omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

Mira0911

isabellasmor skriver:

Jeg skriver det så IGEN, når man går hjemme, synes jeg 6-7 timer er meget.... når det er pga arbejde eller skole er det noget andet... det er det hele tråden handler om. ts skrev "NÅR MAN GÅR HJEMME".

Når man går hjemme kan betegnes som meget... Sygemeldt, barsel, går hjemme uden job... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mira0911 skriver:

Jeg kan tydelig mærke på min datter når hun er hjemme på hendes fridage, at hun virkelig mangler de legekammerater omkring sig... 

Når hun er herhjemme på sine fridage, kan vi sagtens tage en omgang bagning af lidt hvert, hun elsker at bage osv... 

Når jeg giver Lina flaske og skifter ble, finder Julie straks sin talende dukke frem og barnevogn og gør det samme... Det kan hun få flere timer til at gå med...  

Selvfølgelig nyder jeg at have dem begge to hjemme sammen, det er dejligt og hyggeligt.. Hun har også brug for at komme ud i blandt andre børn... om 3 uger skal hun starte i børnehave, så det hele bliver spændende... 

Både min datter og jeg nyder også de dage, hun har fri, men hun nyder også at komme tilbage i dp til sine kammerater

Hvor er det skønt at høre, hun er så deltagende, eller hvad man kan sige, om Lina - jeg håber, min datter vil være medvirkende på samme måde, når den lille kommer til verden.

Og bh - wow hun er virkelig ved at blive stor. Det bliver da dejligt for hende

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

PT skriver:

Så du synes, det er omsorgssvigt at sende et barn afsted i 6-7 timer, når man selv går hjemme?

Min datter er afsted hver dag fra 8.30-15, selvom jeg går hjemme på barsel og venter på at føde. Jeg har uddybet tidligere i debatten mine grunde til dette, men det er ikke for min skyld - det er for min datters.

Og nej, jeg føler mig ikke "truffet" over du skriver dette, men jeg føler mig misforstået.

(ved godt svaret ikke var til mig, men min situation er pt meget lig Mira's )

jeg synes det er noget fis at børnene skal afsted så mange timer når man går hjemme. Det er en skam du føler dig misforstået, men det er nu engang min holdning. Man kan sagtens ordne sit hjem selvom man har barnet hjemme, og få handlet osv... Jeg ville hverken have lyst eller samvittighed til at lade min datter være afsted 6-7 timer hvis jeg bare gik hjemme... det er vigtigt at børn er sammen med jævnalderne, men det behøver hverken være hver dag, eller 6-7 timer... så er det ligeså vigtigt at være sammen med mor og/eller far... HVIS MAN HAR MULIGHEDEN...

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

PT skriver:

Både min datter og jeg nyder også de dage, hun har fri, men hun nyder også at komme tilbage i dp til sine kammerater

Hvor er det skønt at høre, hun er så deltagende, eller hvad man kan sige, om Lina - jeg håber, min datter vil være medvirkende på samme måde, når den lille kommer til verden.

Og bh - wow hun er virkelig ved at blive stor. Det bliver da dejligt for hende

Hehe.. Julie er den store... Fik vidst ikke formuleret mig så godt... 

Mon ikke også det bliver sådan hos dig... 

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

Mira0911 skriver:

Når man går hjemme kan betegnes som meget... Sygemeldt, barsel, går hjemme uden job... 

Og min holdning er den samme ved alle de skrevne muligheder 

Anmeld

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mira0911 skriver:

Hehe.. Julie er den store... Fik vidst ikke formuleret mig så godt... 

Mon ikke også det bliver sådan hos dig... 

Det ved jeg godt  - jeg mente at Julie er så deltagende om Lina  - fik heller ikke selv formuleret mig perfekt

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

isabellasmor skriver:

Ja det er fint! 

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

PT skriver:

Det ved jeg godt  - jeg mente at Julie er så deltagende om Lina  - fik heller ikke selv formuleret mig perfekt

Anmeld

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
isabellasmor skriver:

jeg synes det er noget fis at børnene skal afsted så mange timer når man går hjemme. Det er en skam du føler dig misforstået, men det er nu engang min holdning. Man kan sagtens ordne sit hjem selvom man har barnet hjemme, og få handlet osv... Jeg ville hverken have lyst eller samvittighed til at lade min datter være afsted 6-7 timer hvis jeg bare gik hjemme... det er vigtigt at børn er sammen med jævnalderne, men det behøver hverken være hver dag, eller 6-7 timer... så er det ligeså vigtigt at være sammen med mor og/eller far... HVIS MAN HAR MULIGHEDEN...

Min datter er ikke afsted, for at jeg kan få ordnet hus og hjem.

Hun er afsted for at være sammen med jævnaldrende - og hvis det kun skulle være i ny og næ, ville det for det første ikke være nok og for det andet ville det blive forvirrende for hende.

Hun har en rutine og en dagligdag, og den nyder hun.

Men vi har forskellige holdninger, jeg vil dog igen understrege, at jeg sender hende afsted for hendes skyld - ikke for min

Anmeld

26. januar 2012

betski

isabellasmor skriver:

Tvivler på det er bedst for barnet at være hjemme, hvis mor er sygemeldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.