omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

isabellasmor

Mira0911 skriver:

Ja det er jeg godt klar over... 

Så det er noget fis at jeg sender min den store pige i dagpleje når jeg barsler den herhjemme? Hun har fridage... 

hvis vi snakker om 6-7 timer, så synes jeg klart JA... men vi er jo som sagt forskellige af holdning... men hvis du selv har det godt med det, hvorfor føler du dig så truffet ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Mira0911

isabellasmor skriver:

hvis vi snakker om 6-7 timer, så synes jeg klart JA... men vi er jo som sagt forskellige af holdning... men hvis du selv har det godt med det, hvorfor føler du dig så truffet ? 

Jeg føler mig godt stødt af folk synes 6-7 timer er meget... Jeg forstår ikke at der skal hetze's om sådan noget... 

Dag inst er til for vi kan sende børnene afsted og de kan være sammen med deres legekammerater og få udfordringere... 

Hvis flertallet i danmark virkelig mener at det er synd at sende børnene afsted 6-7 timer eller mere om dagen - Så synes jeg da dag inst skulle afskaffes - det bliver så et problem for forældre som arbejder, tager udd. osv... Der kan man ikke bare sådan tage sine børn med.. 

Ja selvfølgelig er der bedste forældrene som kan tage børnene - Men sådan er det ikke her... Vi kan ikke aflevere vores børn ved nogle bedste forældre, hvis vi kunne det, så gjorde vi da også det... 

Anmeld

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
isabellasmor skriver:

Så du synes, det er omsorgssvigt at sende et barn afsted i 6-7 timer, når man selv går hjemme?

Min datter er afsted hver dag fra 8.30-15, selvom jeg går hjemme på barsel og venter på at føde. Jeg har uddybet tidligere i debatten mine grunde til dette, men det er ikke for min skyld - det er for min datters.

Og nej, jeg føler mig ikke "truffet" over du skriver dette, men jeg føler mig misforstået.

(ved godt svaret ikke var til mig, men min situation er pt meget lig Mira's )

Anmeld

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mira0911 skriver:

Jeg føler mig godt stødt af folk synes 6-7 timer er meget... Jeg forstår ikke at der skal hetze's om sådan noget... 

Dag inst er til for vi kan sende børnene afsted og de kan være sammen med deres legekammerater og få udfordringere... 

Hvis flertallet i danmark virkelig mener at det er synd at sende børnene afsted 6-7 timer eller mere om dagen - Så synes jeg da dag inst skulle afskaffes - det bliver så et problem for forældre som arbejder, tager udd. osv... Der kan man ikke bare sådan tage sine børn med.. 

Ja selvfølgelig er der bedste forældrene som kan tage børnene - Men sådan er det ikke her... Vi kan ikke aflevere vores børn ved nogle bedste forældre, hvis vi kunne det, så gjorde vi da også det... 

Selvom man kunne aflevere ved bedsteforældre (eller lade dem blive hjemme hos en selv, som jeg kunne), ville de jo stadig mangle bl.a stimulationen fra at være sammen andre børn.

Jeg valgte at have min datter hjemme meget længe - men det er ikke længere en mulighed, da hun ville kede sig, hvis hun ikke kom ud blandt andre børn og havde lidt tid væk fra mig.

Anmeld

26. januar 2012

Maja88

jeg har en datter som går i DP.. hun skulle gerne senest afleveres ihvertfald inden 9 og henter hende så hvis hun står op...

er først startet i skole i går så hun har været der mens jeg var hjemme,.

i går blev hun så afleveret 6.30 og tænkte.. så henter jeg hende da bare tidligt.. men hun blev først hentet kl 15.20 da hun sov længe og ved hun spiser lige når hun er stået op...

det er i mine øjne ikke omsorgssvigt nej

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

PT skriver:

Så du synes, det er omsorgssvigt at sende et barn afsted i 6-7 timer, når man selv går hjemme?

Min datter er afsted hver dag fra 8.30-15, selvom jeg går hjemme på barsel og venter på at føde. Jeg har uddybet tidligere i debatten mine grunde til dette, men det er ikke for min skyld - det er for min datters.

Og nej, jeg føler mig ikke "truffet" over du skriver dette, men jeg føler mig misforstået.

(ved godt svaret ikke var til mig, men min situation er pt meget lig Mira's )

Omsorgssvigten bliver defineret meget meget forkert synes jeg her i tråden... 

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

Mira0911 skriver:

Jeg skriver det så IGEN, når man går hjemme, synes jeg 6-7 timer er meget.... når det er pga arbejde eller skole er det noget andet... det er det hele tråden handler om. ts skrev "NÅR MAN GÅR HJEMME".

Anmeld

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Mira0911 skriver:

Omsorgssvigten bliver defineret meget meget forkert synes jeg her i tråden... 

Det kommer slet ikke i nærheden af noget, jeg ville definere som omsorgssvigt, nej. Faktisk meget langt fra.

Som jeg tidligere har skrevet i debatten, kan der være grunde, familien ikke deler med andre, til at børnene har så lange dage.

Men lige meget hvad, så får de vel masser af omsorg i dp og bliver ikke svigtet på nogen måde.

Ja, det er lange dage - men sådan er vi så forskellige

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

PT skriver:

Selvom man kunne aflevere ved bedsteforældre (eller lade dem blive hjemme hos en selv, som jeg kunne), ville de jo stadig mangle bl.a stimulationen fra at være sammen andre børn.

Jeg valgte at have min datter hjemme meget længe - men det er ikke længere en mulighed, da hun ville kede sig, hvis hun ikke kom ud blandt andre børn og havde lidt tid væk fra mig.

Jeg kan tydelig mærke på min datter når hun er hjemme på hendes fridage, at hun virkelig mangler de legekammerater omkring sig... 

Når hun er herhjemme på sine fridage, kan vi sagtens tage en omgang bagning af lidt hvert, hun elsker at bage osv... 

Når jeg giver Lina flaske og skifter ble, finder Julie straks sin talende dukke frem og barnevogn og gør det samme... Det kan hun få flere timer til at gå med...  

Selvfølgelig nyder jeg at have dem begge to hjemme sammen, det er dejligt og hyggeligt.. Hun har også brug for at komme ud i blandt andre børn... om 3 uger skal hun starte i børnehave, så det hele bliver spændende... 

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

PT skriver:

Det kommer slet ikke i nærheden af noget, jeg ville definere som omsorgssvigt, nej. Faktisk meget langt fra.

Som jeg tidligere har skrevet i debatten, kan der være grunde, familien ikke deler med andre, til at børnene har så lange dage.

Men lige meget hvad, så får de vel masser af omsorg i dp og bliver ikke svigtet på nogen måde.

Ja, det er lange dage - men sådan er vi så forskellige

Jeps... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.