omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Ansemusen

isabellasmor skriver:

Jeg synes det er tæt på en form for omsorgssvigt. Jeg synes det er noget meget mærkeligt noget at mange sender deres børn i institution når de bare render derhjemme. Ikke spiser morgenmad med dem, har endda oplevet folk sende deres børn afsted mens de er syge, for selv at gå hjem og have "voksentid" . Nej, der synes jeg sq man skulle have tænkt sig om før man valgte at starte familie. Hold op hvor ville jeg ikke gå glip af alle de ting de forældre går glip af, når de sender børnene afsted så mange timer hver dag ( vel og mærke hvis de bare går derhjemme, er det pga job, og defor en nødvendighed, så er det noget andet ) . 

Tingene er ikke sort/hvide  Vores søn spiser morgenmad i dagplejen, da han er en rigtig sovetryne. Derfor har vi valgt at han får lov til at sove så længe det kan lade sig gøre frem for at han skal vækkes tidligere for at nå at spise morgenmad herhjemme. Børn ved jo ikke at vi voksne går og bilder hinanden ind at det er sååå vigtigt at spise morgenmad sammen. Det vigtige tror jeg er, at hver familie finder den rytme som passer for dem (både for forældre og børn), og at man giver tid til kvalitetstid med sine børn, lytter til sine børn, ser sine børn osv. Masser af kærlighed, omsorg, tryghed og anerkendelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

Ikke hvis det kun er for en enkelt dag eller to, men hvis man går hjemme hver dag og lader sine børn være afsted så længe, synes ikke det er optimalt

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Anton er i dagpleje hver dag fra klokken 09.00 - 15.00, selvom jeg går sygemeldt herhjemme.

Anton har rigtig godt af en fast rytme i hverdagen og han elsker at være sammen med de andre i dagplejen, for der er aktivitet hele dagen

Jeg anser det bestemt ikke som omsorgssvigt - det er jo ikke anderledes end hvis jeg var på arbejde hver dag.

det er jo også en helt anden historie end den jeg skrev om.

Anmeld

25. januar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

så du mener altså ikke at børn har brug for en fridag eller en kort dag. at det gør ikke noget de er i institution 45-48 timer om ugen og de ikke holder ferie med deres forældre når de lige har taget en uges ferie sammen?

I Odense kan børnene ikke få lov at være så længe afsted - de SKAL holde ferie med forældrene, så hvis der er noget uldent ved det, så er pædagogerne lige så skyldige i min optik, hvis de ikke gør forældrene opmærksom på det eller måske laver en indberetning

Anmeld

25. januar 2012

DitteFisk

Nu ved jeg ikke om det er fordi du selv har dit barn idp 9-10 timerhver dag eller fordi du har en reel bekymring for nogle andres børn?

Hvis det er andres børn du har en bekymring for, så er min umiddelbare tanke, at hvis du tænker ordet omsorgssvigt, så skyldes det måske ikke kun de mange timer i dp? HVIS børnene lider under svigt i hjemmet, så vil jeg endda vove at påstå at måske er godt for børnene at de er i dp i mange timer hver dag - hvor der er stuktur på deres dag. HVIS nu deres forældre ikke orker de børn, så er det måske også bedre at børnene er hos nogen der kan rumme dem? 

Så omsorgssvigtet ligger nok ikke i demange timer i dp, men det udenom - sådan ville jeg se på det, men nu kender jeg jo slet ikke situationen. 

Anmeld

25. januar 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

det er jo også en helt anden historie end den jeg skrev om.

Men hvad vil du med indlægget? Bare have medhold i din holdning om, at dine familiemedlemmer omsorgssvigter deres børn? Eller om du skal melde dem, eller?

I hvert fald kan du nok ikke melde nogen for at hente deres børn sent eller ikke holde ferie med dem. Men det er uden tvivl rigtig synd, hvis de aldrig får ferie hjemme sammen med deres forældre  Det er en prioriteringssag, hvor jeg desværre synes at forældrene prioriterer forkert i forhold til deres børn! Det er så vigtigt for børn at have længere sammenhængende ferier med deres forældre. Men igen, hvis forældrene ikke magter det (ved ikke omd et er tilfældet), er børnene måske bedre tjent med at det er sådan som det er nu frem for, at de skulle være hjemme med nogle forældre som egentlig ikke gad dem!

Anmeld

25. januar 2012

Ansemusen

Gigl skriver:

Nu ved jeg ikke om det er fordi du selv har dit barn idp 9-10 timerhver dag eller fordi du har en reel bekymring for nogle andres børn?

Hvis det er andres børn du har en bekymring for, så er min umiddelbare tanke, at hvis du tænker ordet omsorgssvigt, så skyldes det måske ikke kun de mange timer i dp? HVIS børnene lider under svigt i hjemmet, så vil jeg endda vove at påstå at måske er godt for børnene at de er i dp i mange timer hver dag - hvor der er stuktur på deres dag. HVIS nu deres forældre ikke orker de børn, så er det måske også bedre at børnene er hos nogen der kan rumme dem? 

Så omsorgssvigtet ligger nok ikke i demange timer i dp, men det udenom - sådan ville jeg se på det, men nu kender jeg jo slet ikke situationen. 

Anmeld

25. januar 2012

Pige2009

PT skriver:

Min datter er afsted fra 8.30 - 15 hver dag - og det selvom jeg pt går hjemme på barsel.

Det er for hendes skyld, hun er afsted, da hun har brug for at være sammen med andre børn og blive stimuleret på en måde, som jeg ikke kan gøre (hun begyndte dog først i dp, da hun var 2 år gammel).

Jeg spiser ikke morgenmad med hende, da hun ikke er sulten, når hun vågner, så hun spiser, når hun kommer i dp.

Hun har dog en del fridage men aldrig korte dage, da jeg ikke vil rykke ved hendes rutiner i dp.

Jeg vil dog ikke kalde det omsorgssvigt, at jeg sender hende afsted, og jeg ville blive MEGET stødt og føle mig MEGET misforstået, hvis nogen anden kaldte det det, da jeg mener, jeg gør det for min datters skyld.

Hvis det stod til mig, ville jeg hellere have hende hjemme hele tiden - men hun er så stor, at det ikke ville være en løsning - hun ville rent ud sagt kede sig af at gå hjemme med mig hver dag.

Helt enig - Laura var også afsted i det tidsrum, da jeg gik ledig i en periode

Anmeld

25. januar 2012

Aprilmor11

come2 skriver:

Det synes jeg bestemt ikke det er

Jeg ville ikke kalde det omsorgssvigt. Men jeg syns personligt ikke at der er nogen grund til at barnet er i dagpleje/vuggestue så mange timer når man går derhjemme. Man kan nå meget på 4-6 timer. Men 9-10 timer ?? Arg, det er måske lige vildt nok når man bare går der hjemme. Men det er jo op til en selv hvad man syns og har lyst til.

Anmeld

25. januar 2012

ESV

Syntes omsorgssvigt er et voldsomt ord at bruge. Min datter er ofte afsted fra 8-16 selvom min skoledag måske reel kun er fra 9-12 i skolen men så er der jo også liiige de 100 sider der skal læses til næste dag osv osv og jeg ville godt nokblive ked af at blive anklaget for omsorgssvigt fordi jeg passer min uddannelse....... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.