Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

raca

LevisMor skriver:

ALLE har fortjent en hue, bare fordi man har taget en gymnasiel udd. er man ikke mere fortjent til en hue, desuden kan man købe huer til andre udd også...

Jeg har gået på sosu og det er en lige så fin udd som alle andre, så dem som har en gymnasiel udd skal ikke stikke snuden for højt i vejret

hvor står der at det ikke er en fin uddanelse..

men jo det er netop din holdning der har gjordt det mugligt at alle bae skal havde en hue.. for ingen skal jo være mere/bedre/anderledes end en selv..

så når alle bliver lige.. så må alle også havde en studenter hue.. forde studenterne skal ikke havde eneret på noget.. for de skal jo ikke tro de er noget specialt..

men for alle er det jo special at få en udd. så man bliver noget.. men hvorfor kan man så ikke finde på noget spicialt at gøre tage på el.. i stedet for at plagiere studenternes hue..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

raca

Baagøe skriver:

Men det er jo fordi, kravene for optagelse på gymnasiet desværre er blevet slækket, så uddannelserne på en eller anden måde udhuler sig selv, hvilket er en skam

det er vi helt enige i...

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

raca skriver:

jammen det er jo også blevet lettere at komme ind på dvs vidregående uddannelser.. eller dvs bachelor udd.

ved sygepleje kan man jo komme ind hvis man har en SSA+ lidt hf fag.

man kan komme ind som pæd hvis man har en PGU + evt enkelte HF fag..

osv... det er ikke kun gymnasiet der giver adgang til vidregående udd..

Men der er jo forskel på en rigtig bachelor og en professionsbachelor For at komme ind på en længere videregående uddannelse på universitetet eller handelshøjskolen skal man som oftest have gennemført en 3-årig gymnasiel uddannelse

Anmeld

29. januar 2012

Levi&LilysMor

hvor står der at det ikke er en fin uddanelse..

men jo det er netop din holdning der har gjordt det mugligt at alle bae skal havde en hue.. for ingen skal jo være mere/bedre/anderledes end en selv..

så når alle bliver lige.. så må alle også havde en studenter hue.. forde studenterne skal ikke havde eneret på noget.. for de skal jo ikke tro de er noget specialt..

men for alle er det jo special at få en udd. så man bliver noget.. men hvorfor kan man så ikke finde på noget spicialt at gøre tage på el.. i stedet for at plagiere studenternes hue..

Man bliver aldrig lige, og det vil ikke hedde en studenter hue i mit tilfælde men en hue, man er student når man har udført en gym.udd. Men derfor kan jeg ikke se noget prblem i at andre også kan få en hue, som bevis for at have nået et mål....

Men nu er jeg en af dem som synes det er fuldstændig ligemeget om alle kan få en hue, altså so what, huerne er ikke ens i farven, så man skal nok kunne se forskel, hvor man kommer fra...

Anmeld

29. januar 2012

grinny

Så lige nogle snakkede om niveua C og B 

Jeg ved ikke med STX men på HHX (som jeg afslutter til sommer) har jeg 6 A-fag, 1 B-fag og 2 C-fag - så nej, man kommer ikke igennem på "kun" C og B niveau  

Anmeld

29. januar 2012

raca

Baagøe skriver:

Men der er jo forskel på en rigtig bachelor og en professionsbachelor For at komme ind på en længere videregående uddannelse på universitetet eller handelshøjskolen skal man som oftest have gennemført en 3-årig gymnasiel uddannelse

man kan gå på universitet direkte fra en profetion bachlor..

så om pæd og lære..

hvad er en rigtig batchlor?... jeg har ikke 100% styr på hele uddanelses verden

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

Rødtoppen skriver:

Jeg forstår godt TS og andre at de gerne vil have en form for "bevis" for at de har nået et mål i livet og som kan gøre dem stolte af det de har bedrevet! Så for min skyld ingen alarm om huen så er regnbuefarvet, laksefarvet, grøn med stjerner, blå og rød, sort og gul... ! Det står jer absolut frit for at nyde at I har nået et mål og vis dem så for gud og hver mand - møder I mig, vil jeg med glæde sende jer et kæmpe smil og et tillykke med på vejen og være stolte på jeres vegne!

Kærlig hilsen, den nyuddannede pædagog pr. 27. januar 2012 som dog ikke har en hue  men græd da jeg tog min lille dreng op i armene efter eksamen og fortalte ham, at mor endelig har en uddannelse og er meget meget stolt!

Faldt lige over dit indlæg i denne debat og det rørte mig Derfór vil jeg sige: GODT GÅET!  

Stort tillykke med uddannelsen

Anmeld

29. januar 2012

raca

LevisMor skriver:

Man bliver aldrig lige, og det vil ikke hedde en studenter hue i mit tilfælde men en hue, man er student når man har udført en gym.udd. Men derfor kan jeg ikke se noget prblem i at andre også kan få en hue, som bevis for at have nået et mål....

jammen hvorfor finder de så ikke noget mere genialt at tage på end en studenterhue lookalike ?... jeg syntes det enten er mangel på opfindsomhed fra udd side.. eller et ønske om kopiring fra dem der tager udd..

Anmeld

29. januar 2012

Levi&LilysMor

raca skriver:

jammen hvorfor finder de så ikke noget mere genialt at tage på end en studenterhue lookalike ?... jeg syntes det enten er mangel på opfindsomhed fra udd side.. eller et ønske om kopiring fra dem der tager udd..

Tja.. ?? Det er jo så lige det...

Anmeld

29. januar 2012

cash83

LevisMor skriver:

ALLE har fortjent en hue, bare fordi man har taget en gymnasiel udd. er man ikke mere fortjent til en hue, desuden kan man købe huer til andre udd også...

Jeg har gået på sosu og det er en lige så fin udd som alle andre, så dem som har en gymnasiel udd skal ikke stikke snuden for højt i vejret

Ja man kan få i alle farver for de forskellige udd. og ja den røde og blå vil altid være dem som er brugt mest, men derfor kan vi andre godt bestille vores , vi har også ret til et bevis som står på vores hylde, for den store indsats vi selv har gjort, Jeg købte en hue da jeg var færdig som sosu hjælper og køber en igen når jeg er færdig sosu assistent!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.