omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

isabellasmor

PT skriver:

Min datter er ikke afsted, for at jeg kan få ordnet hus og hjem.

Hun er afsted for at være sammen med jævnaldrende - og hvis det kun skulle være i ny og næ, ville det for det første ikke være nok og for det andet ville det blive forvirrende for hende.

Hun har en rutine og en dagligdag, og den nyder hun.

Men vi har forskellige holdninger, jeg vil dog igen understrege, at jeg sender hende afsted for hendes skyld - ikke for min

Jeg har bare set alt for tit, at forældrne sender afsted "for børnenes skyld", men at børnene altså virkede af anden opfattelse.. men fungere det for jer alle, så er det jo det der tæller 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

isabellasmor

duddi. skriver:

Tvivler på det er bedst for barnet at være hjemme, hvis mor er sygemeldt.

Man kan være sygemeldt for så mange ting

Anmeld

26. januar 2012

betski

isabellasmor skriver:

Man kan være sygemeldt for så mange ting

Ja nemlig

Anmeld

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
isabellasmor skriver:

Jeg har bare set alt for tit, at forældrne sender afsted "for børnenes skyld", men at børnene altså virkede af anden opfattelse.. men fungere det for jer alle, så er det jo det der tæller 

Hvor gammelt er dit barn?

Ja, undskyld jeg spørger, men hvis du ikke har en to-tre årig, kan det godt være svært at sætte sig ind i, hvad de behøver for at blive stimuleret, - det er nemlig meget anderledes fra, hvad de behøver det eller de første to leveår

Anmeld

26. januar 2012

FrkLarsen

Anonym skriver:

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

Mhmm, jeg ved sku ikke hvad jeg synes 

Jeg er midlertidigt hjemmegående, og jeg ville aldrig lade min datter være i dp i 10 timer, bare for at nå nogen ting herhjemme.. Det klare jeg løbene.

Har man arbejde som kræver ens tid som ene forældre er der jo ikke andet for end at hente barnet når man har fri, eller få sin samlever til at hende barnet hvis ikke der er arbejde inkluderet. 

Det kan ses fra mange sider. 

Min datter er i dp fra kl ca. 9-15 +/-  Hun elsker sin dp 

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

PT skriver:

Hvor gammelt er dit barn?

Ja, undskyld jeg spørger, men hvis du ikke har en to-tre årig, kan det godt være svært at sætte sig ind i, hvad de behøver for at blive stimuleret, - det er nemlig meget anderledes fra, hvad de behøver det eller de første to leveår

Min datter er 3 mdr.

men som jeg har skrvet før, så har jeg set mange tilfælde ( har både arbejdet med de store altså bh, og med de små i vuggestuen) . 

Anmeld

26. januar 2012

Maja88

PT skriver:

Det kommer slet ikke i nærheden af noget, jeg ville definere som omsorgssvigt, nej. Faktisk meget langt fra.

Som jeg tidligere har skrevet i debatten, kan der være grunde, familien ikke deler med andre, til at børnene har så lange dage.

Men lige meget hvad, så får de vel masser af omsorg i dp og bliver ikke svigtet på nogen måde.

Ja, det er lange dage - men sådan er vi så forskellige

en hvis barnet nu afleveres halv 9 til formiddagsmad.. de skal på tur kl 9... der går de.. så kommer de hjem.. spiser frokost og sover så måske 2-4 timer.. så render tiden

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

isabellasmor skriver:

Min datter er 3 mdr.

men som jeg har skrvet før, så har jeg set mange tilfælde ( har både arbejdet med de store altså bh, og med de små i vuggestuen) . 

Du skriver tidligere at du har 5 børn? eller har jeg misforstået noget?

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

duddi. skriver:

Ja nemlig

selvfølgelig kan der være forskellige grader, og "sygdomme", som gør situationen anderledes, men det regnede jeg med man selv kunne tænke sig frem til 

Anmeld

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Maja88 skriver:

en hvis barnet nu afleveres halv 9 til formiddagsmad.. de skal på tur kl 9... der går de.. så kommer de hjem.. spiser frokost og sover så måske 2-4 timer.. så render tiden

Helt enig.

Jeg er selv hjemme på barsel, men min datter kommer ikke senere end 8.30, da de der spiser morgenmad og dagen "begynder" kl 9.

Jeg henter hende kl 15 (nogle gange 15.30, hvis jeg har noget, jeg skal lave om eftermiddagen).

Hun sover til kl 14.30, og VIL have eftermiddagsmad hos dp, inden jeg henter hende.

Jeg har skrevet mange gange, at der kan være mange årsager til, at børnene har så lange dage (som 9-10 timer er), og at man skal passe på med at dømme så hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.