Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Muffin_girl

PT skriver:

En hue hører, i mine øjne, til de gymnasielle uddannelser - dem man kan læse videre med på universitetet og handelshøjskolen.

Jeg forstår godt, man gerne vil have noget, man kan vise resten af verden, når man er færdig med de andre uddannelser - men hvorfor laver uddannelserne så ikke deres egne ting? Starter deres egne traditionener.

God ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Muffin_girl

Kamulla skriver:

syntes ikke huen passer til ikke gymnasielle udd.. syntes det er lidt træls at ALLE nu bare kan bestille en hue i alverdens afskydninger og farver.. hvorfor ikke finde noget som passer til det man tager som ikke er gymnasiel... 

God ide tror jeg at jeg vil finde på

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

Laura. skriver:

Jeg holder med her Jeg er glad for min hue og er egentlig stolt over den. Skole har bare aldrig været mig, men jeg har altid passet den. Jeg var meget tæt på at stoppe efter 1 år, da jeg var så skoletræt men holdte alligevel ud og det er jeg så glad for jeg gjorde. Og så er den lilla hue jo også så flot !

Enig

Anmeld

29. januar 2012

raca

AalborgPigen skriver:

Der er jeg slet ikke enig.. Jeg syntes det er hårdt at stille det sådan op.. Vi kan jo ikk alle være frisør, mejerister osv? Eller læger, tandlæger osv?

Jeg syntes der skal være plads til alles glæde Og alle skal være stolte.. Da mange bruger meget tid på at opnå deres mål.. 
En butiksassistent er vel ligeså god som en læge ? På hver sin måde? 

skrev jeg at nogle ikke var lige meget værd..

altså mejeristerne har jo deres EGEN huen.. der er på alder med faget.. ca.. den har jeg det fint med, i gamle dage gik mejerister med hat..

men en frisør med en hue.. har jo ingen tradition bag eller noget.. hun får et svendebrev.. og et svendegilde og studenterne får en hue og et eksamensbevis.

det er forskellige traditioner.. og de er fine hver for sig..

men hvorfor mikse det op og udvande det-- jeg forstår ski godt at studenterne.. altså de rigtige dem der når op på et fagligt nevue hvor man kan læse vidre fra.. er muggene..

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

raca skriver:

skrev jeg at nogle ikke var lige meget værd..

altså mejeristerne har jo deres EGEN huen.. der er på alder med faget.. ca.. den har jeg det fint med, i gamle dage gik mejerister med hat..

men en frisør med en hue.. har jo ingen tradition bag eller noget.. hun får et svendebrev.. og et svendegilde og studenterne får en hue og et eksamensbevis.

det er forskellige traditioner.. og de er fine hver for sig..

men hvorfor mikse det op og udvande det-- jeg forstår ski godt at studenterne.. altså de rigtige dem der når op på et fagligt nevue hvor man kan læse vidre fra.. er muggene..

Hvaed er det for et niveau ? A ? Alle jeg kender har kun taget fag på B niveau.. Kender kun 1! der har taget det på A... Og er det så kun STX?

Anmeld

29. januar 2012

raca

AalborgPigen skriver:

Der er jeg slet ikke enig.. Jeg syntes det er hårdt at stille det sådan op.. Vi kan jo ikk alle være frisør, mejerister osv? Eller læger, tandlæger osv?

Jeg syntes der skal være plads til alles glæde Og alle skal være stolte.. Da mange bruger meget tid på at opnå deres mål.. 
En butiksassistent er vel ligeså god som en læge ? På hver sin måde? 

jammen jeg  fatter ikke alt det her fejring..

jeg vil fejres når jeg har gået 3 år på arbejde... for det syntes jeg er sejt at havde børn og arbejde.. så kom og fejer mig der.. skal jeg havde en hue.. eller blomster..eller bare en ... nej jeg formåde at holde på et job så længe.. gave...

jeg syntes det var hårdt at blive mor så der burde jo også ligge en fest.. sådan til fejringen af kvinden der har født..

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

raca skriver:

jeg vil fejres når jeg har gået 3 år på arbejde... for det syntes jeg er sejt at havde børn og arbejde.. så kom og fejer mig der.. skal jeg havde en hue.. eller blomster..eller bare en ... nej jeg formåde at holde på et job så længe.. gave...

jeg syntes det var hårdt at blive mor så der burde jo også ligge en fest.. sådan til fejringen af kvinden der har født..

Jamen arbejde er altså ikke det samme.. Det er en anden debat.. Og det med at blive mor er også en anden debat.. Så vil jeg ikke diskutere .. 

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

raca skriver:

Jamen arbejde er altså ikke det samme.. Det er en anden debat.. Og det med at blive mor er også en anden debat.. Så vil jeg ikke diskutere .. 

Anmeld

29. januar 2012

raca

AalborgPigen skriver:

Hvaed er det for et niveau ? A ? Alle jeg kender har kun taget fag på B niveau.. Kender kun 1! der har taget det på A... Og er det så kun STX?

nu er nevuet jo sat efter at man skal kunne komme ind på en vidregående udd...så det må være adgangs kravet til en hue at ens nivue er så man kan komme ind på et antal af dvs vidregående udd.. og nej jeg ved alle ikke kan komme ind på alle..

men fakta er jo man kan ikke søge ind på en vidregående udd. med en HG.. nivuet er for lavt fagligt.. tømre kan jo heller ikke gå ind direkte på en vidregående udd.. af samme grund.. nogle er fagligstærke og andre er håndværksmessige stærke.. og det kan man da vel godt være stolt af uden en hue... som er en hapset tradition fra de gynasielle udd.

Anmeld

29. januar 2012

A&F

AalborgPigen skriver:

Syntes det er svært at bruge ordet fortjener.. Fordi den der læser til butiksassistent er vel lige så god som en læge ? På hver sin måde.. Vi kan jo ikke alle være læger.. Så er der ingen til at sælge dig mad? sælge dig tøj osv?

Ja det er rigtigt nok, men synes dog stadig, at huen er forbeholdt dem med en gymnasiel eksamen .  Men fred være med at alle får en hue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.