Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.994 visninger
183 svar
0 synes godt om
28. januar 2012

Muffin_girl

Ja jeg bestod HGV her i januar..

Og jeg besluttede at jeg ville have en "studenter"hue.. Ikke fordi jeg er student..

Men fordi jeg ville have et lille bevis på jeg var færdig.. Jeg er til dels enig i at man kun skal have en fordi man er gymnasiel.

Men mener at alle fortjener en, fordi de er glade for deres indsats. Og fordi de vil have et minde om det de har opnået.

Jeg havde fx kun min på 3 dage sammenlagt.. Til diverse arrangementer.. Og nu pynter den på hylden. Og jeg kan sige til mig selv, at jeg har opnået noget jeg ønskede.. Eftersom jeg har en tjeneruddannelse i forvejen, er det bare for at jeg kan kigge på den og være stolt af mig selv

Men hvad er din mening ? 

Husk nu alle er forskellige - hold den pæne tone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

MorTilEn2013Dreng

Jeg synes nu mest det kun passer til htx hhx og hf  altså dem på gymnasiet. Da en hg jo er en erhvervs uddannelse skal de ikke have og heller ikke håndværkere eller sosu 

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

Malou&Anders skriver:

Jeg synes nu mest det kun passer til htx hhx og hf  altså dem på gymnasiet. Da en hg jo er en erhvervs uddannelse skal de ikke have og heller ikke håndværkere eller sosu 

Det er heller ikke kun HG jeg mener.. Men generelt..

Men altså det er jo kun stx der er den rigtigt student ? Hvad så med de andre? 

Anmeld

28. januar 2012

SS82

Jeg er både hhx student og har taget den 4 årige frisør uddannelse. Jeg personligt synes kun at studenterhuen hører til på gymnasielle uddannelser altså hhx/hg, gymnasiet/hf og htx. På frisørskolen er de de senere år også begyndt at gi dem, synes bare ikke den hører til der. Det er et håndværkerfag hvor du er i lærer, lige som tømrer, elektrikker osv. Det er bare min mening - sikkert lidt gammeldags. 

Studenterhuen hører til hos studenterne i min verden. 

Men stort tillykke med den.

Anmeld

28. januar 2012

Masig

I princippet synes jeg kun det er de gymnasielle uddannelser der skal have huer.. ellers kan man jo blive ved og så skal der være huer til alting og så tror jeg måske det specielle går lidt af det...

Men kan godt følge dig i det der med at have et bevis på man er blevet færdig... da jeg blev færdig på uni synes jeg da egentlig også det var lidt tamt bare at få et stykke papir hehe... Men mit diplom er rammet fint ind, og så må det jo bare være bevis nok - også selvom jeg ikke kan vise det frem ude i byen hehe...

Anmeld

28. januar 2012

MorTilEn2013Dreng

AalborgPigen skriver:

Det er heller ikke kun HG jeg mener.. Men generelt..

Men altså det er jo kun stx der er den rigtigt student ? Hvad så med de andre? 

Når ja den glemte jeg. Men det jo en smagssag om man vil have en eller ej er der jo ingen der kan bestemme. Men de blå og røde er de rigtig og ikke lilla orange synes jeg ikke hører til. Men man bestemmer jo selv  

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

Slott skriver:

Jeg er både hhx student og har taget den 4 årige frisør uddannelse. Jeg personligt synes kun at studenterhuen hører til på gymnasielle uddannelser altså hhx/hg, gymnasiet/hf og htx. På frisørskolen er de de senere år også begyndt at gi dem, synes bare ikke den hører til der. Det er et håndværkerfag hvor du er i lærer, lige som tømrer, elektrikker osv. Det er bare min mening - sikkert lidt gammeldags. 

Tak Men vil give til dels ret Jeg fik jo også et svendebrev da jeg blev udlært tjener.. Men jeg har ikke købt den for at sige jeg er student. Men mest for min egen skyld Selvom det er penge ud af vinduet .. 

Anmeld

28. januar 2012

L-Mortil3

Min mening er at studenterhuen retmæssigt hører hjemme hos studenter der har studeret 3år + . Som den i starten kom frem i historien . Jeg synes den har en historisk betydning og noget man bør værne om... At der så nu findes hvad ... 23 "studenter"huer, det er jo så hvad det er.

Misforstå mig nu ikke! Jeg synes bestemt alle bør få et flot symbol på afsluttet uddannelse , helt sikkert ... Men en "STUDENTER" hue bliver det bare aldrig i min optik

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

Masig skriver:

I princippet synes jeg kun det er de gymnasielle uddannelser der skal have huer.. ellers kan man jo blive ved og så skal der være huer til alting og så tror jeg måske det specielle går lidt af det...

Men kan godt følge dig i det der med at have et bevis på man er blevet færdig... da jeg blev færdig på uni synes jeg da egentlig også det var lidt tamt bare at få et stykke papir hehe... Men mit diplom er rammet fint ind, og så må det jo bare være bevis nok - også selvom jeg ikke kan vise det frem ude i byen hehe...

Jeg tror nu også at huerne er lavet mest for at tjene penge Men jeg er da også skide glad for mit svendebrev ... Men altså huen har jeg bare en andet forhold til.. Men jeg mener at huen jo i princippet kun er til den røde/sorte student

Anmeld

28. januar 2012

MorTilEn2013Dreng

Slott skriver:

Hg er en erhversuddannelse  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.