omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Isabella_mor

tjah, hvis barnet ikke lider overlast så er det vel ikke omsorgssvigt. barnet får jo den omsorg det skal have, om det så er fra dp'eren eller en forældre kan det jo være ligegyldigt.. 

personligt så vil jeg helst se mit barn så meget som muligt.. efter jeg er begyndt at arbejde igen så ser jeg ham jo mindre og mindre... så når jeg har fri bliver han afleveret sent og hentet tidligt..

(altså, afleveret kl 9-10 stykker og hentet igen kl 14 eller 15. )

fordi jeg syntes det er vigtigt at han kommer derhen til sine "kammerater" det har han også brug for, det er jo i hans rutine nu at han går i vuggestue og så har jeg også lidt alene tid.. hvor jeg kan fede den eller rydde op eller hvad nu jeg har lyst til.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

isabellasmor

Ansemusen skriver:

Selvfølgelig må man da gerne have alenetid UDEN børn engang imellem! Man har fået børn for at være sammen med dem, elsker dem, lære dem en masse ting, se dem udvikle sig og vokse op og meget mere. Men jeg tror de færreste kan holde en sund mental balance, hvis de altid er sammen med deres børn. Jeg elsker både at være sammen med min elskede søn, men også at være alene

Det har min sundhedsplejerske i sin tid KUN omtalt som værende helt helt normalt og sundt!
Alle mennesker (i hvert fald de fleste) har brug for tid til sig selv, eller i hvert fald fritid uden børn (altså ikke kun tid uden børn mens man arbejder, men FRITID).

Det at være en god forælder er både at passe på sit barn OG på sit barns forældre og på sit barns forældres parforhold

det er vi fuldkommen enige i 

så vidt jeg kan se skriver jeg "LIGE NÅR MAN LYSTER DET"... 

alenetid er der rig mulighed for når barnet sover, eller er sammen med farmand osv.. jeg synes ikke man skal ( som en DAGLIG TING) lade sit barn passe, eller være i institution flere timer, for at være "sig selv"....

Anmeld

26. januar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

altså jeg går hjemme til jeg starter uddannelse til sommer. og min datter er i vuggestuen til kl 15 (fra kl 8). fra 12-15 sover hun så dernede og får lidt mad sammen med de andre.

Jeg holder fri dage med hende til tider, men kan godt mærke at hun savner de andre børn og det sociale der sker i vuggestuen. så jeg er af den overbevisning at så længe børnene har det godt dernede så kan det vel kun gavne dem.

Nu er vores barn vores første og vi er lige flyttet så ingen mødregrupper eller børn på hendes alder andet sted.

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

Ansemusen skriver:

Tingene er ikke sort/hvide  Vores søn spiser morgenmad i dagplejen, da han er en rigtig sovetryne. Derfor har vi valgt at han får lov til at sove så længe det kan lade sig gøre frem for at han skal vækkes tidligere for at nå at spise morgenmad herhjemme. Børn ved jo ikke at vi voksne går og bilder hinanden ind at det er sååå vigtigt at spise morgenmad sammen. Det vigtige tror jeg er, at hver familie finder den rytme som passer for dem (både for forældre og børn), og at man giver tid til kvalitetstid med sine børn, lytter til sine børn, ser sine børn osv. Masser af kærlighed, omsorg, tryghed og anerkendelse

jeg kan bare snakke udfra hvad jeg har oplevet, og der er min mening, at børn har bedst af at have rutiner som morgenmad etc, derhjemme. 

jeg skal ikke pege fingre af jeres levemåde, men jeg har en holdning og der behøver vi ikke være enige 

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

Aprilmor11 skriver:

Altså jeg syns godt at man kan lave noget med børn i hjemmet. Det gøre mange andre. Det er ikke nemt at nå ALT det man ville. Men noget af det kan man nå. Jeg er alene og har min søn 24/7, men får stadig ryddet op, vasket tøj, vasket op osv. Men det er jo som sagt hendes valg hvad hun ville. Jeg syns bare at det er synd for børnene

enig

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

Omsorgssvigt....nej!

Men simpelhen usmageligt i mine øjne! Det ER forkert, og man kan sagtens lave noget i hjemmet med børnene, og forøvrigt tager det jo ikke 40-50 timer om ugen at holde hus!

Jeg har 5 børn i forskellige aldre, og de nyder da at hjælpe til. Den bette kan sagtens være med til at ordne vasketøj, lave mad osv.

Og de sætter stor pris på at komme med ud at handle! Og jeg nyder at have dem med alle sammen (Uden min mand da han arbejder fra 6 til 18 hver dag). Vi hygger os, griner og fjoller og alle hjælper både med at fylde vognen, slæbe varene osv,

Mener generelt det er en dårlig undskyldning.....at man intet får lavet fordi man har børn i huset! Det er et spørgsmål om overblik, system og lyst.

Desuden har alle børn behov for frihed til at gøre lige det de har lyst til og det kan de ikke gøre i DP eller BH. Hvis vi har behov for enetid som forælder....hvorfor skulle vores børn så ikke have det også?

Ser desværre selv alt for mange børn der nærmest bor i BH/DP.....og de bruger hver evig eneste dag på at spørger : hvornår bliver jeg hentet, hvornår kommer min mor osv. Det er deleme mere synd......ja det var så bare min mening... og skynder mig at tilføje at mine børn også går i SFO/BH, dog kun 5-6 timer dagligt, med 1 ugentligt fridag. Jeg henter altid så snart jeg kan og tager aldrig hjem uden ungerne. Og de holder altid ferei når jeg gør. De store holder ydermere ferie i hele skolens sommerferie og på alle skolens lukkedage.

Er Så enig ! 

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

isabellasmor skriver:

Omsorgssvigt....nej!

Men simpelhen usmageligt i mine øjne! Det ER forkert, og man kan sagtens lave noget i hjemmet med børnene, og forøvrigt tager det jo ikke 40-50 timer om ugen at holde hus!

Jeg har 5 børn i forskellige aldre, og de nyder da at hjælpe til. Den bette kan sagtens være med til at ordne vasketøj, lave mad osv.

Og de sætter stor pris på at komme med ud at handle! Og jeg nyder at have dem med alle sammen (Uden min mand da han arbejder fra 6 til 18 hver dag). Vi hygger os, griner og fjoller og alle hjælper både med at fylde vognen, slæbe varene osv,

Mener generelt det er en dårlig undskyldning.....at man intet får lavet fordi man har børn i huset! Det er et spørgsmål om overblik, system og lyst.

Desuden har alle børn behov for frihed til at gøre lige det de har lyst til og det kan de ikke gøre i DP eller BH. Hvis vi har behov for enetid som forælder....hvorfor skulle vores børn så ikke have det også?

Ser desværre selv alt for mange børn der nærmest bor i BH/DP.....og de bruger hver evig eneste dag på at spørger : hvornår bliver jeg hentet, hvornår kommer min mor osv. Det er deleme mere synd......ja det var så bare min mening... og skynder mig at tilføje at mine børn også går i SFO/BH, dog kun 5-6 timer dagligt, med 1 ugentligt fridag. Jeg henter altid så snart jeg kan og tager aldrig hjem uden ungerne. Og de holder altid ferei når jeg gør. De store holder ydermere ferie i hele skolens sommerferie og på alle skolens lukkedage.

Er Så enig ! 

Måske er det nemmere bare at afskaffe dags inst - der er jo mange der synes det er synd for børnene at de skal være afsted så meget pr dag... 

Der er altså nogle forældre som har kørsel til og fra arbejde som er længere væk fra inst. 

Synes der er en del der ser det som et problem... 

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

Mira0911 skriver:

Måske er det nemmere bare at afskaffe dags inst - der er jo mange der synes det er synd for børnene at de skal være afsted så meget pr dag... 

Der er altså nogle forældre som har kørsel til og fra arbejde som er længere væk fra inst. 

Synes der er en del der ser det som et problem... 

Nu er dette ment, som ts skriver NÅR FORÆLDRENE GÅR HJEMME. som jeg skrev i et tidliger svar, så er det noget HELT andet når man ikke har MULIGHEDEN for at have dem hjemme.. Men når man HAR muligheden synes jeg det er noget fis at sende dem afsted i flere timer.

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

isabellasmor skriver:

Nu er dette ment, som ts skriver NÅR FORÆLDRENE GÅR HJEMME. som jeg skrev i et tidliger svar, så er det noget HELT andet når man ikke har MULIGHEDEN for at have dem hjemme.. Men når man HAR muligheden synes jeg det er noget fis at sende dem afsted i flere timer.

Ja det er jeg godt klar over... 

Så det er noget fis at jeg sender min den store pige i dagpleje når jeg barsler den herhjemme? Hun har fridage... 

Anmeld

26. januar 2012

betski

Anonym skriver:

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

Det er på ingen måde omsorgssvigt. Hvad får dig til at tænke sådan? Man kan aldring helt vide baggrunden for andres valg. Nu ved jeg ikke om du er dagplejer, men end ikke hende kender baggrunden for forældrens valg, og så længe barnet er sund, rask og trives, ja så kan jeg ikke forstå sådan et spørgsmål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.