Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Pige2009

raca skriver:

okey.. det var jeg ikke klar over jeg var sikker på at man ikke kunne,er der ikke et adgangskursus.. de skal bestå.

jeg ved at ved teknikum.. kan man vist vælge relevant udd retning. men skal bestå et studenterkurses af en art før man starter..

Nej, det skal man ikke. Har lige fundet optagelseskravene her

http://www.eal.dk/eal/Optagelse-796.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

raca

Baagøe skriver:

Nej, det skal man ikke. Har lige fundet optagelseskravene her

http://www.eal.dk/eal/Optagelse-796.aspx

åh det er forde det er en tekninkker udd.. må det være.. jeg trode konstruktør lå på linje med teknikum ingeniøre.. 

kors i hytten en jungle...

Anmeld

29. januar 2012

raca

Baagøe skriver:

Ja, men man læser jo ikke på uni for at blive professionsbachelor En rigtig BA er en som læser på uni. Professionsbachelor er jo kun blevet det fordi, det så var nemmere at sammenligne med udlandet.

En rigtig bachelor er i min optik f.eks. BA i historie

Professionsbachelor læser man på et erhvervsakademi. (Ikke at det gør dem mindre værd)

proff bachelor er jeg helt med på.. jeg havde ikke lige styr på uni delen også...

jeg går selv på en prof bach.. og det er fint med mig.. men ja nivuet er ikke lige så højt som eks uni udd.

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

raca skriver:

åh det er forde det er en tekninkker udd.. må det være.. jeg trode konstruktør lå på linje med teknikum ingeniøre.. 

kors i hytten en jungle...

Mener du teknikum? I Odense læser man til ingeniør på universitetet Men ja... bygningskonstruktør rangerer lige under og jeg mener, man med en bygningskonstruktøruddannelse kan få merit og gennemføre en ingeniøruddannelse på 2 år i stedet for normeret 3½ på diplomingeniør

Du har ret - det er en jungle

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

raca skriver:

proff bachelor er jeg helt med på.. jeg havde ikke lige styr på uni delen også...

jeg går selv på en prof bach.. og det er fint med mig.. men ja nivuet er ikke lige så højt som eks uni udd.

Uagtet hvad er man jo godt stillet med en uddannelse Hvad læser du?

Anmeld

29. januar 2012

MortilElias2010

Baagøe skriver:

Faldt lige over dit indlæg i denne debat og det rørte mig Derfór vil jeg sige: GODT GÅET!  

Stort tillykke med uddannelsen

Tak hvor er du sød

Anmeld

29. januar 2012

MorTilEn2013Dreng

Baagøe skriver:

Du kan også kun få SU i 6 år

Os derfor at jordemoder uddannelse skulle være meget kortere hvis jeg skulle have den ellers kan jeg ikke

Anmeld

30. januar 2012

Filuca

Line&Liam&Milan skriver:

Min mening er at studenterhuen retmæssigt hører hjemme hos studenter der har studeret 3år + . Som den i starten kom frem i historien . Jeg synes den har en historisk betydning og noget man bør værne om... At der så nu findes hvad ... 23 "studenter"huer, det er jo så hvad det er.

Misforstå mig nu ikke! Jeg synes bestemt alle bør få et flot symbol på afsluttet uddannelse , helt sikkert ... Men en "STUDENTER" hue bliver det bare aldrig i min optik

Enig

Anmeld

30. januar 2012

FrkZier

AalborgPigen skriver:

Tror jeg vil opfinde noget

ku være en god money-maker :p

Anmeld

30. januar 2012

Muffin_girl

k skriver:

ku være en god money-maker :p

Helt sikkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.