Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

An&Jo

AalborgPigen skriver:

Ja jeg bestod HGV her i januar..

Og jeg besluttede at jeg ville have en "studenter"hue.. Ikke fordi jeg er student..

Men fordi jeg ville have et lille bevis på jeg var færdig.. Jeg er til dels enig i at man kun skal have en fordi man er gymnasiel.

Men mener at alle fortjener en, fordi de er glade for deres indsats. Og fordi de vil have et minde om det de har opnået.

Jeg havde fx kun min på 3 dage sammenlagt.. Til diverse arrangementer.. Og nu pynter den på hylden. Og jeg kan sige til mig selv, at jeg har opnået noget jeg ønskede.. Eftersom jeg har en tjeneruddannelse i forvejen, er det bare for at jeg kan kigge på den og være stolt af mig selv

Men hvad er din mening ? 

Husk nu alle er forskellige - hold den pæne tone

jeg synes det hører til de gymnasiale, som HTX, STX og HF

jeg er meget stolt af min lyseblå hue fra HF og den symboliserer for mig at jeg endnu engang har kæmpet mig igennem noget ingen andre troede på var muligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Sophie90

Jeg kan ikke udtrykke det her nok! Det er KUN STX (3 årig Gym), det var sådan det startede med at være og det er stadig sådan det skal blive ved med at være.. Alt andet er tåbeligt og KUN en måde at tjene penge på.. Det er jo heller ikke noget værdigt symbol, "HM jeg ville gerne være student, men det kan jeg ikke, så nu vil jeg gerne lade som om".. Nej! Du er ikke student så lev med at du heller ikke kan få en STUDENTER hue.... (Bare min mening, meget vredt udtrykt! hehe )

Anmeld

29. januar 2012

Laulund87

Kamulla skriver:

syntes ikke huen passer til ikke gymnasielle udd.. syntes det er lidt træls at ALLE nu bare kan bestille en hue i alverdens afskydninger og farver.. hvorfor ikke finde noget som passer til det man tager som ikke er gymnasiel... 

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

En studenterhue er kun for dem, der har gennemført en 3-årig gymnasiel uddannelse, hvis man altså skal kalde sig student Men jeg synes da det er ok med en HG og lign. Dog synes jeg, det er helt ude i hampen med hue til f.eks. 10. klasse

Den helt rigtige studenterhue er den røde, som er den oprindelige (bare i sort) - de andre er kommet til senere hen

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

Line&Liam&Milan skriver:

Min mening er at studenterhuen retmæssigt hører hjemme hos studenter der har studeret 3år + . Som den i starten kom frem i historien . Jeg synes den har en historisk betydning og noget man bør værne om... At der så nu findes hvad ... 23 "studenter"huer, det er jo så hvad det er.

Misforstå mig nu ikke! Jeg synes bestemt alle bør få et flot symbol på afsluttet uddannelse , helt sikkert ... Men en "STUDENTER" hue bliver det bare aldrig i min optik

Helt enig med dig, Line 3 år er student i mine øjne og ikke en f.eks. 1-årig HG

Anmeld

29. januar 2012

Kay

Animalia skriver:

Jeg kan ikke udtrykke det her nok! Det er KUN STX (3 årig Gym), det var sådan det startede med at være og det er stadig sådan det skal blive ved med at være.. Alt andet er tåbeligt og KUN en måde at tjene penge på.. Det er jo heller ikke noget værdigt symbol, "HM jeg ville gerne være student, men det kan jeg ikke, så nu vil jeg gerne lade som om".. Nej! Du er ikke student så lev med at du heller ikke kan få en STUDENTER hue.... (Bare min mening, meget vredt udtrykt! hehe )

jamen den gang fandets der også kun erhvervs uddannelser og så gymnasiet og gymnasiet var kun for de rige... så hvis du gerne vil der tilbage så versergod for min skyld

jeg mener jo hf har lige så meget ret til huen som stx. da det er et udspring af den uddannelse... som jo også først senere er sprunget ud i de linjer den er i dag... igamle dage var det matematik og latin lære... og ikke alt det andet...

Anmeld

29. januar 2012

Levi&LilysMor

ALLE har fortjent en hue, bare fordi man har taget en gymnasiel udd. er man ikke mere fortjent til en hue, desuden kan man købe huer til andre udd også...

Jeg har gået på sosu og det er en lige så fin udd som alle andre, så dem som har en gymnasiel udd skal ikke stikke snuden for højt i vejret

Ja man kan få i alle farver for de forskellige udd. og ja den røde og blå vil altid være dem som er brugt mest, men derfor kan vi andre godt bestille vores , vi har også ret til et bevis som står på vores hylde, for den store indsats vi selv har gjort, Jeg købte en hue da jeg var færdig som sosu hjælper og køber en igen når jeg er færdig sosu assistent!!!

Anmeld

29. januar 2012

Plysbjørnen

AalborgPigen skriver:

Ja men ikke ifølge gamle traditioner .. Siger folk.. At det kun er STX.. Hf er da handel.. Men jeg kan ikke sige det.. jeg er ikke ekspert i studier

Hov hov. HF er IKKE handel det er HHX ~ Højere Handels Eksamen, og HG ~ Handelsskolernes Grunduddannelse

HF ~ Højere Forberedelses Eksamen

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

raca skriver:

jeg syntes helt de kunne afskaffes.. syntes lidt det er noget pjat og fejre man har mødt op i skole og kunnet bestå sine eksamner.. man er jo intet, bag efter, andet en havde afsluttet dvs fag på gymnasielt nivue.. trada.. jojo så kan man jo så søge ind på en vidergående udd.. men det er jo det.. altså da huerne kom frem var det at havde fået en gymnasial udd. noget særligt.. det er det jo ikke i dag. så hvad er der at fejre?

jeg forstår svendebrevene og mejerist huerne ol...

om måske studenterhuen.. for de gymnasiale som noget histrisk..

alle de andre huer er da bare forde ingen skal være mere end andre..

Men det er jo fordi, kravene for optagelse på gymnasiet desværre er blevet slækket, så uddannelserne på en eller anden måde udhuler sig selv, hvilket er en skam

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

A&F skriver:

Ja det er jeg klar over. Men mener dog stadig, at dem der har en gymnasiel udd (hhx,stx,htx,hf) fortjener den .

Helt enig I min optik er studenter dem med en 3-årig gymnasiel uddannelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.