Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Plysbjørnen

Ja jeg bestod HGV her i januar..

Og jeg besluttede at jeg ville have en "studenter"hue.. Ikke fordi jeg er student..

Men fordi jeg ville have et lille bevis på jeg var færdig.. Jeg er til dels enig i at man kun skal have en fordi man er gymnasiel.

Men mener at alle fortjener en, fordi de er glade for deres indsats. Og fordi de vil have et minde om det de har opnået.

Jeg havde fx kun min på 3 dage sammenlagt.. Til diverse arrangementer.. Og nu pynter den på hylden. Og jeg kan sige til mig selv, at jeg har opnået noget jeg ønskede.. Eftersom jeg har en tjeneruddannelse i forvejen, er det bare for at jeg kan kigge på den og være stolt af mig selv

Men hvad er din mening ? 

Husk nu alle er forskellige - hold den pæne tone

Jeg vil mene at dem som tager en ungdomsuddannelse, som gør dem berretiget til at komme på Universitetet. DVS. HHX, HTX og STX

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

MorTilEn2013Dreng

AalborgPigen skriver:

Det lyder ellers skide spænende

Det gøre det nemlig men tager kun jordemor uddannelsen hvis jeg kan tage den på kortere tid efter sygeplejerske. For syv år på su er mange år 

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

Malou&Anders skriver:

Det gøre det nemlig men tager kun jordemor uddannelsen hvis jeg kan tage den på kortere tid efter sygeplejerske. For syv år på su er mange år 

ja  hold da op !!! Det er ikke til at holde ud

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

Aniteb skriver:

Jeg vil mene at dem som tager en ungdomsuddannelse, som gør dem berretiget til at komme på Universitetet. DVS. HHX, HTX og STX

Til dels enig

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

raca skriver:

nu er nevuet jo sat efter at man skal kunne komme ind på en vidregående udd...så det må være adgangs kravet til en hue at ens nivue er så man kan komme ind på et antal af dvs vidregående udd.. og nej jeg ved alle ikke kan komme ind på alle..

men fakta er jo man kan ikke søge ind på en vidregående udd. med en HG.. nivuet er for lavt fagligt.. tømre kan jo heller ikke gå ind direkte på en vidregående udd.. af samme grund.. nogle er fagligstærke og andre er håndværksmessige stærke.. og det kan man da vel godt være stolt af uden en hue... som er en hapset tradition fra de gynasielle udd.

Det er din mening at det er sådan Men er enig i at man burde opfinde noget andet frem for en hue

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

A&F skriver:

Ja det er rigtigt nok, men synes dog stadig, at huen er forbeholdt dem med en gymnasiel eksamen .  Men fred være med at alle får en hue

Ja har du ret i

Anmeld

29. januar 2012

Kay

AalborgPigen skriver:

Det er heller ikke kun HG jeg mener.. Men generelt..

Men altså det er jo kun stx der er den rigtigt student ? Hvad så med de andre? 

nu har jeg ikke læst hele tråden endnu... men ville lige rette dig... hf er også gymnasiet... det er bare en 2 årrig istedet for 3 årrig...

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

Kay skriver:

nu har jeg ikke læst hele tråden endnu... men ville lige rette dig... hf er også gymnasiet... det er bare en 2 årrig istedet for 3 årrig...

Ja men ikke ifølge gamle traditioner .. Siger folk.. At det kun er STX.. Hf er da handel.. Men jeg kan ikke sige det.. jeg er ikke ekspert i studier

Anmeld

29. januar 2012

Kay

AalborgPigen skriver:

Ja men ikke ifølge gamle traditioner .. Siger folk.. At det kun er STX.. Hf er da handel.. Men jeg kan ikke sige det.. jeg er ikke ekspert i studier

nej hf er ikke handel...

hg er handel

hf er næsten det samme som stx... på samme skole... samme lære... og samme fag... der er bare flere valg fag... og man skal havde 10 klasse eller erhvervserfaring for at komme ind... samtidig skal du til eksamen i alle fag og ikke kun i nogle som stx. og så få hf'ere ikke årskaraktere...

har selv en hf så ved hvad jeg snakker om

jeg gad ikke tage en stx fordi jeg syntes at mange af de 1.g'ere jeg mødte rundt omkring var umodne og ikke viste hvad de ville (ja en fordom...) jeg viste jeg ville være pædagog... så jeg valgt de valgfag jeg mente ville styrke mig til at komme på seminariet... det var drama, billedkunst, psykologi og samfundsfag... (altså intet med handdel at gøre )

Anmeld

29. januar 2012

MortilElias2010

AalborgPigen skriver:

Tillykke med din uddannelse Kan godt forstå du er stolt grite lidt da jeg læste dit indlæg.. Kan kun være enig.. Syntes bare det var sødt skrevet

Hvor er du sød mange tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.