kæresten er 29

Anmeld

21. februar 2012

serinasmor

Jeg er ligeglad med alder ..for mig er det bare et tal .. Det der fungerer for andre folk blander jeg mig ikke i

der er ca 4 mdr mellem mig og kæresten ... han er ældst - og mener han må bestemme mest

men det er jo bare sjov og spas

jeg tror kun jeg har problemer med aldersforskel når den ene part er i 20'erne og den anden er under den kriminelle lavalder ...

Anmeld

24. februar 2012

Røverdatter

Nadia Foged skriver:

Goddag

Alt herfra

Jeg er 22 år og min kæreste er 32 år, så der er 10 år imellem. Jeg har altid 'været til de ældre' hvis man kan sige det sådan..

Men jeg vil til gengæld sige at det forhold jeg havde før min nuværende kæreste var meget usundt da han mente han kunne bestemme over mig fordi han var ældre.. Og måske fordi jeg var lidt for god af mig. Jeg var lige fyldt 16, han var 22. Lige præcis dér var forskellen for stor for mig. Han fik for meget magt over mig, så det blev helt ubehageligt og fyldt af jalousi... Det varede 2 år.

Men nu er jeg blevet en del klogere på mig selv (og andre) og jeg har en kæreste hvor jeg føler mig på lige fod med   Utroligt så meget der sker med én på få år

Jeg kan da godt stadigvæk føle at jeg er yngre, men det er nok fordi han har større erfaring med nogle ting... Men vi er meget naturlige omkring det, og snakker om det hvis der er noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.