Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Laura.

Tina&Martin skriver:

MIIIIIIIG

Jeg har min fine lilla hue fra HG, og fortjener den lige som alle andre der har taget en ungdomsuddannelse

Jeg holder med her Jeg er glad for min hue og er egentlig stolt over den. Skole har bare aldrig været mig, men jeg har altid passet den. Jeg var meget tæt på at stoppe efter 1 år, da jeg var så skoletræt men holdte alligevel ud og det er jeg så glad for jeg gjorde. Og så er den lilla hue jo også så flot !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Muffin_girl

Joyce skriver:

Jeg synes mest det er de gymnasiale uddannelser der skulle have en hue, altså hhx, stx, hf, og htx..

Selv har jeg hue fra HG (+hgs) og HF..
Jeg synes ikke HG er nogen uddannelse der kræver de store færdigheder, andet end man er til stede.. Jeg købte hatten den gang fordi alle andre gjord, og som et bevis på man havde bestået det..

Hvorimod det krævet lidt mere at få en HF.. og der blev forventet meget mere af en, og man skulle arbejde for at få uddannelsen.. Og der kom man til eksamen i alle fag, hvorimod det kun var nogle stykker på HG..

Jeg synes personligt det er gået for vidt med alle de uddannelser der idag, kan få huer.. Et svendebrev burde være tilfredsstillende nok, men det er nok for at de kan tjene penge..

Altså på min HG havde jeg fag på niveau b-c.. Det valgte jeg selv.. Og det er altså ikke nemt hvis man ikke er boglig .. Men man kan hvad man vil ! Syntes det er sådan lidt at sige, at man bare skal være til stede.. Det er vist hvordan man selv gør det og hvilken skole man går på.. 

Men jo jeg er sikker på at de skoler med A niveau fag er meget svære.. Men mange af mine veninder tog altså kun HF og STX på c eller b niveau .. Så syntes da ikke de er meget bedre end mig Vi er bare gode på hver sin måde

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

Lunae skriver:

I min optik hører studenterhuen til på Stx, hhx, htx og HF og ikke andre steder. Det bliver for "poppet" for mig, når frisører, social og sundhedshjælpere eller håndværkere skal have den. Det hedder en studenterhue og for mig repræsenterer den en gymnasiel uddannelse, som åbner dørerne for videreuddannelse.

Der er ikke nogen diskusion om at det er lige så flot at blive uddannet via teknisk skole, sosu uddannelsen eller alt mulig andet, men synes bare ikke der høre studenterhue til!

Der kan jeg godt være lidt enig

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

LunaLykke skriver:

Jeg fik også hue fra Hg, selvom jeg tog det på 38 uger i stedet for 2 år. Men det er præcis den samme uddannelse. Jeg er sgu ligeglad med at de fleste mener at det kun er stx. Hg, hf osv er jo en færdiggjort skoleuddannelse som man kan bruge til at komme videre. Fuldstændig ligesom stx. Derfor synes jeg at handelsstuderende har ligeså meget "ret" til en hue. Det er et fedt symbol på at man har gennemført noget

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

Phoenix skriver:

For det første - tillykke med uddannelsen 

Studenterhuen er en tradition der hører sig gymnasiet til og synes derfor kun man burde få en studenterhue der.

Men kan sagtens forstå at man gerne vil have et synligt bevis på sin nyvudne status. Men det behøver jo ikke være en studenterhue 

Tak

Kan kun give dig ret 

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

Rødtoppen skriver:

Jeg forstår godt TS og andre at de gerne vil have en form for "bevis" for at de har nået et mål i livet og som kan gøre dem stolte af det de har bedrevet! Så for min skyld ingen alarm om huen så er regnbuefarvet, laksefarvet, grøn med stjerner, blå og rød, sort og gul... ! Det står jer absolut frit for at nyde at I har nået et mål og vis dem så for gud og hver mand - møder I mig, vil jeg med glæde sende jer et kæmpe smil og et tillykke med på vejen og være stolte på jeres vegne!

Kærlig hilsen, den nyuddannede pædagog pr. 27. januar 2012 som dog ikke har en hue  men græd da jeg tog min lille dreng op i armene efter eksamen og fortalte ham, at mor endelig har en uddannelse og er meget meget stolt!

Tillykke med din uddannelse Kan godt forstå du er stolt grite lidt da jeg læste dit indlæg.. Kan kun være enig.. Syntes bare det var sødt skrevet

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

Gaia skriver:

Alle skal da have en hue, hvis de vil synes det er en forældet holdning at kun hhx og gym. Skal ahve huen. Da hhx fik huen var der sikkert også ramaskrig ovr det fra gym. Og på samme måde er der idag ramaskrig fra nogle hhxer, gym'er osv. Over at andre studieretninger også får huen nu. Synes alle der har lyst til en hue skal have en. Huen mister ikke sin værdi. Værdien og symbolikken uanset om du er hhx, gym'er, hf, hg, teknisk gym. Kok eller har en anden spændende ungdomsuddannelse. jeg har hue og er Hhx' er. Mener sørme jeg er ligeså berettiget til en hue som dem på det ordinære gym. vil dog sige at min aldrig kom op at hænge, men ligger vist i en kasse.  Forøvrigt handler det ikke om hvilket niveau du har læst på. Hhx er niveau mæssigt som gym. Bare med fokuspå handelsfag og økonomi. Hf er en kortere uddannelse på lidt lavere niveau og hg lidt det samme. Synes det handler om at have gennemført og vist man kan noget og så være stolt af det. Så selvf. Vil alle gerne have bevis ( synligt) for fuldført uddannelse  

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

wamse skriver:

Jeg ejer ingen huer, ikke engang en vinterhue Men jeg synes at man skulle få en hue, hvis man synes man har lyst til det.

Men vil så også sige, at det at folk i dag har en hue på efter de har bestået noget, har slet ikke den store respekt for mig, som den har haft for år tilbage. 

Når stort set alle for den, så mister den sgu lidt det unikke. 

Så udbredt den er på alle mulige uddannelser, så vil alle næsten have mulighed for at få en hue.

Kan forstå, at man åbenbart kan få en, når jeg er færdig som pædagogstuderende, men jeg skal ikke have en hue. Jeg ved inde i mig, at jeg er pisse stolt over, at have gjort det, og jeg ved at mine venner og familie er ligeså 

Ej du fik mig til at grine over det med vinterhuen Hahhaha

Men jeg kan give dig til dels ret .. Men ja bare man er stolt, og ens pårøende er

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

k skriver:

Jeg synes man burde holde sig til at det kun er de gymnasielle uddannelser der for en hue.. vil ikke sige de andre ikke har 'fortjent' en hue, men synes bare der måske skulle opfindes et andet symbol for folk der for sig en ehversuddannelse

Tror jeg vil opfinde noget

Anmeld

29. januar 2012

2babygirls

Laura. skriver:

Jeg holder med her Jeg er glad for min hue og er egentlig stolt over den. Skole har bare aldrig været mig, men jeg har altid passet den. Jeg var meget tæt på at stoppe efter 1 år, da jeg var så skoletræt men holdte alligevel ud og det er jeg så glad for jeg gjorde. Og så er den lilla hue jo også så flot !

Ja den er nemlig. Lilla er det nye sort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.