omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Ansemusen skriver:

Tingene er ikke sort/hvide  Vores søn spiser morgenmad i dagplejen, da han er en rigtig sovetryne. Derfor har vi valgt at han får lov til at sove så længe det kan lade sig gøre frem for at han skal vækkes tidligere for at nå at spise morgenmad herhjemme. Børn ved jo ikke at vi voksne går og bilder hinanden ind at det er sååå vigtigt at spise morgenmad sammen. Det vigtige tror jeg er, at hver familie finder den rytme som passer for dem (både for forældre og børn), og at man giver tid til kvalitetstid med sine børn, lytter til sine børn, ser sine børn osv. Masser af kærlighed, omsorg, tryghed og anerkendelse

helt enig.

Min datter spiser heller ikke morgenmad hjemme - jeg vækker hende som regel 20-25 min før vi skal afsted, da hun hellere vil sove. Derudover KAN hun slet ikke spise, når hun lige er vågnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Mira0911

Så sådan en som mig betragtes som en mor der giver Julie omsorgssvigt fordi hun er i dagpleje hver dag fra 7 til 15.30?? (fredag er dagen meget kortere) Og jeg barsler den herhjemme med en lille ny... ?? 

Så for at det ikke skulle betragtes som omsorgssvigt så skulle julie hun være afsted i få timer om dagen??? 

Anmeld

25. januar 2012

come2

Aprilmor11 skriver:

Jeg ville ikke kalde det omsorgssvigt. Men jeg syns personligt ikke at der er nogen grund til at barnet er i dagpleje/vuggestue så mange timer når man går derhjemme. Man kan nå meget på 4-6 timer. Men 9-10 timer ?? Arg, det er måske lige vildt nok når man bare går der hjemme. Men det er jo op til en selv hvad man syns og har lyst til.

Nu er det heller ikke så længe min søster sender hendes afsted.

Men hun kan godt finde på at gøre det, for at få ordnet de ting hun skal.

Anmeld

25. januar 2012

musse1

jeg er hjemmegående, med vores den mindste.

den store går i skole møder kl 8  sfo det ser han frem til hverdag, han ville endelig gerne blive der til kl 16:30 eller til luk men jeg har sagt mellem 15- 15:30 så skal han hjem, så har han haft en meget lang dag.. men ja han kommer i sfo, han kan så ha fridage fra sfo hvor vi bare hygger eller noget. han har så fri fra sfoen i alle skoleferiene undtagen sommerferien der er han afsted 1-2 uger. 

vores næst ældste dreng som går i bhv. han kommer afsted kl 8 da det skal passe med de 3 andre, jeg også skal aflevere 3 forskellige steder, nogle dage er han der til kl 14 og andre dage er han der til kl 16, går an på hvad de skal og mange andre ting, men han har også mange fri dage, + fri i alle skole ferier undtaget et par uger i sommerferien

så har jeg den næst mindste han går i bhv. kommer afsted 7:20 ca. og jeg kan ikke hnete ham før kl 14 da han sover til middag fra 11:30 til 14, igen nogle dage bliver han hentet 14 andre dage senere, går an på igen hvad de skal og om jeg skal noget, han har også en del fri dage + ferierne lige som de andre

syns nu ikke det er omsorgssvigt, de ved jeg altid er der, og hvis de vil ha fri en dag, så for de det, drengene elsker og komme op og lege med deres venner, de elsker da også når jeg kommer og henter dem, eller når vi tager en flok venner med hjem og de spiser med til aften,  eller når de har en fri dag med mig, uden alle er der, men når ikke de har været afsted i flere dage, savner de da det hele..

jeg har gået hjemme med til de er blivet 3 år, jeg for ikke penge nogle steder fra, heller ikke det der med nogle for, for at passe deres egne børn, så det er der ikke nogle der behøver og ha ondt i numsen over det  . 

Anmeld

25. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det er ikke omsorgssvigt.

Men kan ikke forstå, at man ikke prioritere sit barn/børn højere og lader institutionen have dem så mange timer når man går hjemme.

Da jeg gik på barsel med den mindste kom den store i institution de fleste dage, men så havde han bare korte dage. 9.30 til max 15. Og nogen dage holdt han helt fri.

Jeg kan godt forstå, at det er nemmere, at lave praktiske ting når man ikke har et barn/børn rendende rundt om ens ben - men ikke hver dag.

Men i bund og grund er det et spørgsmål om, hvad man prioritere i livet.

Anmeld

25. januar 2012

Aprilmor11

come2 skriver:

Nu er det heller ikke så længe min søster sender hendes afsted.

Men hun kan godt finde på at gøre det, for at få ordnet de ting hun skal.

Altså jeg syns godt at man kan lave noget med børn i hjemmet. Det gøre mange andre. Det er ikke nemt at nå ALT det man ville. Men noget af det kan man nå. Jeg er alene og har min søn 24/7, men får stadig ryddet op, vasket tøj, vasket op osv. Men det er jo som sagt hendes valg hvad hun ville. Jeg syns bare at det er synd for børnene

Anmeld

25. januar 2012

Kløver

Anonym skriver:

det er ikke mine børn, men noget familie...

ok, stod der jo ikke noget om, men ja synes ikke det er omsorgssvigt, men ville ikke selv gøre det, hvis jeg gik hjemme, men hvis dte er det rette for den familie, er det jo sådan det er, vi gør jo alle hvad der er bedst for os, men hvis du er virkelig bekymret, så snak evt med dem på kommunen, men tvivler på de reagerer kun på baggrund af pasningen

Anmeld

25. januar 2012

wamse

Nej jeg synes ikke det på nogen måde at sammenlignes med omsorgssvigt, for barnet er jo et sted, hvor det er trygt og har det godt

Anmeld

25. januar 2012

Laulund87

Ansemusen skriver:

Selvfølgelig må man da gerne have alenetid UDEN børn engang imellem! Man har fået børn for at være sammen med dem, elsker dem, lære dem en masse ting, se dem udvikle sig og vokse op og meget mere. Men jeg tror de færreste kan holde en sund mental balance, hvis de altid er sammen med deres børn. Jeg elsker både at være sammen med min elskede søn, men også at være alene

Det har min sundhedsplejerske i sin tid KUN omtalt som værende helt helt normalt og sundt!
Alle mennesker (i hvert fald de fleste) har brug for tid til sig selv, eller i hvert fald fritid uden børn (altså ikke kun tid uden børn mens man arbejder, men FRITID).

Det at være en god forælder er både at passe på sit barn OG på sit barns forældre og på sit barns forældres parforhold

Rigtig godt skrevet

Anmeld

25. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin

Omsorgssvigt....nej!

Men simpelhen usmageligt i mine øjne! Det ER forkert, og man kan sagtens lave noget i hjemmet med børnene, og forøvrigt tager det jo ikke 40-50 timer om ugen at holde hus!

Jeg har 5 børn i forskellige aldre, og de nyder da at hjælpe til. Den bette kan sagtens være med til at ordne vasketøj, lave mad osv.

Og de sætter stor pris på at komme med ud at handle! Og jeg nyder at have dem med alle sammen (Uden min mand da han arbejder fra 6 til 18 hver dag). Vi hygger os, griner og fjoller og alle hjælper både med at fylde vognen, slæbe varene osv,

Mener generelt det er en dårlig undskyldning.....at man intet får lavet fordi man har børn i huset! Det er et spørgsmål om overblik, system og lyst.

Desuden har alle børn behov for frihed til at gøre lige det de har lyst til og det kan de ikke gøre i DP eller BH. Hvis vi har behov for enetid som forælder....hvorfor skulle vores børn så ikke have det også?

Ser desværre selv alt for mange børn der nærmest bor i BH/DP.....og de bruger hver evig eneste dag på at spørger : hvornår bliver jeg hentet, hvornår kommer min mor osv. Det er deleme mere synd......ja det var så bare min mening... og skynder mig at tilføje at mine børn også går i SFO/BH, dog kun 5-6 timer dagligt, med 1 ugentligt fridag. Jeg henter altid så snart jeg kan og tager aldrig hjem uden ungerne. Og de holder altid ferei når jeg gør. De store holder ydermere ferie i hele skolens sommerferie og på alle skolens lukkedage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.