Joyce skriver:
Jeg synes mest det er de gymnasiale uddannelser der skulle have en hue, altså hhx, stx, hf, og htx..
Selv har jeg hue fra HG (+hgs) og HF..
Jeg synes ikke HG er nogen uddannelse der kræver de store færdigheder, andet end man er til stede.. Jeg købte hatten den gang fordi alle andre gjord, og som et bevis på man havde bestået det..
Hvorimod det krævet lidt mere at få en HF.. og der blev forventet meget mere af en, og man skulle arbejde for at få uddannelsen.. Og der kom man til eksamen i alle fag, hvorimod det kun var nogle stykker på HG..
Jeg synes personligt det er gået for vidt med alle de uddannelser der idag, kan få huer.. Et svendebrev burde være tilfredsstillende nok, men det er nok for at de kan tjene penge..
Altså på min HG havde jeg fag på niveau b-c.. Det valgte jeg selv.. Og det er altså ikke nemt hvis man ikke er boglig .. Men man kan hvad man vil ! Syntes det er sådan lidt at sige, at man bare skal være til stede.. Det er vist hvordan man selv gør det og hvilken skole man går på..
Men jo jeg er sikker på at de skoler med A niveau fag er meget svære.. Men mange af mine veninder tog altså kun HF og STX på c eller b niveau .. Så syntes da ikke de er meget bedre end mig
Vi er bare gode på hver sin måde
Anmeld