omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

LenaJohansen

Nej vil nu ikke mene det er svigt..

Jeg kunne nu ikke finde på det, min datter kommer i dagpleje ved 8-9 tiden og blir som regel hentet ved 14 tiden, eller når hun engang vågner fra sin middagslur... Jeg går hjemme og er sygemeldt, pga bækkenløsning, så jeg har brug for at have lidt aflastning, men kunne aldrig finde på at sende hende afsted en HEL dag når jeg bare går herhjemme... Savner hende jo sindsygt når hun ikke er hjemme ved mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

BellaT

Det der undrer mig ved den type forældre er: Hvorfor savner de ikke deres børn helt sindssygt?!!

Hvordan kan de frivilligt vælge at undvære deres børn?

Omsorgssvigt er det ikke, men det er ikke et sundt forældre-barn forhold.

Anmeld

25. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
PT skriver:

Hvor gamle er børnene?

Har de særlige problemer, der måske er ekstra krævende af forældrene?

Har forældrene særlige problemer (som mange rigtig gode forældre kan have), der gør, at de måske ikke altid har det store overskud til børnene?

Er der andre ting i familiens liv, som gør at det hele er lidt svært for tiden, og for at børnene ikke skal mærkes af det, kommer de i institution for at have legekammerater og en hverdag?

Hvad jeg mener er, at der kan være mange sider af en sag, som andre ikke kender til, og som familien måske ikke deler med andre.

Ja, det er lange dage - men som sagt, så kan de have deres grunde til det

Anmeld

25. januar 2012

MaybeBaby

Ansemusen skriver:

Jeg synes der er stor forskel på at lade sit barn være i dagpleje/institution 9-10 timer hver dag, når man selv går hjemme og på at have en fridag og bruge den på sig selv! Jeg holder altså ikke min søn hjemme, når jeg har en fridag, men nyder den i FULDE DRAG! Jeg har hver weekend med ham hele dagen begge dage, men sjældent hele dage til mig selv. Så det synes jeg bare er luksus. Og det er ikke fordi jeg ikke nyder at være sammen med mit barn også!

Uanset om man går hjemme eller ej, tror jeg ikke børn har godt af at være i dagpleje/institution 9-10 timer hver dag. Barnet ved jo ikke om mor/far er hjemme eller ikke. Det handler om den tid de er passet uden for hjemmet.

Hvorvidt det er omsorgssvigt kan jeg ikke svare på på baggrund af oplysning om pasningstid uden for hjemmet. Det kan jo være at moren/faren tilgengæld er rigtig gode til at give barnet masser af positiv opmærksomhed og kvalitetstid, når de så er sammen, hvor mange forældre ellers stresser rundt.

Jamen så er vi jo enige

Anmeld

25. januar 2012

Malthes mor

Omsorgssvigt...Nej det er det ikke. Dels er det en priotering, og dels så skal der kigges på om barnet har det bedre i dagplejen end hjemme.

Mine drenge har min. 1 fridag om ugen. Jeg arbejder på et opholdssted. Så jeg har skiftende arbejdstider. Nogle dage priotere jeg, at aflevere dem og så få ordnet e masse herhjemme. De har bedre af at være afsted, end at gå herhjemme, hvor jeg stresser over vasketøj, rengøring, indkøb osv.

Når vi så holder fri sammen, så er jeg afslappende og vi hygger:-)

Så er foregår rengøring og alle de andre praktiske ting ALDRIG i weekenden, hvor drengene, manden og jeg er hjemme

Anmeld

25. januar 2012

morethanperfect

Har ikke læst alle siderne , for det gider jeg simpelthen ikke ..
Det meste jeg har læst , siger folk at man sagtens kan lave noget selvom børnene er i hjemmet .. Så vil jeg lige sige , det afhænger MEGET af barnet , og hvordan man bor .
Her skal vi ned fra førstesalen udenfor i vores skur for at ordne vasketøjet , og jeg vil hverken lade Oscar være alene heroppe , selvom det kun tager 5 min. og jeg gider ikke give ham overtøj på for at gå ned med vasketøj .. Så det kan jeg ikke ordne når han er hjemme ..

Jeg kan desværre ikke ha ham med ud at handle , da han er meget sensetiv , og simpelthen ikke kan klare det .. Vi syns faktisk det var blevet bedre med alderen , men det var det bestemt ikke alligevel 

Og så vil jeg gerne kunne støvsuge og vaske mit gulv, uden at Oscar får våde sokker af og gå rundt . Lyder måske total latterligt i nogles ører , men sådan er jeg .
Oprydning , er selvf. umuligt når han er hjemme , så det blir gjort om  aftenen .. 
Hvis jeg er hjemme , sender jeg ham alligevel i Dp. ved halv 9 tiden og henter ham igen ildt i 4 ..
Og nej , hvorfor skulle det være omsorgssvigt ??
Vi hygger når han kommer hjem , og jeg kan være glad og tilfreds med at der ser godt ud og jeg fik ordnet det jeg skulle .
Når han kommer hjem fra Dp. bruger jeg al min tid på at lege med ham , tage på legepladsen , gå ture osv. Og han får masser af kærlighed .. Er omsorgssvigt ikke hvor børnene mangler tryghed og kærlighed ?? For det gør han bestemt ikke .. 

Forstår ikke folk der har deres barn i dp. 10 timer hvis de alligevel er hjemme hele dagen , men hvis de f.eks. er på barsel , forstår jeg det godt .. 
Så igen , nogle mødre , hvis de f.eks. går sygemeldt med en depression eller lign. kan have det svært . Så syns jeg det er i orden at barnet et i dp. og moderen lige får noget tid for sig selv , så barnet kommer hjem til en glad mor som er overskud til det ..
Det blev vidst lidt lang ..

Anmeld

25. januar 2012

LISBETH:-)

Hvis det er noget der foregår HVER dag, HVER uge og ALLE måneder på et år og de ALDRIG har en fridag eller ferie

Så er det efter min mening omsorgssvigt. Børn har også brug for ferie!

Hvis det står så slemt til at de rent faktisk har det bedre i institutionen end derhjemme så er det da rigtig skidt.

Men det kan efter min mening ikke sammenlignes med at man indimellem holder fri uden sine børn, så længe børnene også har ferie og tid til at koble af.  

Anmeld

25. januar 2012

Sof

Jeg synes ikke det er omsorgssvigt, men et prioriteringsspørgsmål.

Jeg går hjemme på barsel lige nu og min datter er i institution fra 9-15. Dog får hun lov til at komme derover og spise morgenmad mellem 7-8 hvis hun vil og de dage hun er med bussen kan jeg først hente hende 15.30, men hun folder sin hverdag, men dog med korte dage.

Hellere lade barnet blive en halv til en hel time mere i institution og lege/hygge sig end at hive en træt unge med ud og handle. Dette er der stort set ingen børn der synes er hyggeligt når de er trætte og det ender for det meste i gråd og skæld ud, hvilket ikke er rart for nogen.

Så hellere have ordnet alt praktisk, hente barnet og gå hjem og hygge

Anmeld

25. januar 2012

Linea

Tin skriver:

Omsorgssvigt....nej!

Men simpelhen usmageligt i mine øjne! Det ER forkert, og man kan sagtens lave noget i hjemmet med børnene, og forøvrigt tager det jo ikke 40-50 timer om ugen at holde hus!

Jeg har 5 børn i forskellige aldre, og de nyder da at hjælpe til. Den bette kan sagtens være med til at ordne vasketøj, lave mad osv.

Og de sætter stor pris på at komme med ud at handle! Og jeg nyder at have dem med alle sammen (Uden min mand da han arbejder fra 6 til 18 hver dag). Vi hygger os, griner og fjoller og alle hjælper både med at fylde vognen, slæbe varene osv,

Mener generelt det er en dårlig undskyldning.....at man intet får lavet fordi man har børn i huset! Det er et spørgsmål om overblik, system og lyst.

Desuden har alle børn behov for frihed til at gøre lige det de har lyst til og det kan de ikke gøre i DP eller BH. Hvis vi har behov for enetid som forælder....hvorfor skulle vores børn så ikke have det også?

Ser desværre selv alt for mange børn der nærmest bor i BH/DP.....og de bruger hver evig eneste dag på at spørger : hvornår bliver jeg hentet, hvornår kommer min mor osv. Det er deleme mere synd......ja det var så bare min mening... og skynder mig at tilføje at mine børn også går i SFO/BH, dog kun 5-6 timer dagligt, med 1 ugentligt fridag. Jeg henter altid så snart jeg kan og tager aldrig hjem uden ungerne. Og de holder altid ferei når jeg gør. De store holder ydermere ferie i hele skolens sommerferie og på alle skolens lukkedage.

Meget rigtigt, velformuleret og inspirerende

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

At være i inst. mange timer om dagen er da ikke omsorgssvigt!!!!! 

Selvom jeg barsler den herhjemme med Lina... Får Julie stadig fridage ugentligt for at være sammen med os.. De dage hun er afsted om ugen hedder det fra 7 til 15.30 - Og det kalder jeg ikke omsorgssvigt!!! 

At være i inst. dagligt i få timer eller nogle dage om ugen i mange timer kan umuligt være omsorgssvigt!! 

Omsorgssvigt er det her: 

http://patienthaandbogen.dk/born/sygdomme/bornemishandling-24270.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.